Toon posts:

Internetmonteur voor het aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JeffDolls
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 08-05 20:38
Ik vraag me iets heel simpels af, een vraag die ongetwijfeld eerder aan bod is geweest.En misschien heb ik ergens iets gemist?

Maar ik heb dus net een nieuwe Internet provider
genomen en de aansluitkosten zijn 67,50,- het abonnement gaat pas over een dikke 2 weken in,
en de monteur komt over 2 weken.

Ik kijk even in de doos met m'n modem en het is niks bijzonders.

Waarom zou er dan een monteur moeten komen?

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-09 17:57
Om te zorgen dat het echt werkt en je niet de komende maand elke dag de klantenservice belt.

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Nu online
Om je ADSL in de KPN kast te activeren misschien?

Geef eens wat meer info
Wat voorn internet?
Welke isp.
Nederland of België

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Bij glasvezel is het "verplicht".
Dikke bullshit natuurlijk maar het moet echt persé anders sluiten ze je na een maand weer af (T-Mobile iig).

Zoekt parttime Front-end development ZZP opdracht

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
t is vooral een stukje service.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik kan je vertellen dat sommige providers net iets verder gaan dan andere...

Bij een kennis van mij, gedaan door een monteur van de provider. Er was een storing in de iptv, door een eigen switch die geen igmp ondersteunde.
Voor de storing...

Na de storing:

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:32
JeffDolls schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:22:
Ik vraag me iets heel simpels af, een vraag die ongetwijfeld eerder aan bod is geweest.En misschien heb ik ergens iets gemist?

Maar ik heb dus net een nieuwe Internet provider
genomen en de aansluitkosten zijn 67,50,- het abonnement gaat pas over een dikke 2 weken in,
en de monteur komt over 2 weken.

Ik kijk even in de doos met m'n modem en het is niks bijzonders.

Waarom zou er dan een monteur moeten komen?
Afhankelijk van de aansluiting. Je geeft nu niet aan welke ISP je de diensten hebt afgenomen.

Glasvezel is wat gevoeliger dan een DSL lijntje.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-09 21:35
Bij glasvezel is dat verplicht, daar kom je niet onderuit helaas standaard procedure, bij coax of DSL mag je dat zelf doen, echter sommige providers kunnen dat ook verplicht stellen indien pairbonding aanwezig is.

Gewoon even binnenlaten kastje ophangen hij tekent de papieren en kan weer gaan, daarna kan je eigen sleutelwerk doen als je dat wil.

[Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 26-02-2021 22:08]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Wat me nog te binnen schiet: wanneer je net zoals ik bent overgegaan van ADSL naar glasvezel en je hebt je eigen interne netwerk opgezet zorg dan dat je de benodigde gegevens vast klaar hebt voor de monteur.

Bij mij was het modem al eerder in huis waardoor ik daar alvast wat instellingen in kon maken. Het enige wat de monteur hoefde te doen was zorgen dat glasvezel in orde was en dat er internetverbinding was. Met de ingestelde wachtwoorden etc was onze verbinding een halve minuut offline...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee