Toon posts:

Goede laptop gezocht voor o.a. Sims 4 en Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bloemepje
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-02-2021
Hoi, Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen, maar ik heb niet zo veel verstand van alle specificaties, en nu de winkels dicht zijn voor advies wil ik het graag hier proberen...
Ik ben erover aan het denken om de Asus VivoBook 15 P1504JA-EJ602T aan te schaffen (Processor: Intel Core i7 | Intern geheugen: 8GB | Opslagcapaciteit: 256 GB | Grafisch: Intel Iris Plus Graphics), maak ik weet niet of die aan alle eisen van bijv. EA games voor The Sims 4 voldoet. De technische termen zeggen mij niet veel, met name de videokaart: zo staat er bijvoorbeeld op de site van EA NVIDIA GTX 650 of beter, maar hoe weet ik wat beter is?

Is er iemand die mij dit kan vertellen? Het aanraden van een andere geschikte laptop mag natuurlijk ook altijd! Hieronder nog wat meer info over hoe ik 'm wil gebruiken en voorkeuren.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil graag The Sims 4 er op kunnen spelen met evt een paar uitbreidingen en/of mods, daarnaast wil ik 'm gebruiken voor af en toe wat Photoshop en Indesign en heel af en toe wat lichte videobewerking. En uiteraard tekstverwerking en Netflix.

Wat is je budget?
Ongeveer € 700,- maar minder mag natuurlijk altijd :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, in ieder geval niet wekelijks. Mijn oude laptop is 17", maar die vind ik toch wel erg groot, dus voorkeur voor een kleiner model.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk voorkeur, maar ik wil liever niet een laptop met een "gamer uiterlijk".

Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen. Alvast hartelijk bedankt!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:45
als het eerste getal hoger is, en het een na laatste getal hetzelfde of hoger is, is het altijd beter.
rule of thumb: je zou ongeveer kunnen zeggen, eerste getal 1 hoger is gelijk aan een na laatste getal 1 lager (+-)

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 13:25
Google is your friend
Gewoon NVIDIA GTX 650 vs Intel Iris Plus Graphics googlen. Dan krijg je een vergelijkings site met duidelijke grafiekjes.
Of "can I run Sims4" dan vind je vast een site waar je de spec in kunt vullen.

[Voor 3% gewijzigd door frankyfn126 op 26-02-2021 14:21]

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 13:25
Ohh en de minimale specs zijn vaak erg laag. Je wilt vaak wel meer. Zoek bijv ook de aanbevole/ reconmended specs

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee