Vraag

• Bumrusher
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 23:48
Mijn vraag
...

Hoe makkelijk kun je de Eufy Video Doorbell eraf trekken en dus stelen. Dit vraag ik omdat ik de deurbel graag zou willen aanschaffen. Maar ik vind er niks over, niemand die er wat van zegt en als ik naar het filmpje voor installatie kijk, lijkt het me vrij simpel om hem eraf te halen aangezien hij er ook vrij simpel op gezet wordt. Hoe diefstalgevoelig is het?

Alle reacties

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:44
Je kunt hem eraf halen door de bijgeleverde pin er onderin te drukken.
Met een naald of iets dergelijks zou het vast ook wel kunnen.
Daarnaast moet je als je hem bedraad aangesloten hebt de draden met een kruiskop los schroeven.

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:36
ik heb hem zelf ook ;-)

maar de dief staat er goed op als die hem wilt jatten.

als je bedraad aansluit zou je wat kunnen kitten eventueel. ik ben er niet zo bang voor. denk dat het genoeg afschrikt.
en hij is onbruikbaar omdat die gekoppeld is aan jou homebase.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:55
Slingertj3 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:28:
ik heb hem zelf ook ;-)

maar de dief staat er goed op als die hem wilt jatten.

als je bedraad aansluit zou je wat kunnen kitten eventueel. ik ben er niet zo bang voor. denk dat het genoeg afschrikt.
en hij is onbruikbaar omdat die gekoppeld is aan jou homebase.
Tenzij je de bedrade versie hebt. Dan staan de beelden van de dief op de camera. |:( |:( |:(

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-06 10:22

Mitchell

Ondertitel

De wireless versie kun je bedraad aansluiten (dat is wat ik zelf thuis heb hangen). Die raad ik dan ook om te kopen, gezien dan alle beelden op je HomeBase staan en niet op de camera zelf.

[Voor 102% gewijzigd door Mitchell op 26-02-2021 14:39]

Signature

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:55
Mitchell schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:34:
De wireless versie kun je bedraad aansluiten (dat is wat ik zelf thuis heb hangen). Die raad ik dan ook om te kopen, gezien dan alle beelden op je HomeBase staan en niet op de camera zelf.
Klopt, dat scheelt je ook qua stroomeisen, want de accu werkt als buffer.
Let wel dat de accu versie groter is.

• davidvl82
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb iemand gezien (bij de reviews op Coolblue meen ik) die er zelf een beugeltje voor heeft gezet. Dat is misschien nog wel de beste optie, want die draadjes boeit een gemiddelde dief denk ik niet (trekt het gewoon los). Dat beugeltje krijg je natuurlijk ook wel los, maar ik gok dat de gemiddelde dief daar niet de tijd voor heeft.

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 14:36
Beetje late reactie wellicht, maar op Martkplaats is een aparte beugel te koop voor over de deurbel _/-\o_

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
UniPer schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:49:
Beetje late reactie wellicht, maar op Martkplaats is een aparte beugel te koop voor over de deurbel _/-\o_
Betrouwbare verkoper dat je weet? Niet dat het dief is die door alle verkopen precies weet waar ie wezen moet :+

Ik zag ook nog deze aanbieding op marktplaats. Er staat alleen niet bij of het voor de batterij versie is; alleen dat het de 2K deurbel betreft. Maar die levert het ook in zwart. Ook geen idee of deze betrouwbaar is, los van alle positieve recensies.

Maar ik lees dat de deurbel onbruikbaar is voor iemand anders omdat die gekoppeld is aan je Homebase? Dat valt niet te resetten dan? Ook de vraag of een dief daarvan op de hoogte is :P

Ik zat al te denken om hoe dan ook iets in de bel te kerven aan de achterzijde, bijvoorbeeld postcode/adres. Mocht ie hem "legitiem" proberen door te verkopen dan ziet de naïeve koper in elk geval gelijk dat die gejat is en waar :P In het kader van alle beetjes helpen.

[Voor 13% gewijzigd door Gim op 24-06-2021 15:46]

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 14:36
Gim schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:43:
[...]

Betrouwbare verkoper dat je weet? Niet dat het dief is die door alle verkopen precies weet waar ie wezen moet :+

Ik zag ook nog deze aanbieding op marktplaats. Er staat alleen niet bij of het voor de batterij versie is; alleen dat het de 2K deurbel betreft. Maar die levert het ook in zwart. Ook geen idee of deze betrouwbaar is, los van alle positieve recensies.

Maar ik lees dat de deurbel onbruikbaar is voor iemand anders omdat die gekoppeld is aan je Homebase? Dat valt niet te resetten dan? Ook de vraag of een dief daarvan op de hoogte is :P

Ik zat al te denken om hoe dan ook iets in de bel te kerven aan de achterzijde, bijvoorbeeld postcode/adres. Mocht ie hem "legitiem" proberen door te verkopen dan ziet de naïeve koper in elk geval gelijk dat die gejat is en waar :P In het kader van alle beetjes helpen.
Ik ken beide kopers niet en moet zeggen dat ik nog geen gebruik maak van een beugel op dit moment. Ik woon ook in de 'betrouwbare' Flevopolder...hier gebeurt nooit iets :+

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Met een gebogen pinnetje (zeg maar stevige variant van een sim card remover) heb je hem in een paar sec los. en als je hem bedraad heb zijn die ook met een stevige ruk los. Weg € 150,- en lekker boeien dat je de dief op beeld heb, daar doet de politie echt geen ene r€€t mee.

ik ga hem achter een metalen naam/nummer plaat monteren met uitgespaarde openingen voor camera en bel. De hele plaat verwijderen en dan daarna de bel gaat een stuk meer moeite kosten >:)

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mitchell schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:34:
Ik snap overigens niet wat je hiermee bedoeld, want de bedrading is alleen voor het opladen van de accus zodat je dat niet handmatig hoeft te doen. Als je de bel op de hiomebase hebt aangemeld, worden de beelden altijd op de homebase opgeslagen of je nu de accu voeding gebruikt of niet.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Gecombineerd met het feit dat een potentiele dief de beelden op afstand kan verdwijderen via de reset van de camera, lijkt het me wel verstandig iets aan diefstalpreventie te doen.
Anders heb je zelfs geen bewijs van de diefstal...

Zie hier bij Eufy:
Delete Homebase data via camera

Voor iedereen die 'm nog niet gekocht heeft: ik zou even wachten (/de opties overwegen).

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:18
Ik vraag me wel af of er een tweedehands markt voor dit soort dingen is en of het dus überhaupt de moeite van het stelen waard is.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Lapa schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:26:
Ik vraag me wel af of er een tweedehands markt voor dit soort dingen is en of het dus überhaupt de moeite van het stelen waard is.
vandalisme heeft geen markt nodig

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:18
superduper schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:29:
[...]

vandalisme heeft geen markt nodig
Tja, als we zo gaan beginnen... als iemand 'm gewoon stuk wil maken lukt dat toch wel, wat voor maatregelen je ook neemt.

• davidvl82
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-12-2022
superduper schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:02:
[...]

Ik snap overigens niet wat je hiermee bedoeld, want de bedrading is alleen voor het opladen van de accus zodat je dat niet handmatig hoeft te doen. Als je de bel op de hiomebase hebt aangemeld, worden de beelden altijd op de homebase opgeslagen of je nu de accu voeding gebruikt of niet.
Hij doelt denk ik op het feit dat er 2 varianten zijn van dit product: een bedrade en een draadloze versie. Een belangrijk bijkomend verschil tussen de 2 is dat de draadloze alle beelden opslaat op de HomeBase, terwijl bij de bedrade variant alles op de deurbelunit zelf wordt opgeslagen. Hier op Tweakers staat volgens mij alleen de draadloze variant genoemd. Omdat je de draadloze variant ook gewoon bedraad kunt gebruiken, raadt hij aan om dat te doen (beste van 2 werelden zogezegd). Correct me if I'm wrong.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee