Toon posts:

Perfecte Monitor PS5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kylianmartens
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-03-2021
Mijn vraag
HEY ik ben opzoek naar een monitor voor mijn PS5. Ik heb veel gezocht maar ik kom er niet uit ene vind dit een goede andere vind dat ik dit moet doen. aangezien ik geen budget heb voor een monitor die 120HZ op 4k kan draaien moet ik een keuze maken. De meeste adviseren me om 120HZ de prio te geven aangezien ik FPS games speel(COD/warzone) . Maar hoor graag jullie mening. Daarnaast hoor ik mensen over verschillende soorten schermen praten waarbij veel zeggen dat ik een IPS scherm moet hebben. (ik heb geen idee wat het verschil is). Ik ben geen technicus. Daarnaast schijnen er schermen te zijn die 2k afkunnen spelen op ps5 door software die 4k terugschroeven naar 2k is dit een ding en kan dit binnen mijn budget?

Mijn wensen lijst is als volgt:

minimaal 120 HZ
minimaal 27 inch (groter is leuk)
minimaal 1 MS response time of minder natuurlijk.
curved scherm is leuk maar niet noodzakelijk

Ingebouwde speakers is echt niet noodzakelijk. (als het erin zit prima maar heeft echt geen prio)

BUDGET : 300 +- (iets meer prima maar liefst wat minder)

Relevante software en hardware die ik gebruik
ps5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
te veel om optenoemen maar wat ik hierboven al beschreef ik wordt er niet wijzer van.

KUNNEN JULLIE MIJ PLZ HELPEN MET HET HELE SPINNENWEB AAN KEUZES WAT TE VERSIMPELEN.

Alle reacties

• kylianmartens
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-03-2021
Please help me

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Daar hebben we de Pricewatch voor:
https://tweakers.net/moni...gZ6iko5SbWAFkG-oZKNXW1gIA
Veel success verder met één te zoeken die ~ € 300,- zit.

Je kan nog V&A, Marktplaats, Speurders proberen voor rond die prijs, maar beggars can't be choosers.
Of anders je eisenpakket of budget meer realistisch maken.
Vb: Iedereen wilt de laatste smartphone met groot scherm en heel veel opslag voor rond €300,- maar zo werkt dat niet in deze wereld.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-03 11:21
kylianmartens schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:54:
Mijn vraag
HEY ik ben opzoek naar een monitor voor mijn PS5. Ik heb veel gezocht maar ik kom er niet uit ene vind dit een goede andere vind dat ik dit moet doen. aangezien ik geen budget heb voor een monitor die 120HZ op 4k kan draaien moet ik een keuze maken. De meeste adviseren me om 120HZ de prio te geven aangezien ik FPS games speel(COD/warzone) . Maar hoor graag jullie mening. Daarnaast hoor ik mensen over verschillende soorten schermen praten waarbij veel zeggen dat ik een IPS scherm moet hebben. (ik heb geen idee wat het verschil is). Ik ben geen technicus. Daarnaast schijnen er schermen te zijn die 2k afkunnen spelen op ps5 door software die 4k terugschroeven naar 2k is dit een ding en kan dit binnen mijn budget?

Mijn wensen lijst is als volgt:

minimaal 120 HZ
minimaal 27 inch (groter is leuk)
minimaal 1 MS response time of minder natuurlijk.
curved scherm is leuk maar niet noodzakelijk

Ingebouwde speakers is echt niet noodzakelijk. (als het erin zit prima maar heeft echt geen prio)

BUDGET : 300 +- (iets meer prima maar liefst wat minder)

Relevante software en hardware die ik gebruik
ps5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
te veel om optenoemen maar wat ik hierboven al beschreef ik wordt er niet wijzer van.

KUNNEN JULLIE MIJ PLZ HELPEN MET HET HELE SPINNENWEB AAN KEUZES WAT TE VERSIMPELEN.
Dit gaat je nooit lukken, je kan alleen het volgende:
1080p@120hz (Met HDMI 2.0)
1440p@60hz (door 4k60hz downscaled naar 1440p60hz)
4k@60hz via HDMI 2.0

Heel misschien is het mogelijk om 1440p120hz af te spelen door dat je ps5 1080p120hz naar je monitor stuurt, Je monitor upscaled naar 1440p120hz (wat lelijk is). Maar dat kan ik je niet garanderen.

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Onder de 300 euro zou je op één van deze monitoren uitkomen:
https://tweakers.net/pric.../1510348;1647946;1609432/

Als ik jou was zou ik voor de AOC gaan, die is het duurste, maar ook het beste en heeft goede reviews.

Specs

• qmarrr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-03 12:02
Hoiboy19 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:21:
Onder de 300 euro zou je op één van deze monitoren uitkomen:
https://tweakers.net/pric.../1510348;1647946;1609432/

Als ik jou was zou ik voor de AOC gaan, die is het duurste, maar ook het beste en heeft goede reviews.
Ik zou voor deze Lenova gaan. 165hz, 400cd helderheid, IPS, 10bit kleurdiepte, 99%sRGB

• ElwinP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-02 23:54
Ik heb deze week de Gigabyte g32QC gekocht voor mijn Xbox Series X. Op de Xbox series X draait deze in 2K HDR met VRR zonder problemen. Het is niet makkelijk zoeken naar een beeldscherm die dat allemaal doet. Of deze hetzelfde werkt op de PS5 weet ik niet zeker al lijkt het mij wel waarschijnlijk. Succes met je zoektocht.
pricewatch: Gigabyte G32QC Zwart
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee