Vraag

• tombom123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 23:50
Ik heb onlangs een Ubiquiti EdgeRouter X - Router gekocht in combinatie met een Ubiquiti Unifi AP-AC Lite - Draadloos toegangspunt. Deze heb ik op mijn Ziggo ConnectBox (in Bridged modus) aangesloten.

Het lukt me niet om mijn Chromecast op mijn Ubiquiti Unifi AP-AC Lite draadloos toegangspunt werkend te krijgen. (Als ik zo op het Internet kijk ben ik ook niet de enigste :D,)

Mijn chromecast wordt gevonden in de Google Home app van mijn Galaxy telefoon. Ik geef dan aan dat ik hem wil instellen, deze maakt dan een verbinding. Ik geef aan dat ik de code zie op de tv. Geef mijn wifi verbinding aan en druk op verbinden. Maar krijg dan bij de laatste stap de melding "Kan niet communiceren met je Chromecast" screenshot: https://imgur.com/a/bmshVFM

In Unifi controller en chromecast problemen

was uiteindelijk de unifi controller naar de oudere versie 5.6.42.0.terugzetten de oplossing. Helaas maakt dit bij mij niets uit. Ik heb de het geprobeerd met de laate firmware ( 4.3.28) en nu staat de 4.3.20.11298 op & de 5.6.42.0. unifi controller. Een verschil met mij is dat het mij nog niet gelukt is om mijn Chromecast een fixed IP adres te geven. De topic starter van Unifi controller en chromecast problemen wel.

Wat volgens mijn onderzoek vandaag verder een belangrijke pagina is de officele van UI zelf: https://help.ui.com/hc/en...gle-Home-on-UniFi-Network

Hier loop ik snel op een punt vast: "Define the DHCP scope--e.g. 192.168.55.1/24." ik heb niet goed wat ik hier moet invullen. Het voorbeeld 192.168.55.1/24 werkt niet ik krijg dan via de Google Home app geen nog minder goed verbinding met de chromecast en ook helemaal niet met het internet. Ik vermoed zelf dat hier wellicht het ipadres van mijn Chromecast moet worden ingevuld. Maar ik weet niet hoe ik erachter kom wat het ip is van mijn Chromecast!
Als iemand mij kan vertellen wat ik hier moet invullen kan ik wellicht verder komen.

Verder staat Enable Multicast Enhancement (IGMPv3) aan.

Het laatste punt van de procedure op deze pagina waar ik op vast loop is de Enable MulticastDNS Service opdracht . Dit is volgens mij niet mogelijk met een Ubiquiti EdgeRouter X? Zie ook https://imgur.com/tipON1t

Ik heb verder geprobeerd om de mDNS service op de Edgerouter X aan te zetten via het commando scherm van de edgerouter en door daar het volgende in te typen:

set service mdns repeater interface eth1
set service mdns repeater interface eth2
set service mdns repeater interface eth4
commit ; save

Waarbij etch 1: pc 1 is. eth2 pc 2. et4 mijn Ubiquiti Unifi AP-AC Lite - Draadloos toegangspunt.

Moet ik ook een extra VLAN instellen op de Edgerouter X?

Als iemand een idee heeft wat ik fout doe hoor ik het graag!!

[Voor 17% gewijzigd door tombom123 op 26-02-2021 02:14]

Beste antwoord (via rens-br op 01-03-2021 08:30)

• tombom123
IK BEN ERUIT GEKOMEN! FACTORY RESET CHROMECAST WAS DE TRUUK! ! (5 sec reset knopje op de cc inhouden) Tnx allemaal! stond op het punt om de https://www.amazon.nl/Eth...voorziening/dp/B07KQZRH4R te kopen

[Voor 8% gewijzigd door tombom123 op 26-02-2021 16:14]

Alle reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22
heb je ook al geprobeerd om in de wifi settings zaken als enable legacy support & slow data rates aan te zetten?

CISSP! Drop your encryption keys!

• tombom123
laurens0619 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:57:
heb je ook al geprobeerd om in de wifi settings zaken als enable legacy support & slow data rates aan te zetten?
In zowel het netwerk gedeelte als het wireless netwerkgedeelte zie ik deze opties niet terug. Ook niet in de eigenschappen het het accespoint zelf .

[Voor 18% gewijzigd door tombom123 op 26-02-2021 10:52]

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:16
For what it's worth:

Ik heb hier al tijden meerdere ChromeCasts (Ultra) aan zowel een AC Pro als AC Lite hangen zonder enkele problemen. Toegegeven, ik heb geen EdgeRouter maar een USG, maar het lijkt me heel sterk dat die 2 apparaten DHCP heel anders doen.

Mijn ChromeCast die aan m'n AC Lite is verbonden:
- ChromeCast Ultra firmware: 1.50.230474
- AC Lite firmware: 4.3.24.11355

Stats:

Gewoon met een doodnormaal SSID met WPA2 key.
Legacy Support heb ik ook niet aan staan in m'n SSID.

Heb je al eens in de Log file gekeken op je AP?
https://help.ui.com/hc/en...i-How-to-View-Log-Files#2
Voer bijvoorbeeld eens een "cat /var/log/messages | grep xx:xx:xx:xx:xx:xx" uit (en vervang de xx'en met het MAC adres van je CC)

Of eventueel zelfs een tcpdump uitvoeren zodra je de CC probeert te connecteren (toegegeven, dit is wel next-level troubleshooting)
https://help.ui.com/hc/en...seful-Debug-Information#4

Ik heb zelf in het verleden eens een probleem gehad met één van m'n TV's die niet wilde verbinden. En for some reason bleek dat MAC adres op m'n Blocklist te staan binnen m'n Unifi Controller.

[Voor 17% gewijzigd door EricNL op 26-02-2021 11:26]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
wat is precies je probleem? verbindt de Chromecast wel goed met je wifi en kan je hem niet vinden? (in dat geval lijkt het een multicast probleem), of kan de Chromcast niet verbinden met je WiFi? Welke Chromecast heb je? de oude kan bv alleen 2.4GHz, als die uitstaat, of bv bandsteering op 5GHz aanstaat, kan dat ook problemen geven.

• tombom123
borft schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:23:
wat is precies je probleem? verbindt de Chromecast wel goed met je wifi en kan je hem niet vinden? (in dat geval lijkt het een multicast probleem), of kan de Chromcast niet verbinden met je WiFi? Welke Chromecast heb je? de oude kan bv alleen 2.4GHz, als die uitstaat, of bv bandsteering op 5GHz aanstaat, kan dat ook problemen geven.
Ik heb de chromecast 3 Ik weet niet of dit onder de oudere generatie valt. Kan deze alleen 2.4 GHZ aan?

De chromecast verbindt tot een bepaalde hoogte met de Google Homeapp van mijn galaxy telefoon. De google home app geeft de chromecast weer die ik wil instellen, de cijfers worden op de tv weergegeven. Ik kan aangeven dat deze klopt, maar dan op het laatste stapje loopt die vast. Ik krijg dan de melding "Kan niet communiceren met je Chromecast" zie ook screenshot: https://imgur.com/a/bmshVFM

[Voor 4% gewijzigd door tombom123 op 26-02-2021 11:37]

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
tombom123 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Ik heb de chromecast 3 Ik weet niet of dit onder de oudere generatie valt. Kan deze alleen 2.4 GHZ aan?

De chromecast verbindt tot een bepaalde hoogte met de Google Homeapp van mijn galaxy telefoon. De google home app geeft de chromecast weer die ik wil instellen, de cijfers worden op de tv weergegeven. Ik kan aangeven dat deze klopt, maar dan op het laatste stapje loopt die vast. Ik krijg dan de melding "Kan niet communiceren met je Chromecast" zie ook screenshot: https://imgur.com/a/bmshVFM
klinkt als een nieuwe, die moet wel werken op de 5 GHz band. Kan je in de controller zien of de Chromecast verbinding maakt? En wat zie je op TV als de Chromecast met de wifi probeert te verbinden? Is er achter de TV wel genoeg bereik?

• tombom123
Ik weet niet goed hoe ik erachter kom wat het macadres is van mijn chromecast. Maar in de controller zie ik nergens de naam chromecast voorbij komen. Op mijn tv wordt het nummer weergegeven waar Google Home om vraagt. Achter de Tv is genoeg bereik. Als ik mijn modem uit brigded haal doet mijn chromecast het ook op de wifi van mijn modem. ( zo heb ik vannacht nog ff kunnen netflixen) Heb net gechat met de support van ubiquenti; kwam daar niet mee uit. Heb samen met hem een dhcp server toegevoegd in mijn edgerouter x en de firmware en controller weer teruggezet naar de laatste op mijn wifi. Waarna de melding doorgezet is is naar level 2 support. krijg daar hopelijk morgen een terugkoppeling van.
Zal ik anders gaan voor een https://www.amazon.nl/Eth...voorziening/dp/B07KQZRH4R

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22
Lees anders dit even:
https://community.ui.com/...a9-45d1-9184-84864a97dfd0

En dan vooral het:
- Inladen van de 4.3.26 firmware (niet de laatste!)
- Het nalopen van deze settings (daar doelde ik op bij mijn vorige post)
Using a non-mobile device and version of Chrome
Login to https://unifi.ui.com or your local UCK IP address
Click on your Cloud Key
Click on your Network
Click on the "SETTINGS" item (gear cog icon)
If you don't see a "SETTINGS" blue menu on the left side of the screen go to the top and click the link "Classic Settings"... once you see the "SETTINGS" blue menu continue
Click the "Wireless Networks" item on the "SETTINGS" blue menu
Select "Edit" next to your wireless network SSID
Click on "ADVANCED OPTIONS" to expand this section
Find the item "Multicast and Broadcast Filtering" and uncheck it
Find the item "Enable multicast enhancement (IGMPv3)" and check it
Click on "802.11 RATE AND BEACON CONTROLS" to expand this section
Find item "2G Data Rate Control" and uncheck it
Find item "5G Data Rate Control" and uncheck it
Click the green "SAVE" button at the bottom of the screen.
To prevent the manual changes above from being automatically overwritten...
Click the "Site" item on the "SETTINGS" blue menu
Find the item "Automatically Optimize Network and WiFi performance" toggle this to "OFF"
Click the green "APPLY CHANGES" button at the bottom of the screen.
On your mobile device open the Google Home app and setup the 1G Chromecast

[Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 26-02-2021 13:54]

CISSP! Drop your encryption keys!

• tombom123
laurens0619 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:52:
Lees anders dit even:
https://community.ui.com/...a9-45d1-9184-84864a97dfd0

En dan vooral het:
- Inladen van de 4.3.26 firmware (niet de laatste!)
- Het nalopen van deze settings (daar doelde ik op bij mijn vorige post)

[...]
Dank voor het linkje, Ik was bekend met deze post. Ik zit in exact hetzelfde schuitje als de topicstarter, hij was er helaas niet uitgekomen zie ik.

ik heb nu de laatste firmware teruggedraaid naar de 4.3.26 firmware, daarna de settings nagelopen van: Select "Edit" next to your wireless network SSID
Click on "ADVANCED OPTIONS" to expand this section
Find the item "Multicast and Broadcast Filtering" and uncheck it
Find the item "Enable multicast enhancement (IGMPv3)" and check it
Click on "802.11 RATE AND BEACON CONTROLS" to expand this section
Find item "2G Data Rate Control" and uncheck it
Find item "5G Data Rate Control" and uncheck it
Click the green "SAVE" button at the bottom of the screen.
To prevent the manual changes above from being automatically overwritten...
Click the "Site" item on the "SETTINGS" blue menu
Find the item "Automatically Optimize Network and WiFi performance" toggle this to "OFF"
Click the green "APPLY CHANGES" button at the bottom of the screen.
On your mobile device open the Google Home app and setup the 1G Chromecast

Helaas heeft dit ook niet bij mij geholpen. Ik zet de firmware nu weer terug naar de laatste, dit omdat de support van ubiquenti hierom vroeg. Level 2 support vroeg net om mijn support file ( als het goed is staat hier ookin dat ik de laatste firmware heb.)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• tombom123
IK BEN ERUIT GEKOMEN! FACTORY RESET CHROMECAST WAS DE TRUUK! ! (5 sec reset knopje op de cc inhouden) Tnx allemaal! stond op het punt om de https://www.amazon.nl/Eth...voorziening/dp/B07KQZRH4R te kopen

[Voor 8% gewijzigd door tombom123 op 26-02-2021 16:14]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee