Toon posts:

Arcades / Spel namen gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi ;) iemand suggesties voor echt vette arcade hallen in nl? :P

Daarnaast heb ik een hele tijd geleden wat gamez gezien / gespeeld waar ik de naam helaas niet meer van weet maar misschien iemand hier wel ;)

- Een game waarin je een top-down view had, ongeveer zoiets als chaos engine [snes/megadrive if im correct] maar dan was het tegen gewoon echte soldaten dacht ik, maar daarnaast kon je ook nog af en toe een jeep in, of een tank en volgens mij heb ik zelfs een boot voorbij zien komen, magoed tis al een hele tijd terug dus dunno4sure, ik dacht ook dat je als je met 2 players speelde je dan 1 persoon kon laten rijden en de andere kon laten schieten...

daarnaast

- een pc game, volgens mij heette het iets met alcatraz erin, je had 2 groene ventjes [ninja achtig] en t begon als platform spel maar als je verder kwam ging je ook een gebouw in en schakelde het spel om naar een 3d first person view (!) daarnaast moest je op een gegeven moment een muur of gebouw op klimmen... verder ben ik nooit gekomen :P

- dan, nog veeeeel ouder, echt behoorlijk lang terug, speelde ik ook zo'n futuristisch spel [platform], je was een soort van robot en je kon daarnaast ook nog transformeren in een vliegtuigje [ik meen dat je dat met pijltje naar beneden deed :P]

BvD!! :D

PS waarom is er nou nooit meer een vervolg op syndicate [wars] gekomen :(((((

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 04:43 schreef HS het volgende:
- dan, nog veeeeel ouder, echt behoorlijk lang terug, speelde ik ook zo'n futuristisch spel [platform], je was een soort van robot en je kon daarnaast ook nog transformeren in een vliegtuigje [ik meen dat je dat met pijltje naar beneden deed :P]

BvD!! :D
Shit shit shit, ik weet ut maar ik kom er niet op, ergens ligt'ie nog op flop hier.. was het niet iets van ...xter (Texter, bexter, zoiets... maar niet precies zo :)), als je dan schoot kreeg je zo'n mislukte streep uit je neus (als je vliegtuig was). Nahja als ik ut weet hoor je het wel :).

En iedere hal met time crisis vind ik goed zat :) (man wat heb ik daar al veel geld in geflikkerd :))

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:08

Raimond613

Simracer

dat laatste spel is dus thexder, speelde ik altijd op de msx met zo'n cool muziekje op de achtergrond, en als je dood ging kreeg je zo'n dramatisch pianostuk :)

Ik had hem laatst ook op een nes emulator maar die was lang niet zo leuk...

iracing profile

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

- Een game waarin je een top-down view had, ongeveer zoiets als chaos engine [snes/megadrive if im correct] maar dan was het tegen gewoon echte soldaten dacht ik, maar daarnaast kon je ook nog af en toe een jeep in, of een tank en volgens mij heb ik zelfs een boot voorbij zien komen, magoed tis al een hele tijd terug dus dunno4sure, ik dacht ook dat je als je met 2 players speelde je dan 1 persoon kon laten rijden en de andere kon laten schieten...
Het kan Heroes of the Revolution zijn, daar had je in de arcade van die draaibare joysticks bij.
Of Ikari warriors (1,2,3), Mercs, Shock Troopers 1,2 etc.

Emuleren die handel.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Volgens mijn heeft udenjpg het gelijk denk ik.
Het is volgens mij ook Merc(from Capcom)

• Ace
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

SWIV ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb merc bekeken, het voldoet natuurlijk goed aan de beschrijving :) maar ik weet toch niet helemaal zeker of t m was, magoed tis al erg lang geleden en ik heb t fftjes in een arcade hal gespeeld dus t kan ook aan mij liggen :)
volgens mij zag je het poppetje van wat dichterbij en zag je het nog verder van boven...
zou iemand misschien nog screens van die andere gamez die ook aan de beschrijving voldoen kunnen posten plz? ik heb die andere gamez niet kunnen vinden...

bvd

btw, ik was nog vergeten te vragen, ik had toen ook zo'n side scrollend spel gespeeld waarbij je een poppetje op een draak was... iemand suggesties? :P

• Raimond613
  • Laatst online: 09:08

Raimond613

Simracer

Op donderdag 16 augustus 2001 01:00 schreef HS het volgende:
btw, ik was nog vergeten te vragen, ik had toen ook zo'n side scrollend spel gespeeld waarbij je een poppetje op een draak was... iemand suggesties? :P
Golden Axe?
Vond ik vroeger heel erg stoer in de arcade :)

Je kon kiezen tussen een kabouter en een tovenaar ofzo, voorderest was het eigenlijk gewoon double dragon alleen kon je soms op zo'n draak (hagedis?) gaan zitten en met z'n staart zwiepen.

iracing profile

Verwijderd

- een pc game, volgens mij heette het iets met alcatraz erin, je had 2 groene ventjes [ninja achtig] en t begon als platform spel maar als je verder kwam ging je ook een gebouw in en schakelde het spel om naar een 3d first person view (!) daarnaast moest je op een gegeven moment een muur of gebouw op klimmen... verder ben ik nooit gekomen
Operation Jupiter! Tenminste, zo heette het op mijn Atari ST. :)

Verwijderd

golden axe was geweldig leuk, je had ook zo'n asterix en obelix voor arcade.
kon je in al hun avonturen spelen,
1e level was bij je dorp in de buurt, 2e in egypte.
verder weet ik het niet meer echt.

weet iemand hoe dit spel heet en waar het te vinden is? (behalve in de speelhal:P)

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 09:49 schreef Raimond het volgende:
dat laatste spel is dus thexder, speelde ik altijd op de msx met zo'n cool muziekje op de achtergrond, en als je dood ging kreeg je zo'n dramatisch pianostuk :)

Ik had hem laatst ook op een nes emulator maar die was lang niet zo leuk...
Dat dramatische pianostuk is van Beethoven: Adagio Moonlight Sonata :)

Pics van Thexder:
Afbeeldingslocatie: http://www.muck.demon.nl/tweakers/screenshoot_thexder_1.gif Afbeeldingslocatie: http://www.muck.demon.nl/tweakers/screenshoot_thexder_2.gif

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

leuke link voor liefhebbers

http://www.klov.com/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Pagina: 1