Vraag

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 17:25
Helaas vond ik vandaag een dwangbevel van een gerechtsdeurwaarder op de mat. Deze is gister door de brievenbus gedaan (vanwege Corona mag dit kennelijk).
Volgens de brief heb ik tot morgen de tijd om te betalen. Heb ze vandaag geprobeerd te bellen om een betalingsregeling of iets dergelijks te treffen maar ik kreeg geen gehoor. Heb ze ook een e-mail gestuurd met de vraag om contact met mij op te nemen. Morgen werken ze niet dus kan ik ze niet bereiken om iets af te spreken.

Wat kan ik nu het beste doen?
- Tot maandag wachten
- Alvast een klein bedrag overmaken
- Geld lenen en overmaken

Alle reacties

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Is dit daadwerkelijk een echte deurwaarder en klopt het dat je ze geld schuldig bent?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:23
Mailtje sturen dat je hebt geprobeerd te bellen, maar geen gehoor.
Dat je maandag het opnieuw gaat proberen.
Dat je graag in met hun wilt overleggen hoe dit het best op te lossen.

Geen bedrag overmaken.
Geen geld lenen, je hebt blijkbaar al genoeg gezeik

En wat staat het in het dwangbevel?
Wat is het gevolg van bv niet nu direct kunnen betalen?
Ontruiming, inbeslagneming, rechtzaak?

[Voor 28% gewijzigd door jack zomer op 26-02-2021 18:02]

• LLEEDD
SmurfLink schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:55:
Is dit daadwerkelijk een echte deurwaarder en klopt het dat je ze geld schuldig bent?
Ja helaas klopt het..

• Gineau
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:24
Wat weerhoud je ervan om gewoon te betalen?

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dan zou ik inderdaad doen wat Jack zegt, stuur een mail, dat is zwart op wit. Dat je hebt geprobeerd te bellen en graag wilt praten over een betalingsregeling. En dan maandag verder.

• LLEEDD
jack zomer schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:56:
Mailtje sturen dat je hebt geprobeerd te bellen, maar geen gehoor.
Dat je maandag het opnieuw gaat proberen.
Dat je graag in met hun wilt overleggen hoe dit het best op te lossen.

Geen bedrag overmaken.

En wat staat het in het dwangbevel?
Wat is het gevolg van bv niet nu direct kunnen betalen?
Ontruiming, inbeslagneming, rechtzaak?
Mail is gestuurd.
Er staat binnen twee dagen betalen anders zal er worden overgegaan tot beslag op roerende en onroerende zaken van de schuldenaar.

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gineau schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:07:
Wat weerhoud je ervan om gewoon te betalen?
Wat denk je zelf?
Onvoldoende liquide middelen misschien?

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• LLEEDD
Jaaap schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:09:
[...]

Wat denk je zelf?
Onvoldoende liquide middelen misschien?
Inderdaad..

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Zodra je vraagt om een betalingsregeling moeten ze daar eerst op reageren. En die twee dagen zijn werkdagen, ze kunnen je niet zo voor het blok zetten. Maar je moet wel reageren, zoals gezegd.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als de deurwaarder met een dwangbevel nav een rechterlijke uitspraak komt aanzetten, kun je maar beter heel snel zorgen dat je al hetbgeld bij elkaar hebt anders gaat de beslaglegging gewoon door. Hier moet al een heel traject aan vooraf zijn gegaan, en de tijd van betalingsregelingen is allang voorbij.

• SymbolicFrank
Icephase schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:15:
Als de deurwaarder met een dwangbevel nav een rechterlijke uitspraak komt aanzetten, kun je maar beter heel snel zorgen dat je al hetbgeld bij elkaar hebt anders gaat de beslaglegging gewoon door. Hier moet al een heel traject aan vooraf zijn gegaan, en de tijd van betalingsregelingen is allang voorbij.
Een dwangbevel van een deurwaarder vereist altijd een gerechtelijke uitspraak. Ook de eerste keer.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:15

DataGhost

iPL dev

Het lijkt me dat het dwangbevel niet de eerste communicatie is die je hierover hebt ontvangen. Daargelaten of je het geld wel of niet hebt, waarom wacht je tot het allerlaatste moment om hier iets mee te doen? Het lijkt er sterk op alsof je van de hele situatie al op de hoogte was, alleen nog geen harde schop had gehad om het op te gaan lossen. Ik heb ooit eens eerder een dwangbevel in naam der koningin mogen ontvangen voor iets wat mijn voorganger verprutst had, en dat is een proces geweest van maanden van inactie totdat dat ding binnenkwam. Alle onderhandelingsruimte was er nog voordat dat bevel binnenkwam, daarna niet meer.

Over de termijnen in de brief kan je op een forum gaan discussieren, helemaal netjes klinkt het niet als het zo kort dag is, maar het lijkt er wel op alsof ze binnenkort gewoon voor de deur staan. Dan lijkt me geld lenen (hoe dom dat waarschijnlijk ook is, gezien de situatie) om zo snel mogelijk het bedrag te bepalen de beste manier om te voorkomen dat ze je inboedel meenemen (tegen waarschijnlijk voor jou ongunstige bedragen). Niks doen (al is het tot maandag) lijkt me uiterst onverstandig, wie weet staan ze dan al voor de deur. Edit: als het inderdaad werkdagen zijn (lijkt mij ook wel logischer) heb je nog even en kan je inderdaad maandag contact met ze opnemen, maar ik zou de rest van dit weekend besteden aan ervoor zorgen dat je het bedrag zo snel mogelijk kan gaan betalen.

En ik denk dat het ook verstandig is om hulp te zoeken met het op orde krijgen van je situatie.

[Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 26-02-2021 18:20]

• Icephase

Icephase

SymbolicFrank schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:14:
Zodra je vraagt om een betalingsregeling moeten ze daar eerst op reageren. En die twee dagen zijn werkdagen, ze kunnen je niet zo voor het blok zetten. Maar je moet wel reageren, zoals gezegd.
Dat is alleen als het nog in het minnelijke traject zit. Als er een uitspraak van een rechter (dwangbevel) is, gaat die vlieger niet meer op. Alleen is het me niet exact duidelijk wat TS precies heeft ontvangen een deurwaarder kan ook de rol van incassobureau op zich nemen en dan stuurt hij een brief maar geen dwangbevel.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25
jack zomer schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:56:
Eens. Het ene gat vullen met een nog groter gat is geen goed idee.

Een e-mail sturen en aangeven dat je constructief wil praten over een betalingsregeling lijkt mij een goed idee.

Het negeren van rekeningen omdat je ze toch niet kan betalen werkt nooit. Uiteindelijk worden de kosten alleen maar hoger. Misschien is het ook nuttig om hulp te zoeken bij het op orde krijgen van je (financiële) situatie.

[Voor 7% gewijzigd door Allard op 26-02-2021 18:21]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Icephase

Icephase

SymbolicFrank schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:17:
[...]

Een dwangbevel van een deurwaarder vereist altijd een gerechtelijke uitspraak. Ook de eerste keer.
Dat zeg ik

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
@Ardana sorry dat ik je hierbij betrek maar jij hebt hier over het algemeen veel kennis over.

Wat er precies op de brief staat kan een hoop uitmaken t.o.v. waar je in het project zit.

Goed is het nooit natuurlijk

• SymbolicFrank
Een deurwaarder wordt vaak pas ingeschakeld na een kort geding. Ze staan dan eerst bij jouw voor de deur (en tellen de kosten daarvan bij de eis), voordat ze gaan praten over een mogelijke afbetalingsregeling.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:20:
@Ardana sorry dat ik je hierbij betrek maar jij hebt hier over het algemeen veel kennis over.

Wat er precies op de brief staat kan een hoop uitmaken t.o.v. waar je in het project zit.

Goed is het nooit natuurlijk
Tegen de tijd dat er een gerechtsdeurwaarder voor de deur staat zijn er over het algemeen al vrij lange trajecten doorlopen

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• LLEEDD
Dit is de eerste correspondentie die ik van deze gerechtsdeurwaarders heb gekregen. Daarvoor correspondentie van DUO vermeden (heel stom natuurlijk)...
Contact met schuldeiser (DUO) is al opgenomen en er zijn goede afspraken gemaakt over de resterende schuld.

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:23
En je hebt je niet aan de afspraak met schuldeiser gehouden ? of wat is de situatie nu precies ?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
LLEEDD schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:27:
Dit is de eerste correspondentie die ik van deze gerechtsdeurwaarders heb gekregen. Daarvoor correspondentie van DUO vermeden (heel stom natuurlijk)...
Contact met schuldeiser (DUO) is al opgenomen en er zijn goede afspraken gemaakt over de resterende schuld.
Aha, het is dus een DUO schuld, zo'n beetje de meest meewerkende organisatie die je kan treffen....

Probeer ze vooral zo goed mogelijk je situatie uit te leggen. Je hebt het tenslotte over een 0% lening dus niet terugbetalen is echt kut.

Betrek je ouders er ook bij. Nu terugbetalen is veel beter dan de je volwassen leven met een registratie leven van deze fout.

Ja, je ouders vertellen wat er aan de hand is is even kut. Het niet vertellen en deze schuld dus zo door laten gaan kost je uiteindelijk 1000x meer omdat je geen hypotheek kan krijgen, geen huurhuizen met krediet check, geen mobiel abbo, energiecontract vereist 600 euro borg enzovoorts.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 26-02-2021 18:34]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

LLEEDD schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:27:
Schijnbaar niet, anders komt dit niet uit de lucht vallen. Kijk die afspraken nog eens goed na, misschien dat je daar iets mee kan. Als jij je netjes aan de afspraken hebt gehouden is dat best een stok om mee te slaan. Als je dat niet hebt gedaan zie ik weinig uitwegen voor je helaas, anders dan zsm betalen.

• LLEEDD
Met DUO zijn nu afspraken gemaakt ze kunnen helaas niets meer doen met het gedeelte wat bij de deurwaarder ligt, en daarvoor moet ik dus contact opnemen met hen. Maar dat kan dus alleen op werkdagen.

Hopelijk klopt het dat de dagen die vermeld staan in de brief werkdagen zijn, dan kan ik ze maandag ook nog bereiken.

• SymbolicFrank
LLEEDD schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:39:
Met DUO zijn nu afspraken gemaakt ze kunnen helaas niets meer doen met het gedeelte wat bij de deurwaarder ligt, en daarvoor moet ik dus contact opnemen met hen. Maar dat kan dus alleen op werkdagen.

Hopelijk klopt het dat de dagen die vermeld staan in de brief werkdagen zijn, dan kan ik ze maandag ook nog bereiken.
Maar je moet wel minimaal vandaag ook een mailtje sturen.

• LLEEDD
SymbolicFrank schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Zeker dat heb ik meteen gedaan toen ik ze niet meer telefonisch kon bereiken.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

SymbolicFrank schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Dat is al gebeurd, staat in de TS.

Werkdagen zijn volgens mij gangbaar in deze context, natuurlijk ook afhankelijk van hoe de brief is bezorgd. Als die gewoon via de normale post is aangekomen en zonder concrete data (op X / twee dagen vanaf Y) kan je natuurlijk ook niks want het is niet zomaar hard te maken wanneer je de brief ontvangen hebt. Als deze aangetekend is verstuurd is die datum wel bekend en kan de periode vanaf die datum ingaan, weekends dus meestal niet meegerekend, al was het alleen maar doordat er dan vaak minder (vroeger: geen) financiële transacties plaatsvinden en niemand aan het werk is om de boel te controleren.

Je kan er zeker ook bij zeggen dat het niet fraai is dat ze zomaar een hele werkdag (de helft van je termijn) telefonisch onbereikbaar zijn. Met de e-mail en je telefoonlog heb je in ieder geval bewijs dat je geprobeerd hebt contact te zoeken.

• LLEEDD
Tnx voor alle tips trouwens! Wordt erg gewaardeerd! O+ _/-\o_

• SymbolicFrank
Ik heb er in mijn leven ook een paar gehad en iedere keer op vrijdagmiddag. Eerst langsgaan en mensen voor het blok zetten is om de druk op te voeren. En ze krijgen het toch betaald.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Inzake de schuld van de DUO hoeft er geen vonnis bij de rechter gehaald te worden, TS hoeft dus geen oproep te hebben gehad.

Maar, de soep wordt vaak niet zo heet gegeten als 'ie wordt opgediend.

Veel deurwaarders waarmee DUO samenwerkt (bijv. Buik en van der Horst) hebben zelfs een geautomatiseerd systeem om de schuld in termijnen af te lossen. Heb je al op de site van de deurwaarder gekeken? Of haal "duo + naam deurwaarder" eens door Google.

Overigens, als je specifiekere info en hulp wilt, kun je me een DM sturen. Ik heb al eerder meerdere Tweakers met financiën, administratie en schulden geholpen.

[Voor 8% gewijzigd door Ardana op 26-02-2021 20:13]

No good deed goes unpunished.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:21
Zolang we niet weten over hoeveel schuld het gaat blijft het giswerk, maar kan je niet voorstellen om 100-200 euro per maand te betalen? Voor DUO is iets beter dan niets, iets met een kale kip...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +50Henk 'm!

• LLEEDD
Even een update:
Gisterochtend contact gehad met de gerechtsdeurwaarder en er is een hoe goede betalingsregeling getroffen.
Nogmaals bedankt voor het advies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:23
LLEEDD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:08:
Even een update:
Gisterochtend contact gehad met de gerechtsdeurwaarder en er is een hoe goede betalingsregeling getroffen.
Nogmaals bedankt voor het advies.
Goed nieuws. Suc6 met de afwikkeling.
En stel er mocht iets mis gaan bij je thuis, en je moet bv een wasmachine vervangen. Bel ze eerst op, bespreek het voordat je een termijn mist.

• rondewit01
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:07
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:32:
[...]

Aha, het is dus een DUO schuld, zo'n beetje de meest meewerkende organisatie die je kan treffen....

Probeer ze vooral zo goed mogelijk je situatie uit te leggen. Je hebt het tenslotte over een 0% lening dus niet terugbetalen is echt kut.

Betrek je ouders er ook bij. Nu terugbetalen is veel beter dan de je volwassen leven met een registratie leven van deze fout.

Ja, je ouders vertellen wat er aan de hand is is even kut. Het niet vertellen en deze schuld dus zo door laten gaan kost je uiteindelijk 1000x meer omdat je geen hypotheek kan krijgen, geen huurhuizen met krediet check, geen mobiel abbo, energiecontract vereist 600 euro borg enzovoorts.
onzin DUO schuld staat niet geregistreerd bij BKR dus kredietcheck heeft geen invloed hierop

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 21:32
Het is ook ergens wel echt zeer onhandig om gewoon maar correspondentie van DUO te negeren. De overheid (uiteindelijk de werkende mensen in nederland/ de samenleving om jou heen) leent jou geld zelfs tegen 0% rente en verleent daarmee een bijzondere dienst om jou te helpen je te ontwikkelen.

Vervolgens niet een regeling willen treffen of zelfs pas op het allerlaatste moment is dan niet alleen kostbaar maar ook wel redelijk associaal tegenover de rest van de gemeenschap (via de overheid) die dit mogelijk maakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
PainkillA schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:24:
Het is ook ergens wel echt zeer onhandig om gewoon maar correspondentie van DUO te negeren. De overheid (uiteindelijk de werkende mensen in nederland/ de samenleving om jou heen) leent jou geld zelfs tegen 0% rente en verleent daarmee een bijzondere dienst om jou te helpen je te ontwikkelen.

Vervolgens niet een regeling willen treffen of zelfs pas op het allerlaatste moment is dan niet alleen kostbaar maar ook wel redelijk associaal tegenover de rest van de gemeenschap (via de overheid) die dit mogelijk maakt.
Technisch gezien is 0% winstgevend ten opzichte van negatieve rente :9

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:43
rondewit01 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:20:
[...]

onzin DUO schuld staat niet geregistreerd bij BKR dus kredietcheck heeft geen invloed hierop
Niet geregistreerd maar wel invloed op de hoogte van de hypotheek.

“Omdat je studielening niet bij ons geregistreerd staat, kan een kredietaanbieder deze gegevens niet bij ons checken. Die gegevens vraag je zelf op bij Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) en lever je zelf aan. Dit is wettelijk verplicht.” Link

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:54
PainkillA schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:24:

Man, het zal ook weer eens niet dat er iemand door de stress (die er vermoedelijk wel bij komt kijken als je financiële problemen hebt) onverstandige keuzes maakt, en dat er dan meteen iemand vanaf zijn hoge paard loopt te toeteren 'dat hebbe de hardwerkende Nederlanders voor je betaald hé!!!11!'

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:57
LLEEDD schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:39:

Ging het om een boete of terugbetaling van je studieschuld? In beide gevallen kan je wel wat regelen, maar met betrekking op je studieschuld kan je ook voor de toekomst dingen regelen. DUO biedt mogelijkheden om te betalen naar je inkomen (verdien je minder, kan je minder betalen en wordt je maandbedrag daarop aangepast). Wellicht kan je dit in de toekomst wat helpen en lucht geven.

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-03 12:05
Fijn dat je een regeling hebt kunnen regelen met ze, zal vanzelfsprekend zijn maar houd je hier ook aan. Is het niet (meer) haalbaar aan deze regeling te houden neem direct contact met ze op.

Ze hebben een dwangbevel die aan jouw is 'betekend' (Betekening en Bevel van een executoriaal vonnis), je hebt er op gereageerd dus alles is bij jou bekend én erkend, mocht je je dus niet hier aan houden kunnen ze zo maar even langs komen om beslag te komen leggen op je roerende zaken(ben je niet thuis zelfs 'raambeslag'; waardevolle spullen die te zien zijn van buiten het huis), bank-rekening, auto etc.

Al deze handelingen zijn voor rekening van jou, en zijn echt niet goedkoop, dus wees verstandig.

Battle.net tag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52

liberque

Vrijzinnig!

Hou er rekening mee dat dat je verplichting bij Duo gewoon doorgaat ook al heb je een betalingsregeling getroffen met de deurwaarder. Dit loopt immers gescheiden van elkaar.

Je kan eventueel bij Duo een betaalstop aanvragen. Zover ik weet kan je in de meeste gevallen tot 5 jaar lang een betaalstop aanvragen. Dit kan je eenvoudig doen met je DigiD op de Duo website. Hou er wel rekening mee dat de rente doorloopt, maar afaik is die voor de komende 5 jaar bij Duo vastgezet op 0%. Wellicht geeft je dit qat ademruimte.

Sterkte in deze moeilijke tijden.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Kan me sowieso lastig voorstellen dat een brief met 1 werkdag reactietijd legaal is, dan gaan alle scam bellen bij mij gelijk af.

• rondewit01
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:07
gielie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:23:
[...]

Niet geregistreerd maar wel invloed op de hoogte van de hypotheek.

“Omdat je studielening niet bij ons geregistreerd staat, kan een kredietaanbieder deze gegevens niet bij ons checken. Die gegevens vraag je zelf op bij Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) en lever je zelf aan. Dit is wettelijk verplicht.” Link
Ik heb het over een krediet check en BKR, nergens noem ik hypotheek.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee