Toon posts:

Laptop videobewerking voor op reis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• WesselFri
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02-2021
Hi iedereen,

Voor mijn aankomende reis(Als die ooit komt :9 ) ben ik op zoek naar een laptop waarmee ik foto's en video's kan bewerken. De programma's die erop moeten draaien zijn: Photoshop, Premiere Pro en het liefste ook After Effects.

De laptop is voor op reis dus een redelijke accuduur, niet te zwaar en max 15,7 inch zou fijn zijn :*)

Mijn budget is rond de €1000,-/€1200,-.

Kunnen jullie mij advies geven waar ik op moet letten en of jullie de juiste laptop voor mij weten?
Dit kan nieuw zijn maar mag ook 2de hands.

Alvast bedankt en nog een fijne dag.

Groetjes,

Wessel

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
Zelf al iets op het oog? :)

Iets met 8 cores, 32GB RAM en een 1TB SSD is wel prettig om te hebben voor die zaken.
Als je veel effecten/overgangen gebruikt is een snelle dedicated grafische kaart ook wel fijn om te hebben.

PC#1: Pentium MMX 200 @ 233 MHz
PC#2: Athlon Classic 700 MHz Orion / Thunderbird 1000 MHz
PC#3: AthlonXP 1700+ @ 2200 MHz (3200+)
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3

• WesselFri
Bedankt voor je antwoord.
Misschien de Huawei Matebook 14 of een Dell XPS maar dan wordt het wel 2de hands aangezien de prijs.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 20:16
Ik zoek min of meer hetzelfde (gewicht en batterijduur zijn bij mij wel kritisch, dat een GoPro filmpje een kwartier langer moet renderen in DaVinci maakt me niet zoveel uit als ik in de zon lig).

Je zal altijd ergens toegevingen moeten doen, maar voor dat bedrag kan een Lenovo Yoga Slim 7 uit de laatste BBG misschien wel een oplossing zijn? Licht, behoorlijk scherm, helemaal niet traag…

Hoewel meer RAM natuurlijk beter is, denk ik dat 16GB ook nog wel kan. Als je over een “reis” spreekt, denk ik niet direct aan een gigantische/“professionele” workload (en als dat toch zo is, had ik een hoger budget verwacht).

Er komen stilaan ook meer modellen met een ryzen 5xxxx processor (ASUS Zenbook ben ik ook naar aan het kijken, lijkt me ook een optie).

Een HP x360 zou ook kunnen (envy of spectre), touch kan ook een leuke zijn. Ik weet niet waarom, maar HP is ik mij vaak “net niet”, hoewel die nieuwe spectre met 14” scherm echt mooi is.

In principe scoort de MacBook Air M1 ook redelijk (mocht dat je ding zijn), maar voor video zou ik toch precies eerder de pro pakken met 16GB ram en een grotere harde schijf. Ook al zeggen benchmarks dat het niet veel uitmaakt (maar lijkt ten koste te gaan van de SSD). maar dan zit je ineens ver boven budget (in dezelfde lijn als de Dell XPS die je hierboven vermeldt). Oude MacBooks zou ik nu niet meer aanraden aangezien Apple aan het switchen is naar hun eigen processors. (En ik blijf een beetje huiverig rond mogelijke kinderziektes van de nieuwe M1).

Als je performance belangrijker vind dan gewicht, kan je nog naar wat gaming modellen kijken. Daar ben ik niet zo in thuis.

• WesselFri
@nokie Thanks voor je uitgebreide antwoord. Dat het renderen langer duurt dat maakt idd niet.

Ik ga de Yoga Slim 7 bekijken en het is idd niet direct een gigantische workload en ik ben nog maar een starter, vandaar het budget.

Het heeft geen haast dus blijf de laptops in de gaten houden met een Ryzen 5xxxx processor.

Macbook heb ik nooit meegewerkt dus daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Bedankt voor de uitleg, ben weer stukje wijzer

• Anoniem: 926313
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Kan je wachten op de nieuwe Macbook Pro's?
Dan heb je de snelheid van arm.
De huidige Macbook Pro is een beetje een opgevoerde Air, maar zodra er een beschikbaar komt die echt pro is, is hij waarschijnlijk niet meer te houden.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 20:16
Kans is wel heel klein dat die binnen budget gaat vallen, en TS geeft aan dat Apple niet zijn voorkeur geniet, dus lijkt me redelijk kansloos.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee