@
schouwb Mijn excuses. Ik had de formule verkeerd... Maar als ik de V3 erbij doe wat ~1,732051 is, dan kom ik uit op een vermogen van ~1,617.389W
Ik geef trouwens WEL aan dat ik niet weet hoe bij jou de installatie ingericht is. Zijn jouw gebruikers gelijk ingericht over de 3 fasen, of gebruik je 1 fase als een soort 0-leiding.
Het vermogen berekenen over 3, ongelijk belaste, fases is zeer complex. Door dat wij met wisselspanning werken kan 1 fase, in een 3 fase systeem, zowel voeden als terugvloeien(Zoals ik al aangaf). Een amperetang kan geen verschil detecteren tussen een voedende stroom of een terugvloeiende stroom. Dus de berekening zoals ik hem gaf werkt alleen bij een gelijk belaste, ohmse belasting.
Bij een niet ohmse belasting, zoals, bijvoorbeeld, een 3 fase motor, moet er een Cosinus Phi op de motor staan(bijvoorbeeld 0,89). Dit betekent dat bij deze motor minstens 89% van zijn opgenomen vermogen meetbaar is. Op deze motor lijd het energie bedrijf dan ook 11% 'verlies'. Dit noemen we het blind-vermogen.
Als jouw'n woning echt aangesloten is zoals aangegeven in de link die jij opgeeft en de belasting netjes over de 3 fasen is aangesloten dan was op dat moment het opgenomen vermogen ~1617W.
Als jij eerder 300W had verwacht, dan had ik eerder 300/(V3*230)=0,75A per fase verwacht.
Hier een uitleg over vermogen berekening over 3 fase aansluiting.