Toon posts:

ASUS TUF Gaming Dash F15 FX516PM-HN023T

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Necoroyals
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-04-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Ik game vooral op m'n playstation, maar heb vroeger vaak op m'n laptop gespeeld. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe laptop, oorspronkelijk om vooral textverwerking te doen en wat te surfen, wat basic games zoals minecraft en league of legends te spelen. Toen zag ik echter deze laptop die een RTX 30 series en hedendaagse i7-processor bevat voor een vrij lage prijs. Vandaar ben ik uitermate geïnteresseerd omdat ik zo toch ook nog hedendaagse games eventueel op pc met vrienden kan spelen. Ik vind het echter zeer verdacht dat een laptop met dergelijke specs "slechts" 1099 euro kost?

Wat is je budget?
1000-1300 euro, eventueel wat meer indien het écht de moeite waard is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, eventueel van de tafel naar de zetel om wat te surfen, maar geen grote afstanden.

Alle reacties

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hij is zo gunstig geprijsd omdat die Intel CPU een quad core is. Dat is op zich geen heel groot probleem, maar het kan bottlenecks opleveren in triple A games en de multicore performance is natuurlijk niet heel sterk.

Daarnaast is dit scherm niet zo goed. Laag kleurbereik, lage helderheid en een hoge responstijd.

[Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 27-02-2021 09:23]

• Necoroyals
Frietsaus schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:22:
Hij is zo gunstig geprijsd omdat die Intel CPU een quad core is. Dat is op zich geen heel groot probleem, maar het kan bottlenecks opleveren in triple A games en de multicore performance is natuurlijk niet heel sterk.

Daarnaast is dit scherm niet zo goed. Laag kleurbereik, lage helderheid en een hoge responstijd.
Hmm oke, de vraag is dan natuurlijk of dit een dealbreaker is of niet..

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

MeNTaL_TO

The future is not set

Necoroyals schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:59:
[...]

Hmm oke, de vraag is dan natuurlijk of dit een dealbreaker is of niet..
Dat vind ik niet, heb alleen geen idee wat voor specs andere laptops hebben in dit segment.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Necoroyals
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Dat vind ik niet, heb alleen geen idee wat voor specs andere laptops hebben in dit segment.
Op de website van coolblue zit je toch al snel boven 1400 euro als je zoekt op laptops met een RTX 3060.
Deze laptop is effectief 350 euro goedkoper dan het volgende model wanneer je sorteert op prijs.

[Voor 13% gewijzigd door Necoroyals op 27-02-2021 12:21]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

MeNTaL_TO

The future is not set

Necoroyals schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Op de website van coolblue zit je toch al snel boven 1400 euro als je zoekt op laptops met een RTX 3060.
Deze laptop is effectief 350 euro goedkoper dan het volgende model wanneer je sorteert op prijs.
Daar moet echter wel een reden voor zijn, er zal dan ergens op bezuinigd moeten zijn. Als dat alleen de CPU is, zal dat niet direct een issue zijn, al denk ik dat je daar geen 350 euro verschil in zit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Necoroyals
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:05:
[...]

Daar moet echter wel een reden voor zijn, er zal dan ergens op bezuinigd moeten zijn. Als dat alleen de CPU is, zal dat niet direct een issue zijn, al denk ik dat je daar geen 350 euro verschil in zit.
Dat denk ik ook, ASUS staat ook niet meteen bekend als het goedkoopste merk dus het ligt denk ik niet aan de merknaam. Misschien een combinatie van quad core minder goed scherm?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Het labeltje 'binnenkort leverbaar' is in de huidige tijd wel tricky...

• Necoroyals
418O2 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:31:
Het labeltje 'binnenkort leverbaar' is in de huidige tijd wel tricky...
Ik kan gerust nog eventjes wachten met de aankoop, ik ben me nu vooral goed aan het informeren. ;)

• 418O2
Necoroyals schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:14:
[...]

Ik kan gerust nog eventjes wachten met de aankoop, ik ben me nu vooral goed aan het informeren. ;)
Het kan zo ook zes maanden of nooit worden. Het is een gekke tijd

• Necoroyals
418O2 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Het kan zo ook zes maanden of nooit worden. Het is een gekke tijd
Ik sta open voor alternatieven! :D

• 418O2
Necoroyals schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Ik sta open voor alternatieven! :D
Ik zou gewoon sparen en als je geld hebt kijken wat er daadwerkelijk te koop is en op basis van reviews dan beslissen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is dit niks voor je? pricewatch: ASUS TUF Gaming A15 FX506QM-HN052T

Heb zelf sinds kort een TUF met Ryzen 7 4800H/16GB/1650Ti (voor 700) maar degene waar ik naar link is weer een stuk rapper. Wel iets boven je maximale budget maar hier kun je nog jaren mee doen.

• Necoroyals
Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:18:
Is dit niks voor je? pricewatch: ASUS TUF Gaming A15 FX506QM-HN052T

Heb zelf sinds kort een TUF met Ryzen 7 4800H/16GB/1650Ti (voor 700) maar degene waar ik naar link is weer een stuk rapper. Wel iets boven je maximale budget maar hier kun je nog jaren mee doen.
In welke opzichten is die A15 beter dan de F15? Als het die extra 250 euro waard zou zijn, dan overweeg ik het wel.
Hierboven werd al gezegd dat het scherm van de F15 niet zo goed is, is dit beter bij de A15?

[Voor 7% gewijzigd door Necoroyals op 02-03-2021 13:29]

• Frietsaus
  • Niet online
Alle TUF A15 en Dash F15 met 144Hz hebben hetzelfde matige scherm. Alleen de 240Hz varianten hebben een 100% sRGB display met lage responstijden.

• Necoroyals
Frietsaus schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:10:
Alle TUF A15 en Dash F15 met 144Hz hebben hetzelfde matige scherm. Alleen de 240Hz varianten hebben een 100% sRGB display met lage responstijden.
Zijn dat dan "upgrades" die naar jouw mening de moeite waard (en het geld) zijn? Waar kan ik deze eigenschappen (kleurenbereik en responstijd) zien? Ik vind dit namelijk niet meteen terug bij de specificaties op de website van coolblue.

• Frietsaus
  • Niet online
Het is heel persoonlijk, maar ik vind een goed scherm wel belangrijk. Bij ~60% sRGB schermen wordt rood oranje en bij een hoge responstijd (in dit geval rond de 20ms) heb je niet zoveel meer aan die 144Hz (teveel motion blur). Nu is het wel zo dat de TUF A15 en Dash F15 met 240Hz veel duurder zijn (A15: €1699, F15: €1749) omdat ze dan ook direct een RTX 3070 hebben. Voor dat geld koop je veel betere laptops dus die TUF zou ik lekker laten liggen.

Er komen wel goedkopere laptops met RTX 3060 graphics met goede schermen (bijv. Legion 5, HP Omen) maar dat duurt dus nog even. Als je toch niet heel veel gamet, kan het ook lonen om te kijken naar een leuke RTX 2060 laptop, of dus even wachten op meer nieuw aanbod.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee