Toon posts:

Standalone speaker met USB input gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:21
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar iets heel simpels (dacht ik), maar ik kan het na een tijdlang spitten door Google en de Tweakers pricewatch niet vinden.

Wat ik wil is een standalone speaker om white noise (bijv. geluiden van de zee of wind) af te spelen voor het slapen gaan. Daarbij is het handig als de Speaker een sleeptimer heeft of aan het einde van de playlist automatisch uitschakeld zodat hij niet heel de nacht doorspeelt. Daarnaast vind ik het onhandig om elke avond te rommelen met Wifi/Bluetooth via mijn telefoon, dit zorgt voor onnodige afleiding en daarnaast is mijn telefoon vaak leeg dan.

Het wensenlijstje was dus simpel;
- Zelfstandig werkende speaker op netstroom, zonder accu (gebruik ik toch niet)
- Beetje fatsoenlijke audiokwaliteit/bekend merk maar hoeft niet echt bijzonder te zijn. Zeg max. 125 euro
- Lokaal audio afspelen via USB stick of (micro)SD geheugenkaartje
- Sleeptimer of ingebouwde auto-off functie na X aantal minuten.

Echter zoiets eenvoudigs lijkt bijna niet te vidnen. Allereerst staat bij heel veel Speakers niet vermeld of ze een auto-off functie hebben en het aanbod met Sleeptimer speakers is heel beperkt met vage of extreem dure merken. Daarnaast staat vaak ook niet duidelijk vermeld of USB-input wordt ondersteund. Soms is de USB poort enkel voor firmware of om ander apparaten op te laden.

Daarnaast lijkt de filter functie zonder batterij in de Tweakers pricewatch niet goed te werken want ik krijg alsnog veel resultaten waar wel een batterij in zit. Daarbij lijken er nagenoeg geen resultaten als je USB of SD kaart combineert met niet portable. Ik heb daarbij ook gekeken naar wekkerradio's en dergelijke maar die ondersteunen vaak ook geen USB playback, alleen FM input.

Dus heeft iemand wellicht een suggestie van een Speaker van een goed merk met netstroom en USB/SD playback (desnoods zet ik er dan een tijdklokje op).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik gebruik daar google assistent voor op een google hub (overigens top als wekker radio e.d. met heel goed dimbaar display en zeer redelijk geluid voor een slaapkamer) via het commando 'speel <playlist/nummer> <duur> af '.

Maar dat kan met iedere speaker/headset/tv waar GA ingebouwd is.

Standaard biedt google ook een aantal geluiden (white-noise, natuurgeluiden, watergeluiden, buitengeluiden, bosgeluiden, landelijke geluiden, zee geluiden, regengeluiden, riviergeluiden, onweergeluiden, stadsgeluiden, ventilator geluiden etc..), als je geen duur meegeeft speelt deze 2 uur lang af.

Het kan eventueel ook samenwerken met slimme verlichting (via een routine).

[Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 25-02-2021 23:46]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Silvos
DukeBox schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:39:
Ik gebruik daar google assistent voor op een google hub (overigens top als wekker radio e.d. met heel goed dimbaar display en zeer redelijk geluid voor een slaapkamer) via het commando 'speel <playlist/nummer> <duur> af '.
Ik lees dat die Google Nest Hub niet zo'n beste geluidskwaliteit heeft en ook geen lokale bestanden kan afspelen van USB. Ik zoek juist iets wat lekker eenvoudig is en niet weer afhankelijk is van allerlei slimme services of commando's.

De enige die ik tot nu toe heb gevonden die lokaal via USB afspeelt en een beetje degelijke geluidskwaliteit geeft is de Denon Home 150, maar ik vind 229 euro wel erg veel voor een Speaker voor functionaliteit die ik zoek.

• DukeBox

DukeBox

Silvos schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:05:
Ik lees dat die Google Nest Hub niet zo'n beste geluidskwaliteit heeft
Dat is denk ik erg persoonlijk, ik vind de kwaliteit juist beter dan je zou verwachten van zo'n apparaat.
Ik heb ook een hub MAX in gebruik, geluid is daar inderdaad een stuk beter van maar ook gelijk een stuk groter (en duurder) voor op je nachtkastje.
en ook geen lokale bestanden kan afspelen van USB. s.
Je kan alleen streamen, er zit inderdaad geen externe aansluiting op. Er is een lenovo die een USB poort heeft maar of je daar ook mee kan afspelen weet ik niet.
Ik zoek juist iets wat lekker eenvoudig is en niet weer afhankelijk is van allerlei slimme services of commando's
Ik denk dat daar onze meningen over 'lekker eenvoudig' verschillen ;)

Je kan het natuurlijk altijd eens proberen met een mini, die zijn soms voor 3 tientjes te vinden.

[Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 26-02-2021 16:12]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45

Coach4All

I'm a Coach 4 All

"Vroeger" (2008 ofzo) had ik een Freecom Musicpal, die deed dit uit de kunst. (zowel internetradio als vanaf USB stick).

Ik zou zeggen probeer een goedkope internetradio met USB ingang te vinden.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Silvos
DukeBox schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:11:
[...]

Dat is denk ik erg persoonlijk, ik vind de kwaliteit juist beter dan je zou verwachten van zo'n apparaat.
Ik heb ook een hub MAX in gebruik, geluid is daar inderdaad een stuk beter van maar ook gelijk een stuk groter (en duurder) voor op je nachtkastje.

[...]

Je kan alleen streamen, er zit inderdaad geen externe aansluiting op. Er is een lenovo die een USB poort heeft maar of je daar ook mee kan afspelen weet ik niet.

[...]

Ik denk dat daar onze meningen over 'lekker eenvoudig' verschillen ;)

Je kan het natuurlijk altijd eens proberen met een mini, die zijn soms voor 3 tientjes te vinden.
Ik heb gekeken maar die Lenovo USB poort is helaas alleen voor opladen. Ik denk op zich ook wel dat zo'n Google Hub eenvoudig werkt, maar ik wil gewoon iets wat altijd werkt. Ik heb nog wel eens internetstoring hier van T-mobile en ik heb geen zin om dan voor het slapen gaan nog te rommelen met de Wifi. Zelfde voor Bluetooth; soms staat mijn telefoon vol of indexeert hij ongevraagd nieuwe muziek. Voor bedtijd wil ik gewoon iets simpels; USB stick met 1 of 2 tracks erop, werkt altijd, is eenvoudig.
Coach4All schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:18:
"Vroeger" (2008 ofzo) had ik een Freecom Musicpal, die deed dit uit de kunst. (zowel internetradio als vanaf USB stick).

Ik zou zeggen probeer een goedkope internetradio met USB ingang te vinden.
Ik heb gekeken maar alle wekkerradio's zijn onbekende merken van een paar tientjes, met vaak bedenkelijke kwaliteit speakers. Internetradio's zijn wat beter maar het goedkoopste model volgens de pricewatch begint bij 80 euro en dat is nogal een groot, lelijk ding van een onbekend merk met zo te zien ook niet al te beste geluidskwaliteit. :'(

• DukeBox

DukeBox

Silvos schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:47:
.. Ik heb nog wel eens internetstoring hier van T-mobile en ik heb geen zin om dan voor het slapen gaan nog te rommelen met de Wifi.
Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.

Over het algemeen zijn wekker radios niet gemaakt voor het geweldige geluid, vroeger had ik er een met een externe speaker er aan (dat was meteen mijn nacht kastje), dat klonk al een stuk beter.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03 16:44
Zoek gewoon op een Bluetooth speaker, die ook usb(data ingang) /SD kaart heeft, je zet hem aan een usb-lader voor stroom (en de extra accu en Bluetooth opties moet je maar voor lieve nemen). Paar tientjes op Ali express.

[Voor 11% gewijzigd door ToFast op 26-02-2021 16:52]

• Silvos
ToFast schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:51:
Zoek gewoon op een Bluetooth speaker, die ook usb(data ingang) /SD kaart heeft, je zet hem aan een usb-lader voor stroom (en de extra accu en Bluetooth opties moet je maar voor lieve nemen). Paar tientjes op Ali express.
Ook al aangedacht maar als ik zoek op SD kaarten krijg ik alleen maar merkloze speakers van bedenkelijke kwaliteit en op USB data input sorteren is geen doen want dit staat er vaak niet duidelijk bij vermeld.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens bij microsetjes gekeken? Dan heb je twee speakers, maar soit. De meesten hebben USB en beduidend betere kwaliteit dan menig BT speaker. Van die van Panasonic durf ik vrijwel zeker te zeggen dat ze een sleeptimer hebben.

Andere invalshoek: ipod dock met USb en timer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DukeBox

DukeBox

Ik denk dat je een timer mist op microsetjes.

• The Eagle

The Eagle

DukeBox schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:58:
Ik denk dat je een timer mist op microsetjes.
Ik heb er hier een staan met timer, van Panasonic, dus het kan wel :)
Maar de timerfunctie kan natuurlijk ook gewoon een tijdklok zijn die de 230v onderbreekt. Als je een apparaat hebt wat geen accu heeft denk je dat zo af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Silvos
The Eagle schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:27:
Al eens bij microsetjes gekeken? Dan heb je twee speakers, maar soit. De meesten hebben USB en beduidend betere kwaliteit dan menig BT speaker. Van die van Panasonic durf ik vrijwel zeker te zeggen dat ze een sleeptimer hebben.

Andere invalshoek: ipod dock met USb en timer.
Bedankt voor de tip, soms zie je letterlijk door de bomen het bos niet meer 8)7. Gekeken naar Microsetjes en diversen gevonden die aan mijn eisen voldoen, met bekend merk, usb afspeelfunctie en zelfs sleeptimer. Diversen uitvoeringen die bovendien eruit zien als 1 speaker dus feitelijk gewoon een soort draadloze speaker zijn en dat ook nog binnen budget _/-\o_

• The Eagle

The Eagle

Silvos schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:55:
[...]

Bedankt voor de tip, soms zie je letterlijk door de bomen het bos niet meer 8)7. Gekeken naar Microsetjes en diversen gevonden die aan mijn eisen voldoen, met bekend merk, usb afspeelfunctie en zelfs sleeptimer. Diversen uitvoeringen die bovendien eruit zien als 1 speaker dus feitelijk gewoon een soort draadloze speaker zijn en dat ook nog binnen budget _/-\o_
Mooi mooi :)
Soms heb je idd oogkleppen op omdat je met andere dingen minder bekend bent.
* The Eagle blij dat ie in de jaren 80/90 is opgegroeid met dikke stereo's ipv van die gare of veel te lompe BT speakers ;)

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-03 16:17
Oef. Zou je misschien het eindproduct willen delen?

[Voor 91% gewijzigd door GustavSan op 15-08-2022 21:59]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee