Toon posts:

Bestaat dit: Dicht te klappen monitor met toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:28
Ik ben over gestapt van een laptop met geluidsproductie van een bladblazer (Dell xps l702x van bijna 10 jaar oud) naar een fluisterstille desktop. Nu is m'n plekkie gesitueerd aan de keukentafel in een open keuken, vandaar de behoefte aan een stil systeem. Op dit moment i.c.m. een 22" monitor en een mx keys keyboard en mx ergo trackball. De monitor is wel aan de grote kant en staat erg prominent op de tafel. Achteraf had ik misschien beter voor een portable scherm gekozen, maar de specs hiervan, vergeleken met de prijsverschil, vallen best wel tegen.

Mijn vraag:

Bestaat er een soort van "lege laptop" met daarin:

- een goed scherm (>15")
- een toetsenbord
- boxjes
- ...

Het apparaat moet dus dicht te klappen zijn!

Ik wil dus de uitvoer (beeld en geluid) van de desktop rechtstreeks op het nieuwe (nog uit te vinden?) apparaat hebben, en de desktop bedienen met het toetsenbord (bluetooth?). Dus een hdmi-kabel van PC naar "oplossing" en een voedingskabel naar "oplossing". Indien geen bluetooth aanwezig is, natuurlijk ook een toestenbord kabel naar PC.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Normale windows 10 desktop die ik normaal gebruik. Geen games.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik ben ondertussen al dagen op verschillende fora en DIY-sites terecht gekomen, maar daar kom ik alleen tegen hoe je een beeldscherm van een laptop om kunt toveren naar een extern beeldscherm.

Ik ben benieuwd of ik weer een onmogelijke oplossing zoek, of dat ik een oplossing gemist heb.

Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite!

Alle reacties

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien begrijp ik je niet helemaal goed, maar wat je wil is een soort hardwarematige remote desktop oplossing voor op je laptop?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:30
Dit is niet betaalbaar te realiseren....zoiets als dit komt het meeste in de buurt:

https://www.google.com/se...ECBEQBA&biw=2351&bih=1369

Wat ik zelf gedaan heb bij onze keukentafel is een smalle monitor kopen en deze aan de muurkant via een beugel monteren. Dit samen met een draadloze muis+toetsenbord.

Alles niet in gebruik dan klap je het scherm plat tegen de muur aan, en toetsenbord + muis in de la. Wel in gebruik trekken we het tevoorschijn.

Heb je geen muur, dan moet je een muurtje plaatsen....is goedkoper dan wat jij wilt :P

[Voor 6% gewijzigd door Devian op 26-02-2021 13:41]

https://wren.co/join/Devian

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 16:14

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik ken geen opklabare oplossing, maar als je ruimte wil maken dan zou ik zelf denken aan een monitor-arm gebruiken in plaats van de standaard. Daarmee kan je dan makkelijk de monitor uit we weg doen. Als de monitor ingebouwde speakers heeft heb je ook geluid.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Je bedoelt zoiets als wat NexDock voor product heeft?

Scherm, bluetooth toetsenbord en accu.

http://nexdock.com/

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Komt een " Eviciv Portable Monitor" in de buurt van wat je zoekt?
(geen idee welke formaten ze dit leveren)

[Voor 53% gewijzigd door dyrc op 26-02-2021 13:51]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33

Yucon

*broem*

TMDC schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:39:
Misschien begrijp ik je niet helemaal goed, maar wat je wil is een soort hardwarematige remote desktop oplossing voor op je laptop?
Zo klinkt het wel, maar zelfs dan nog.. waarom niet gewoon een normale remote desktop? Dan heb je toch hetzelfde?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Eigenlijk is dit hetgeen wat je in datacenters ziet. Meestal heeft 1 rack een inklapbaar toetsenbord met trackpad en monitor. Deze kan in het rack geschoven worden als die niet nodig is.

Echter servers werken meestal via vga en niet via hdmi. Dus dat lijkt me wel een uitdaging om zoiets te zoeken. En het zal wel duur zijn.

Mocht je de rekenkracht van de pc willen in combinatie met iets portabels dan kun je misschien beter kijken naar een laptop voor erbij en de pc via rdp overnemen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-03 16:55
Ik snap het ook niet helemaal, volgens mij had je beter een laptop kunnen aanschaffen :).
Toeval is dat deze momenteel zeker zonder gaming aspiraties nagenoeg geluidloos zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee