Toon posts:

Blackscreen voor een paar seconden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sankro33
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-10-2022
Mijn vraag:
Sinds kort heb ik het probleem dat ik een blackscreen krijg op mijn beide monitoren, daarnaast loopt de boel dan vast, wacht ik even en gaat het gewoon verder als of er niets gebeurt is.

Ik heb een klein vermoeden dat het aan mijn powersupply ligt. Ik heb namelijk kort geleden mijn GTX 1080 verwisseld met een RTX 3080. Hiervoor had ik dit probleem nooit, maar nu dus wel.

Dat is eigenlijk het enige waar ik aan kan denken, maar als iemand nog andere suggesties of ideeën heeft waar het aan kan liggen zou dat ook fijn zijn!

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10;
Intel Core i7-9700K;
Asus ROG Strix Z390-E;
Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080;
Corsair RM650x.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb wel video's gekeken of mijn powersupply het aan kan om een RTX 3080 te kunnen ondersteunen en dit moet net kunnen, alleen ik kan mijn watt gebruik nergens bekijken.

Alle reacties

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Klinkt typisch als een crash van de display driver, je scherm is een paar seconden zwart waarna windows hem opnieuw laadt en je weer verder kunt. Vroeger (voor win10) leverde dit een BSOD op.

Heb je na het wisselen van videokaart de driver al geupdate? En zoja draai je nu met de meest recente?

🖥️ | 🚗

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:30

DarkUnreal

Postmaster General

Ondanks dat ik een andere videokaart heb, klinkt dat probleem bekend. Bij mij gebeurd het echter alleen als ik video in een chrome venster open heb staan (Ziggo go vaak, op het 2e scherm). Heb zo'n gevoel dat de DRM in ziggo go, hier problemen met de driver veroorzaakt.

Of gebeurd het bij jou ook, als je alleen een game open hebt?

13:37

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MadMarky schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:06:
Klinkt typisch als een crash van de display driver, je scherm is een paar seconden zwart waarna windows hem opnieuw laadt en je weer verder kunt. Vroeger (voor win10) leverde dit een BSOD op.

Heb je na het wisselen van videokaart de driver al geupdate? En zoja draai je nu met de meest recente?
Aanvullend hierop: Een clean install gedaan van de driver, dus hem eerst helemaal verwijderd?

• sankro33
MadMarky schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:06:

Ik heb wel de drives bijgewerkt na het installeren van de videokaart en draai op dit moment de meest recente versie van de drivers.

• sankro33
pagani schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:10:
[...]

Aanvullend hierop: Een clean install gedaan van de driver, dus hem eerst helemaal verwijderd?
Dit heb ik nog niet geprobeerd, zal het gelijk even doen.

• sankro33
DarkUnreal schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:08:
Ondanks dat ik een andere videokaart heb, klinkt dat probleem bekend. Bij mij gebeurd het echter alleen als ik video in een chrome venster open heb staan (Ziggo go vaak, op het 2e scherm). Heb zo'n gevoel dat de DRM in ziggo go, hier problemen met de driver veroorzaakt.

Of gebeurd het bij jou ook, als je alleen een game open hebt?
Gek genoeg heb ik er geen last van als ik een game speel, dit is tot nu toe nog niet gebeurd. Meestal gebeurd het als ik een video op YouTube kijk, en op mijn tweede scherm op het internet of Discord zit.

• Rieki
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Nieuwe kabels naar de monitors of de oude nog?
Ooit wel eens een soortgelijk verhaal gezien met oudere hdmi kabels.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee