Ik heb vorig jaar een nieuwe PV-installatie gekocht incl. alle benodigde installatiematerialen (dakhaken, bedrading etc) voor een schuin dak (15x 325 WP panelen en SMA omvormer). Het vervangt een oud systeem van 4 panelen. Alle bedrading kan dus vrij makkelijk vanaf het dak doorgevoerd worden en via de bestaande pijp naar de meterkast. Het was de bedoeling deze met een bevriende installateur op het dak te leggen, echter loopt dat nu iets anders dan verwacht. Ik zou graag de installatie op korte termijn op het dak willen hebben.
Ik heb alleen geen idee of installateurs hier erg happig op zijn omdat zij over het materiaal geen marge kunnen rekenen, uiteraard zullen zij dat dan doorberekenen in de installatiekosten. Ik ga morgen even rondbellen hiervoor, maar ik was benieuwd of er mede-tweakers zijn met tips of ervaringen op dit gebied. Eventueel ook welke kosten hiervoor in rekening gebracht zouden mogen worden.
Ik heb alleen geen idee of installateurs hier erg happig op zijn omdat zij over het materiaal geen marge kunnen rekenen, uiteraard zullen zij dat dan doorberekenen in de installatiekosten. Ik ga morgen even rondbellen hiervoor, maar ik was benieuwd of er mede-tweakers zijn met tips of ervaringen op dit gebied. Eventueel ook welke kosten hiervoor in rekening gebracht zouden mogen worden.
[Voor 8% gewijzigd door Slappyjoez op 25-02-2021 19:23. Reden: Titel had natuurlijk "Bestaand PV systeem laten installeren" moeten zijn...]
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°