Toon posts:

Nieuw systeem.. voornamelijk audio/video bewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TinusTrommel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05 22:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Audio en video editing. Software: Diverse DAWS waaronder Ableton met zwaardere vst's. Photoshop,Magix Vegas Video, Illustrator, After Effects. Gamen doe ik nooit dus een videokaart met zware 3d eisen is niet noodzakelijk

Wat mag het systeem gaan kosten?
700-1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geluidskaart, ssd , toetsenbord+muis, 2 keer 27 inch monitor gaat mee in dit systeem

Ga je overklokken?
neen.

Wat verwacht je van ons?
Wat feedback op mijn wenslijst hieronder..en wat tips mbt een geschikte videokaart die er nog tussen moet. :-)

Wat ik in gedachte heb momenteel:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 164,-€ 164,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda Compute 2,5" (7200rpm), 1TB€ 53,51€ 53,51
1BehuizingenCooler Master Silencio S600€ 93,50€ 93,50
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 84,39€ 84,39
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 114,35€ 114,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,70

Bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite :-)

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 17:52
Ik zou die harde schijf vervangen door de Samsung 870 QVO 1TB,nu voor 79 euro te koop. Afhankelijk van de videokaart die er uitkomt is je voeding zwaar - als je een RTX 3060 neemt, wat me wel de zwaarste kaart lijkt die bij je wensen past, is een goed 550 Watt exemplaar voldoende - bijv. Corsair TX550M.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:54
Je hebt geen beeld zonder videokaart.
Als je geen videokaart meeneemt zou een i7 10700 met een MSI z490 a pro een alternatief kunnen zijn.

• TinusTrommel
martyw schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:57:
Ik zou die harde schijf vervangen door de Samsung 870 QVO 1TB,nu voor 79 euro te koop. Afhankelijk van de videokaart die er uitkomt is je voeding zwaar - als je een RTX 3060 neemt, wat me wel de zwaarste kaart lijkt die bij je wensen past, is een goed 550 Watt exemplaar voldoende - bijv. Corsair TX550M.

• TinusTrommel
99ruud99 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:14:
Je hebt geen beeld zonder videokaart.
Als je geen videokaart meeneemt zou een i7 10700 met een MSI z490 a pro een alternatief kunnen zijn.
Voorkeur gaat wel uit naar AMD, maar bedankt voor je feedback :-)

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
Kijk even rond op PugetSystems zou ik zeggen, zij hebben voor een aantal applicaties aanbevelingen qua hardware. Zie bijvoorbeeld: https://www.pugetsystems..../Hardware-Recommendations. Misschien zijn de componenten die zij gebruiken buiten budget maar de uitleg is desondanks nuttig.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:42
TinusTrommel schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Voorkeur gaat wel uit naar AMD, maar bedankt voor je feedback :-)
O, je hebt tijd over? Want dat is iets wat je met AMD nodig hebt om het stabiel te krijgen en te houden. Het presteert prima maar het vraagt meer tijd en inzet in onderhoud dan Intel.

• TinusTrommel
Uszka schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:09:
[...]

O, je hebt tijd over? Want dat is iets wat je met AMD nodig hebt om het stabiel te krijgen en te houden. Het presteert prima maar het vraagt meer tijd en inzet in onderhoud dan Intel.
Jup. Genoeg tijd over 8)

Thanks voor je feedback :)

• TinusTrommel
R3vers3 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:05:
Kijk even rond op PugetSystems zou ik zeggen, zij hebben voor een aantal applicaties aanbevelingen qua hardware. Zie bijvoorbeeld: https://www.pugetsystems..../Hardware-Recommendations. Misschien zijn de componenten die zij gebruiken buiten budget maar de uitleg is desondanks nuttig.
Ah top! Hier heb ik wat aan. Much appreciated!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee