Toon posts:

Monitor gezocht voor extreem gevoelige ogen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Peche
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-01 00:54
Ik zoek een monitor voor ogen die snel gevoelig zijn voor licht
Mijn oude Syncmaster 2370P is deze week gestorven. En ik heb hem door de jaren heen vaak geprobeerd te vervangen. Maar telkens zijn nieuwe schermen gewoon veel te fel voor mij. Zo ook de Optix G24 die ik nu heb. Ik denk dat mijn Syncmaster veel van zijn felheid door de jaren heen is verloren. En daar ben ik gewend aan geraakt. Nu zoek ik een monitor die bij mijn Syncmaster in de buurt komt.

Budget
Onder de 400 euro. Voor een perfecte monitor wil ik de volle smak wel uitgeven.

Voorkeuren?
Graag 1080. En hoogte verstelbaar als het kan. Maar het liefste een monitor die werkelijk kan dimmen. Want dat is denk ik wat mijn Syncmaster acceptabel maakte. De interne verlichting was dus behoorlijk afgezwakt. De candela waarde was hoger dan de monitor die ik momenteel ik gebruik heb (Optix g24)

Gebruik
Algemeen dagelijks gebruik. Ik game graag. Maar ik browse ook veel, chat op Discord (dus lezen) en kijk ook wel graag een serie

Beste antwoord (via Peche op 26-02-2021 22:26)

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:36
Ik neem aan dat je de brightness-instelling van je monitor al gevonden hebt? If not, draai daar eens aan. Zodra de winkels weer open zijn zou je ook eens een dozenschuiverswinkel in kunnen gaan en daar alle monitoren zo zacht mogelijk zetten. Let er wel op dat de kleurbalans op de allerlaagste brightness-instelling nog wel eens aan de wandel wil gaan.

Je zou het probleem om kunnen draaien, en de verlichting in je computerkamer feller kunnen maken. Als je monitor ongeveer dezelfde intensiteit heeft als de muur erachter scheelt het al een hoop.

Alternatief is mogelijk om 'm te beplakken met die folie waar ze ook autoruiten mee tinten? Mijn verwachting is wel dat dat het beste werkt als je een glimmend scherm kiest.

Of een zonnebril op zetten. Ziet er een beetje suf uit, maar doet in principe hetzelfde.

Alle reacties

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:19
Ik weet niet zoveel van monitoren, maar ik zie dat je niet wordt overstroomd met reacties, dus toch maar even mijn opmerking: is een OLED-monitor niet wat voor je? Mijn zoon heeft een oled-telefoon en hij zet die bijna op zijn laagst en dan heeft hij ook nog een app waarmee hij de telefoon nog donkerder kan zetten. Misschien is zo'n constructie ook mogelijk voor een monitor? Omdat oled geen backlight heeft zou je dit heel erg laag moeten kunnen zetten, lijkt me. Maar ik heb er zelf geen dus ik kan het niet testen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:36
Ik neem aan dat je de brightness-instelling van je monitor al gevonden hebt? If not, draai daar eens aan. Zodra de winkels weer open zijn zou je ook eens een dozenschuiverswinkel in kunnen gaan en daar alle monitoren zo zacht mogelijk zetten. Let er wel op dat de kleurbalans op de allerlaagste brightness-instelling nog wel eens aan de wandel wil gaan.

Je zou het probleem om kunnen draaien, en de verlichting in je computerkamer feller kunnen maken. Als je monitor ongeveer dezelfde intensiteit heeft als de muur erachter scheelt het al een hoop.

Alternatief is mogelijk om 'm te beplakken met die folie waar ze ook autoruiten mee tinten? Mijn verwachting is wel dat dat het beste werkt als je een glimmend scherm kiest.

Of een zonnebril op zetten. Ziet er een beetje suf uit, maar doet in principe hetzelfde.

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Is het programma f.lux in combinatie met alt pagedown (eerst activeren in settings menu geloof ik) geen optie?

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:23
T_knoop schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:01:

In het verlengde hiervan: privacyfolie dempt ook behoorlijk.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 10:22

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

https://nl.hardware.info/...361&specId=18389&tcId=405

Hier kun je de testresultaten raadplegen waar wordt gemeten welke monitor puur wit het minst fel kan weergeven, dus welke het meest gedimd kan worden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Peche
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-01 00:54
jipenjanneke schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:49:
Ik weet niet zoveel van monitoren, maar ik zie dat je niet wordt overstroomd met reacties, dus toch maar even mijn opmerking: is een OLED-monitor niet wat voor je? Mijn zoon heeft een oled-telefoon en hij zet die bijna op zijn laagst en dan heeft hij ook nog een app waarmee hij de telefoon nog donkerder kan zetten. Misschien is zo'n constructie ook mogelijk voor een monitor? Omdat oled geen backlight heeft zou je dit heel erg laag moeten kunnen zetten, lijkt me. Maar ik heb er zelf geen dus ik kan het niet testen.
Ik heb wat gegoogled naar OLED monitoren en die zijn over het algemeen super prijzig of kijk ik verkeerd? Het klinkt aantrekkelijk maar ver buiten mijn budget.
T_knoop schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:01:

Brightness naar 0 was het eerste wat ik deed toen ik de monitor aansloot.

Ik heb van al jouw tips daar vandaag maar even een nieuwe lamp gehaald en tot nu helpt het wel aardig wat! Ik moet wel een warmere lamp er in draaien want met flux aan vloekt het allemaal beetje met elkaar.
1Kb schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:21:
Is het programma f.lux in combinatie met alt pagedown (eerst activeren in settings menu geloof ik) geen optie?
Ik gebruik f.lux al jaren. En het werkt heerlijk. Heb ook twilight op mijn telefoon. Terwijl ik dit typ is mijn flux op zijn sterkste punt en nu voelt het licht om mij heen super scherp haha. Kan niet winnen. Ook al is dit veel beter als wat ik eerst had.
Jeroenneman schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:33:
https://nl.hardware.info/...361&specId=18389&tcId=405

Hier kun je de testresultaten raadplegen waar wordt gemeten welke monitor puur wit het minst fel kan weergeven, dus welke het meest gedimd kan worden.
Thanks. Zal het even doen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee