Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem met herkenning SD-card na flashing Samsung Galaxy S

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BertieR
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 04-03 07:46
Deze week mijn oude Samsung Galaxy S5 gerooted en geflashed van Android 6 Marshmallow naar Android 10.
Deze actie is redelijk goed geslaagd. De S5 werkt naar behoren vwb apps en telefoon. Een uitzondering: de SD-card doet "rare" dingen! Bij het laden en formatteren blijft het formatteringspercentage steken bij 40%. Dan volgt de melding: "Attempt to invoke virtual method 'java lang string android.os storage volume gtld()'on a null object reference."
Na vergeefse pogingen loopt de formatteringsprocedure soms toch door en wordt aangegeven dat de SD-card klaar voor gebruik is (als aanvulling op intern geheugen, dus niet als transportmiddel). Probeer ik dan een foto te maken, krijg ik de mededeling "Plaats eerst een SD-card"!
Bij het controleren van de SD-card in mijn PC blijkt plotseling dat er een partionering is geweest in 2 gedeelten.

Wie kan mij helpen om dat "kaartherkenbaarheidsprobleem" op te lossen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S5 (klte)
TRWP
Lineage OS17.1-20210221
Open-Gapps

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Dit probleem schijnt vaker voor te komen maar een eenvoudige oplossing kan ik niet vinden.
Het lijkt of er iets herschreven zou moeten worden in de Java-script programmering van de telefoon (YouTube experts) maar ik ben een absolute non-programmeur!

...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True