Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Relatief lichte games: CoD, CS: GO, AoE 3 Definitive Edition, Halo Master Chief Collection, Forza Horizon 4
Thuiswerken, zou fijn zijn als ik meerdere excel sheets vlot naast elkaar kan openen + veel chrome tabbladen/toepassingen etc.
Ik heb een QHD 144HZ scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600-650 euro, bepaalde onderdelen heb ik al (zie hieronder)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, enige eis is dat het een MINI ITX build moet worden door de case die ik graag wil (zie hieronder).
Nice2have: ''upgradeproof'' in de komende 2-3 jaar.
Nice2have: RGB controller op de MoBo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn dat ik komende 3-4 jaar in ieder geval dit soort werkzaamheden kan uitvoeren met de PC en wat lichte games kan spelen.
Ook wil ik graag de OS booten via de M2 ssd.
Ga je overklokken?
Niet van plan, leuk meegenomen als het kan in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de twee onderstaande systemen samengesteld, eentje is Intel based, ander AMD based. Waar ik niet zeker van ben, is of de combinatie GPU - CPU - MoBo goed werkt met elkaar. Ook zie ik dat de keuze voor Mini ITX MoBo's erg beperkt zijn en met mijn budget ik er hooguit eentje van 50-60 euro duurder kan pakken.
Intel build:
AMD build:
Graag jullie reactie welke van de twee builds beter zouden zijn voor mijn wensen, en of ik eventueel bij een van de twee builds onderdelen zou moeten wijzigen.
Alvast bedankt!
Relatief lichte games: CoD, CS: GO, AoE 3 Definitive Edition, Halo Master Chief Collection, Forza Horizon 4
Thuiswerken, zou fijn zijn als ik meerdere excel sheets vlot naast elkaar kan openen + veel chrome tabbladen/toepassingen etc.
Ik heb een QHD 144HZ scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600-650 euro, bepaalde onderdelen heb ik al (zie hieronder)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Voedingen | Corsair CX600M | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston SSDNow V300 120GB | € 42,96 | € 42,96 |
1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 1TB | € 79,- | € 79,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 166,86 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, enige eis is dat het een MINI ITX build moet worden door de case die ik graag wil (zie hieronder).
Nice2have: ''upgradeproof'' in de komende 2-3 jaar.
Nice2have: RGB controller op de MoBo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn dat ik komende 3-4 jaar in ieder geval dit soort werkzaamheden kan uitvoeren met de PC en wat lichte games kan spelen.
Ook wil ik graag de OS booten via de M2 ssd.
Ga je overklokken?
Niet van plan, leuk meegenomen als het kan in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de twee onderstaande systemen samengesteld, eentje is Intel based, ander AMD based. Waar ik niet zeker van ben, is of de combinatie GPU - CPU - MoBo goed werkt met elkaar. Ook zie ik dat de keuze voor Mini ITX MoBo's erg beperkt zijn en met mijn budget ik er hooguit eentje van 50-60 euro duurder kan pakken.
Intel build:
1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 136,15 | € 136,15 |
1 | Moederborden | ASRock B460M-ITX/ac | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Behuizingen | Thermaltake The Tower 100 | € 90,44 | € 90,44 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 145,90 | € 145,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 59,- | € 59,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 521,39 |
AMD build:
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 101,05 | € 101,05 |
1 | Behuizingen | Thermaltake The Tower 100 | € 90,44 | € 90,44 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 145,90 | € 145,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 59,- | € 59,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 595,39 |
Graag jullie reactie welke van de twee builds beter zouden zijn voor mijn wensen, en of ik eventueel bij een van de twee builds onderdelen zou moeten wijzigen.
Alvast bedankt!
Im notorious