Toon posts:

HDMI repeater/versterker of alleen een HDMI kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bobel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-02 18:46
Beste allen,

Ik gebruik een Philips 55OLD754 televisie samen met mijn pc. De pc heeft maar 1 HDMI poort en daar zit de monitor op (Philips 273E). Daarnaast heeft mijn pc een displaypoort en daar zit de televisie aan verbonden via een DisplayPort 1.2 naar HDMI 2.0 UHD Active Adapter (Club3D CAC-1070).

Het vreemde is dat de televisie via HDMI poorten 1 en 2 slecht beeld geeft (flikkeringen, gekke pixels en kleuren gradiënten. Niet alles tegelijk en soms subtiel.), maar via poort 3 en 4 goed beeld geeft. Waardoor ik dacht dat het probleem hardwarematig was en dus is er een Philipsmonteur langs geweest. Maar via zijn laptop deden alle 4 de poorten het goed. Hij gaf aan dat ik een HDMI repeater/versterker moet hebben omdat ik een HDMI 2.0 kabel (4K 60Hz) heb die 7,5 meter lang is (dus langer dan 5 meter).
(En de software van de televisie is up to date trouwens)

Nou ben ik opzoek gegaan naar een HDMI repeater die 4K 60Hz aankan, maar vaak staat er niet bij wat het aantal Hz is bij 1080p (die wil ik graag op 120Hz). Iemand een aanrader?

Of zou het verstandiger zijn om een kabel van maximaal 5 meter er tussen te hangen? Dat kan in principe wel, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat die 2,5 meter die ik nu meer heb uitmaakt.

Ik ben dus niet per se opzoek naar een repeater, maar wil dus 4k op 60Hz en 1080p hoger dan 60Hz. Mag met een enkele kabel of dus een kastje ertussen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee