Toon posts:

Voodoo 4 pci lage fps ..!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een voodoo 4 pci ! |:(
en gaat erg traag mij fps is soms wel onder 10 :( heb een amd k6/2 500 mhz , 320 ram , 30 gig 7200 ... heb alles geprobeert maar ik weet niet waarom hij zo traag het is ?op alle spellen is hij traag !!
ik had een voodoo 2 12 mb ging bijna het zelfde als voodoo 4 , maar hoe kan dat nou !
is het verstandig om G-Force 2mx pci of een andere kaart met pci slot te gaan halen ??? want heb geen agp slot :(
* heb geen zin om het hele systeem te veranderen heb alleen een goeie vga nodig *
plz need help

tip : haal nooit een voodoo 4 pci !! zuigt echt waar !!

Verwijderd

Eerst had je verder geen tekst.... daar kon je weinig mee...zo is het beter. En nu maar wachten op reacties :)

Verwijderd

Topicstarter
dus kan ik beter een G-force 2 mx pci halen ??

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Misschien is je CPU de bottleneck?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
sorry , ik heb niet zo erg veel verstand als jullie kunnen jullie mij ff in mij taal vertalen :) thxx

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 03:13 schreef Tachyon het volgende:
Ik denk inderdaad ook dat je CPU samen met je mobo wel eens de reden kan zijn dat je niet veel harder gaat. Je geeft al aan dat je geen AGP bus op je mobo hebt, dus ik denk dat je de grenzen van het systeem al wel hebt bereikt.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 03:15 schreef matrix_terror het volgende:
sorry , ik heb niet zo erg veel verstand als jullie kunnen jullie mij ff in mij taal vertalen :) thxx
CPU=processor
mobo=moederbord

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op woensdag 15 augustus 2001 03:13 schreef Tachyon het volgende:
dah weet ik wel zeker!

Verwijderd

Topicstarter
en ...dus moet ik een nieuwe mobo + proc. kopen ? wat kan ik dan beter halen amd / intel maar niet zo erg snel dan he ....ik wil alleen dat hij snel gaat met spellen rest nie nodig :)

KAN IEMAND MIJ NOG HELPEN |:(

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
heb je de wicked gl drivers?

Ik heb zelf een voodoo 3 en heb altijd 71+ fps in counterstrike met die drivers, ze zijn echt 10 keer beter dan de standaard drivers.

www.wicked3d.com volgens mij

succes

Verwijderd

Ik vindt een VooDoo 4 eigelijk nog wel snel genoeg voor games, is aleen langzamer als een Geforce2 mx.
Duron 700 + MSi KT7 Turbo LE?

Dan zou je later een agp 3d kaart kunnen kopen.
Als je nu een Geforce2 mx of gts koopt (zijn die er wel in PCi?) dan zou je precies hetzelfde hebben.
Voor games raad ik je een snellere cpu aan en een nieuwe mobo.
Die VooDoo4 kun je altijd nog vervangen.

Verwijderd

probeer eerst maar eens een clean install met dat systeem.

een k6-2 500+ voodoo4 trekt heus wel nog wat spellen zoals max payne ...op 800x600 16b

een voodoo is in principe ietsjepietsje sneller als een voodoo3 3000 dus..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 05:34 schreef lester het volgende:
heb je de wicked gl drivers?

Ik heb zelf een voodoo 3 en heb altijd 71+ fps in counterstrike met die drivers, ze zijn echt 10 keer beter dan de standaard drivers.

www.wicked3d.com volgens mij
Ik vind de graphics alleen veel (!) lelijker met WickedGL. Als je (voor HL/TFC/CS/etc.) de nieuwste (1.49) miniGL installed, dan is je voodoo3 bijna net zo snel, maar wel wat mooier (vind ik).

On-topic: CPU is idd te langzaam, maar moet in principe wel snel genoeg zijn om dat systeem 'vooruit te trekken' (ik bedoel dus gewoon: wel snel genoeg om te gamen).
Tenzij je motherboard de zaak echt helemaal terug houdt (wat zo zou zijn als je bijv. een P1 mobo hebt en geen 'snelle' Super Socket 7)
Wat je alleen wel moet doen is je games afstellen op het hebben van een relatief langzame CPU. Dus wel gewoon 1024x768 (maakt voor je proc. bijna niets uit 640x480 => 1024x768), maar weinig objecten aanzetten enzo (bijv. bij een race-spel: minder/geen toeschouwers).

Flikker trouwens absoluut geen GeForce(welke dan ook) bij een K6-2, dat is echt zonde van je geld...
Vergeleken bij een voodoo (3 iig, waarschijnlijk ook 4) leunt een nVidia GeForce veel meer op de processor; tenzij T&L, maar dat wordt nog weinig gebruik (en alleen in nieuwe (=zware) spellen).

Maar wat voor spellen speel je eigenlijk? Dat is misschien wel handig, dan weet iedereen waar ze op moeten letten.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb je al eens gekeken op http://www.voodoofiles.com ? Daar hebben ze redelijk wat tweaks voor de voodoo 4. ;)

Als je gaat voor een nieuwe mobo/cpu combo, kijk dan eens op http://www.gistron.com .Als je een Elitegroup K7VZAV3a mobo neemt voor Fl. 199,- (zeer goed getest) en een Duron 750 voor Fl. 119,- dan ben je incl. verz.kst. nog geen Fl. 350 kwijt voor een perfect systeempje! En er zit nog een soundcard op het mobo ook :P

Heb je op dit moment een mobo met een VIA chipset of een ALI chipset. Als je een Via chipset hebt, dan heb ik hier nog een programmaatje voor je dat je geheugensnelheid in benchmarks (en real life) zo'n 20 a 30% omhoogkrikt door 4-way memoryinterleaving. Geef maar een seintje en ik mail het door. :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op woensdag 15 augustus 2001 08:41 schreef kyle_2000 het volgende:
probeer eerst maar eens een clean install met dat systeem.

een k6-2 500+ voodoo4 trekt heus wel nog wat spellen zoals max payne ...op 800x600 16b
hahaha, m'n celly 525 met geforce 2 mx heeft al grote moeite op die res, denk niet dat een k6 met brakke FPU het gaat trekken.

face it, die proc+video zijn gewoon oud. heel lullig, want het kost allemaal een hoop $$$, maar niks aan te doen.
tijd voor een upgrade...

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 10:49 schreef weareborg het volgende:

[..]

hahaha, m'n celly 525 met geforce 2 mx heeft al grote moeite op die res, denk niet dat een k6 met brakke FPU het gaat trekken.

face it, die proc+video zijn gewoon oud. heel lullig, want het kost allemaal een hoop $$$, maar niks aan te doen.
tijd voor een upgrade...
Hoe zal dat dan gaan met een TB 1000 Abit KT7A, en de rest in mijn sig?

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 11:35 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Hoe zal dat dan gaan met een TB 1000 Abit KT7A, en de rest in mijn sig?
Zit wel goed volgens mij :) Ik heb ongeveer dezelfde configuratie en hier draait alles perfect. Alleen zorg wel dat je een goede koeler hebt voor je proc. That's all :)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 11:40 schreef Mr_Hiney het volgende:

[..]

Zit wel goed volgens mij :) Ik heb ongeveer dezelfde configuratie en hier draait alles perfect. Alleen zorg wel dat je een goede koeler hebt voor je proc. That's all :)
Tja, een Coolermaster Ep5... is wel in orde zijn Funprice, zelf nooit Amd gehad dus dan zal dat wel O.K zijn. :)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 03:24 schreef matrix_terror het volgende:
en ...dus moet ik een nieuwe mobo + proc. kopen ? wat kan ik dan beter halen amd / intel maar niet zo erg snel dan he ....ik wil alleen dat hij snel gaat met spellen rest nie nodig :)

KAN IEMAND MIJ NOG HELPEN |:(
AMD of Intel.. das een moeilijke keus (vind ik)..

dit omdat een intel/intel config (bijna) altijd gewoon gelijk goed werkt.. bij AMD kiezen de meeste mensen toch meestal voor VIA, en met VIA moet je altijd even klooien voor het goed loopt.. maar als het eenmaal loopt..... :)

zelf ben ik uitermate tevreden met mijn eigen config (zie sig, moederbord heeft trouwens een ALi chipset.. tot nu toe nog 0 problemen mee gehad.. zeker een aanrader)... alleen een Duron/KT133A kan ik je ook zeker aanraden!
maar je kan het ook in 1x goed aanpakken en een lekere T-Bird/DDR config kopen, is niet veel duurder.. ennuh.. ieder %je sneller is er 1 he! :)

correct me if i'm wrong.. :)

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens erg bedankt he :)
ik heb nu een amd-atlon 1,4 ghz , en k7t master turbo ofzoiet mobo bestelt en een geforce 2 64 pure :) etc etc.
en die kut voodoo 4 en terind amd k6 shit weggooien nog maals bedankt iedereen :)

en ik hoop het dan snel gaat :)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 16:38 schreef matrix_terror het volgende:
hey jongens erg bedankt he :)
ik heb nu een amd-atlon 1,4 ghz , en k7t master turbo ofzoiet mobo bestelt en een geforce 2 64 pure :) etc etc.
en die kut voodoo 4 en terind amd k6 shit weggooien nog maals bedankt iedereen :)

en ik hoop het dan snel gaat :)
Ik wil die VooDoo4 wel hebben.

Verwijderd

Wat kost die?

Verwijderd

Topicstarter
heb nu besteld een asus v7700 64mb geforce 2 ultra ,kast=voeding ( duh ) :) mobo : msi K7t turbo master via chipset socket A , amd athlon 1,4 ghz socket a alles totaal :1800,- +-

zal hij goed werken ? heb al een hb 30 gig 7200 , 256 ram pc-133 , etc. etc ..
????????????????????????????????????

Verwijderd

misschien dat de amd je geheugen niet helemaal lekker vind, dat heb je wel eens bij oem geheugen.. Maar die kans is erg klein!

Verwijderd

Topicstarter
wat voor geheugen kan ik dan derin douwen ??? en hoegroot kan beter en sneller laten werken op spellen ??

Verwijderd

Gewoon een beetje goed geheugen, infenion ofzo, kost allemaan niet veel meer! 256 of 512 is wel een mooi getal!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
dat geheugen wat je had zou gewoon moeten werken hoor.... en is ook genoeg voor games, niet teveel, niet te weinig :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer wel eerst 256 mb pc-133 anders neem in die ram wat ik moet erin moet gaan douwen :)

nog maals en nog maals bedankt voor alles !!

Verwijderd

Verkoop je die VooDoo4 nou of ligt die al ergens in de ton? >:)

Verwijderd

je cpu is gewoon vrij brak.. kan niet tippen aan de Celeron 500, en is helemaal al geen partij voor nieuwere celeron2's en pentiums.

Cpu eruit, nieuwe erin, en zie daar, je voodoo4 doet netjes z'n werk (want het is best een leuk kaartje)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:40
Hier zelfde probleem
AMD-K6(2)400
Chaintech mammaplank 5AGM2
Geforce 2 MX 64 DDR
256 SDRam

ooko zo traag als dikke stront door een dunne trechter.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:19 schreef Wesley het volgende:
ooko zo traag als dikke stront door een dunne trechter.
dat gaat anders nog best snel hoor ;)

ik zou als ik jou was ook een keer een mooie upgrade doen :)

Verwijderd

Topicstarter
heb voodoo getest op mij friend's pc op pentium III 1000 mhz , 128 mb etc....gaat super met max fps altijd ? dus moet zeker een nieuwe sys. kopen :)

dus jullie hebben gelijk ligt aan mijn k..ker
sys. :(

ff bedelen van mijn dady voor een nieuwe sys.>:)
Pagina: 1