Toon posts:

Heeft een upgrade zin op dit moment?

Pagina: 1
Acties:

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01 16:59
Op dit moment draai ik games op een 1070 met oc en een ryzen 1700 met oc 16gb etc
Op een 34inch widescreen 1440p

Het was mijn bedoeling op in februari/maart mijn Gpu en Cpu te gaan upgraden voor de nieuwe generatie
spellen.
De meeste zullen begrijpen dat ik nog niet mijn Gpu op dit moment ga upgraden, de prijzen gaan door het dak.
Misschien over een half jaar ook nog wel maar voorloppig doet de 1070 het nog goed.

Maar heeft het dan wel zin om mijn Cpu te upgraden?
Als ik overlay inschakel of benchmarken draai zit de 1070 altijd op 99 a 100% en mijn CPU tussen de 40 a 50%

Op youtube zie ik altijd grote verschillen met snellere CPU's maar als mijn GPU al 100% draait dan wordt het toch niet sneller als ik een snellere CPU neem? dan staat hij toch alleen maar nog minder te doen?
Of zie ik iets over het hoofd?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:38
Ik zou even kijken wat de prijs van intel 11th gen wordt ;)

• Elmo_b
Ik zat eerder te denken om te upgraden naar een 3700 of 3800 ryzen 7
Op dit moment heb ik Taichi X370 en die voldoet nog prima.
En al helemaal als ik voorloppig geen upgrade ga doen aan mijn Gpu zie ik het niet zitten om
een nieuw MB + CPU te gaan aanschaffen.
Maar een 3700 kost nu tussen de 200 en 250 euro gebruikt.
en mijne brengt ongeveer 75 op.
Dus totale upgrade is +/- 150 euro.
Alleen als het zinloos is dan geef ik dat ook niet uit.
Koop ik liever een Extra SSD en nieuwe voeding etc.

• 99ruud99
als je nu eens een lijstje maakt van wat je hebt

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Een 3700X is inderdaad een prima upgrade vanaf een 1700.

11e gen intel is op papier leuk, maar daar ga je minstens een i7 van moeten nemen als je niet in cores wilt inleveren. Ze zullen wel weer beginnen met dure borden waardoor je totaal €500-700 verder bent terwijl je geen enkele frame per seconde wint. Dan moet je nog eens in de buidel tasten voor een dikke videokaart.

[Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 26-02-2021 22:03]

I reject your reality and substitute my own

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48
25% meer single core ga je vooral merken op 1080p. Op 1440p een stuk minder. Ik zou eerder die 150 euro in de GPU stoppen en de rest van je platform pas updaten in het AM5 / LGA 1700 tijdperk.

Als je al een behoorlijk budget hebt voor de (toekomstige) videokaart is de 3700x / 3800x / 3800xt natuurlijk alsnog een prima update.

• Elmo_b
Huidige set is

Taichi X370
Ryzen 7 1700 Met OC
1070 Gpu met OC
16 Gb 3200 corsair geheugen
256 ssd voor windows
1 tb ssd voor games
1 tb standaard HHD voor foto's films etc

Een 3700X leek mij inderdaad ook een goede upgrade maar heeft het zin met games?

Voor de rest doe ik het standaard huis tuin en keuken spul op de pc waar de 1700 snel zat voor is.

Maar als ik bijv. 5% meer fps heb met games dan vind ik het wel de moeite waard.
Alleen ik zie niet hoe een gpu die 100% draait sneller wordt met een snellere CPU.

• 99ruud99
het is dat je net dag te laat bent, gisteren had ik gezgd "koop vandaag een rtx 3060 voor 329 euro".

voor nu: die die r7 gaat je niet veel helpen, en kost eerder 250-300 euro 2e hands.

mogelijke upgrade is een cpu koeler, scheelt in geluid.

[Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 26-02-2021 22:19]

• Elmo_b
Ik heb custom waterkoeling op mijn CPU GPU en geheugen (ik weet het, op het geheugen is het zinloos maar het staat zo leuk )
Maar inderdaad de 3060 heb ik ook aan zitten denken, alleen heb nooit de hoop gehad die al introductie te pakken te krijgen.

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-03 16:40
nelizmastr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:03:
Een 3700X is inderdaad een prima upgrade vanaf een 1700.

11e gen intel is op papier leuk, maar daar ga je minstens een i7 van moeten nemen als je niet in cores wilt inleveren. Ze zullen wel weer beginnen met dure borden waardoor je totaal €500-700 verder bent terwijl je geen enkele frame per seconde wint. Dan moet je nog eens in de buidel tasten voor een dikke videokaart.
11400F plus een goedkoper non-OC board zal waarschijnlijk goed zijn, zoals ook de 10400F op dit moment good value is. Hexacore voor een lagere prijs dan AMD.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee