(Mods, ik weet niet zeker of dit de juiste plek is voor dit topic)
Ik wil binnenkort een review gaan schrijven van de pricewatch: WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)
Nu zou ik graag ook willen weten wat de "real-life" performance verbetering in games is. (als ik dit artikel op Techspot bekijk zijn de verschillen minimaal: https://www.techspot.com/...orage-speed-game-loading/ )
Heeft er iemand tips over hoe dit het beste te testen?
Ik zou graag willen vergelijken tussen mijn
pricewatch: Intel 660p 2TB
pricewatch: Sandisk SSD Plus (TLC) 2TB
En de WD Black 850
Met als doel: "wat levert een high-end PCIe4.0 SSD nu echt op aan performance ten opzichte van een goedkope QLC NVME danwel een goedkope TLC SATA SSD"
Dus ik ben op zoek naar tips om games op 2 verschillende schijven op te slaan binnen 1 windows installatie.
Het alternatief is om dezelfde test te draaien, dan (bijvoorbeeld) via STEAM de game te moven naar een andere schijf, en de test te herhalen.
Concreet heb ik de volgende vragen:
- Weet er iemand een hanidge manier om meerdere identieke game installs (op verschillende drives) te hebben binnen 1 windows installatie?
- Heeft er nog iemand tips voor goede games om te vergelijken?
Mijn plan is nu als volgt:
- Eerst benchmarks draaien op alle 3 de schijven (zeker stellen dat alle performances gehaald worden
- Dan vergelijkende tests met games
- Dan nog wat thermische tests (game + SSD belasting + CPU belasting, kijken of er throttling optreedt met heatsink)
- Mogelijk nog een vergelijk van de "game mode" van de WD 850
- Dan nog wat (beperkte) consistency testen
Dit wordt mijn eerste review, dus alle tips zijn welkom!
Ik wil binnenkort een review gaan schrijven van de pricewatch: WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)
Nu zou ik graag ook willen weten wat de "real-life" performance verbetering in games is. (als ik dit artikel op Techspot bekijk zijn de verschillen minimaal: https://www.techspot.com/...orage-speed-game-loading/ )
Heeft er iemand tips over hoe dit het beste te testen?
Ik zou graag willen vergelijken tussen mijn
pricewatch: Intel 660p 2TB
pricewatch: Sandisk SSD Plus (TLC) 2TB
En de WD Black 850
Met als doel: "wat levert een high-end PCIe4.0 SSD nu echt op aan performance ten opzichte van een goedkope QLC NVME danwel een goedkope TLC SATA SSD"
Dus ik ben op zoek naar tips om games op 2 verschillende schijven op te slaan binnen 1 windows installatie.
Het alternatief is om dezelfde test te draaien, dan (bijvoorbeeld) via STEAM de game te moven naar een andere schijf, en de test te herhalen.
Concreet heb ik de volgende vragen:
- Weet er iemand een hanidge manier om meerdere identieke game installs (op verschillende drives) te hebben binnen 1 windows installatie?
- Heeft er nog iemand tips voor goede games om te vergelijken?
Mijn plan is nu als volgt:
- Eerst benchmarks draaien op alle 3 de schijven (zeker stellen dat alle performances gehaald worden
- Dan vergelijkende tests met games
- Dan nog wat thermische tests (game + SSD belasting + CPU belasting, kijken of er throttling optreedt met heatsink)
- Mogelijk nog een vergelijk van de "game mode" van de WD 850
- Dan nog wat (beperkte) consistency testen
Dit wordt mijn eerste review, dus alle tips zijn welkom!