Lenovo ThinkPad T14s - AMD of Intel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-03-2021
Hallo Tweakers

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb een nieuwe zakelijke laptop nodig, die goed kan multitasken. Gebruik: videobellen, streamen, podcasts, en lichte foto- en videobewerking. Ik vind het belangrijk dat en laptop stil is en lang zal meegaan.

Wat is je budget?
Tussen 1000 en 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na heel wat research, kom ik uit op bij de Lenovo ThinkPad T14s. Ik twijfel enkel tussen de Intel-versie of de AMD-versie. Het lijkt me dat de Intel-versie beter is, maar er is een verschil van ongeveer 300 euro tussen de twee. Waarbij de AMD-versie de goedkoopste is. Ik vraag me af of de duurdere versie het ook écht waard is.

- ThinkPad T14s Gen 1 - artikelnummer: 20T0001EMB = de Intel-versie, €1.479,00
- ThinkPad T14s (AMD Ryzen 7 Pro) - 20UH001AMB - €1.219,00

Hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 13:58
De AMD CPU's zijn een stuk sneller. Aangezien ze ook nog goedkoper zijn is het een no-brainer. AMD :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De AMD is stukken sneller, maar heeft geen Thunderbolt, heb je dat niet nodig dan is er geen goede reden om voor Intel te kiezen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:44
AMD alleen wegens de prijs kwaliteit verhouding.

Jammer dat AMD slecht beschikbaar dan Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
Toch bijzonder om te zien hoe lang het "Intel is beter" dogma blijft hangen. AMD is in dit geval veel sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-06 23:08
Ik ben zelf ook aan het kijken naar deze laptops. Wat ik kon vinden is dat op single-threaded benchmarks de Intel soms wat hoger scoort maar op alle andere vlakken doet de AMD het beter. Ik ben het met @Diederik eens, dat als je de thunderbolt poort niet nodig hebt, je het beste de AMD kan pakken.

@edb88 is er nog een specifieke reden dat je kiest voor de T14s ipv de T14 (allebei AMD)? Ik heb vernomen dat de T14s een tikje dunner en lichter is, maar ook wat heter wordt omdat hij maar 1 heatpipe en fan heeft. De T14 heeft twee heatpipes en fans.

[ Voor 3% gewijzigd door Eparox op 27-02-2021 10:31 ]

Pagina: 1