Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
27 inch scherm waarmee ik video en fotobewerking kan doen. Zal niet gaan calibreren met een spin maar enige kleurechtheid gewenst.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? 250-350, 400 euro als t echt een meerwaarde heeft.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Uit reviews kwamen de AOC's en philips goed uit de testen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Gaming is niet een echte factor.
Kleur , rustig voor de ogen veel fotobewerking.
Srgb 100% of meer.
Twijfel of ik voor 4k moet gaan of toch een uhd moet nemen.
Veel gelezen tegen argument voor 4k is te kleine icons in application's. En dat je minstens een 32inch moet hebben om langdurig 4k te kijken.
Philips 276E8VJSB schijnt een fantasties scherm te zijn, niet in hoogte verstelbaar en voet is niet moedersmooiste maar prijskwaliteit 4k scherm is top.
Andere is Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar) uhd vesa stand, strak en degelijk gebouwd.
AOC U2790PQU Titanium, Zwart 4k en zijn broertje uhd Q2790PQU ook gezien als kleuren toppers met goed fabrieks calibratie.
Dus
vraag 1 is 4k of toch uhd? Is resolutie op "2k" zetten als default niet een optie?
Schakelt dan een fotoapplicatie over naar 4k of moet je dit op voorhand doen?
Vraag 2 is gebrek aan hoogte instelbaarheid een probleem met zo'n groot scherm?
Vraag 3 zijn er nog andere schermen die mijn aandacht verdienen?
Is non bluelight technologie voor avond licht nu handig of niet? Lijkt me niet goed dat de White Balance veranderd door schakelen naar avond stand.
Bedankt voor wat advies.
Ik zoek een?
27 inch scherm waarmee ik video en fotobewerking kan doen. Zal niet gaan calibreren met een spin maar enige kleurechtheid gewenst.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? 250-350, 400 euro als t echt een meerwaarde heeft.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Uit reviews kwamen de AOC's en philips goed uit de testen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Gaming is niet een echte factor.
Kleur , rustig voor de ogen veel fotobewerking.
Srgb 100% of meer.
Twijfel of ik voor 4k moet gaan of toch een uhd moet nemen.
Veel gelezen tegen argument voor 4k is te kleine icons in application's. En dat je minstens een 32inch moet hebben om langdurig 4k te kijken.
Philips 276E8VJSB schijnt een fantasties scherm te zijn, niet in hoogte verstelbaar en voet is niet moedersmooiste maar prijskwaliteit 4k scherm is top.
Andere is Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar) uhd vesa stand, strak en degelijk gebouwd.
AOC U2790PQU Titanium, Zwart 4k en zijn broertje uhd Q2790PQU ook gezien als kleuren toppers met goed fabrieks calibratie.
Dus
vraag 1 is 4k of toch uhd? Is resolutie op "2k" zetten als default niet een optie?
Schakelt dan een fotoapplicatie over naar 4k of moet je dit op voorhand doen?
Vraag 2 is gebrek aan hoogte instelbaarheid een probleem met zo'n groot scherm?
Vraag 3 zijn er nog andere schermen die mijn aandacht verdienen?
Is non bluelight technologie voor avond licht nu handig of niet? Lijkt me niet goed dat de White Balance veranderd door schakelen naar avond stand.
Bedankt voor wat advies.
[Voor 6% gewijzigd door copykat op 26-02-2021 07:48]
Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.