Toon posts:

Apple ID gehackt; weet niet hoe nu verder.

Pagina: 1
Acties:

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-03 11:43
Beste mensen,

Helaas zit ik op het moment even in de stress; ik kreeg een mail dat mijn betaalinformatie gewijzigd was van meneer Apple.
Het gaat hierbij om een oud account wat ik niet meer gebruik, maar waar ik wél mijn creditcard gegevens ingevuld had.
De tweede mail (ik kon niet anticiperen, kreeg ze beiden tegelijk onder ogen) gaf aan dat er een aankoop was gedaan en ik werd met "Zhuju" aangesproken terwijl de eerdere mail nog wel mijn eigen naam gebruikte.

Het lijkt echt te zijn want als ik op de site van Apple inlog (niet de link in de mail, maar zelf gezocht) dan zie ik mijn naam, maar bij betaalinformatie die andere naam; iemand in Alaska.
Uiteraard heb ik mijn wachtwoord verandert, maar ik weet niet hoeveel dat uithaalt daar mijn eerdere wachtwoord dus ook al toegang had moeten ontzeggen.
Daarbij moet ik steeds twee vragen beantwoorden; dat heeft die ander dan ook moeten doen? Wel knap.

Maar goed; de informatie bij de creditcard, daar staan de laatste vier cijfers, zijn gelukkig niet mijn laatste vier cijfers op mijn creditcard.

Bovenin, staan nog steeds mijn gegevens en mijn naam, maar bij betaalinformatie dus niet.
Ik wil die andere naam en creditcard gegevens weg halen, maar dat lukt dus niet!
Dan moet ik helemaal opnieuw, al MIJN gegevens weer invoeren daar leeg laten niet mag!

Leuk, maar er is al een keer een ander in mijn account geweest; ik was toch echt niet van plan om nog eens al mijn gegevens in te gaan voeren overnieuw!

Ehm......dit moeten jullie van mij weten; ik ben absurt stom met dit soort dingen.......
Ik weet nu even niet hoe ik verder moet.
Door privé omstandigheden zit ik best zwaar in de spanning en concentreren lukt mij nu ook niet goed.

Wat kan ik nu nog doen, wat is wijsheid?
Naast het feit dat ik mijn wachtwoord dus heb verandert en zijn betaalgegevens heb laten staan?

Alvast bedankt.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Creditcard account blokkeren. Kunnen ze niks meer met de gegevens
Nieuwe kaart met een nieuw nummer vragen bij de creditboer.

[Voor 16% gewijzigd door jack zomer op 25-02-2021 19:04]

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 21:33
Als je het account toch niet gebruikt kun je het dan niet beter helemaal verwijderen

• Interceptor101
Bedankt voor de tips beste mensen!

Ik heb het idee dat mijn card niet gebruikt is omdat er een ander nummer bij stond........maar bij de creditboer even een nieuwe aanvragen, ga ik per definitie nu doen ja! Bedankt!

Ik wist totaal niet dat je het account volledig kon verwijderen. Heb even gekeken en gevonden.
Alles aangeklikt, na alle waarschuwingen dat je alles verliest stug door blijven klikken.......en kan er nog steeds opnieuw op inloggen......dat is wel raar.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
jack zomer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:03:
Creditcard account blokkeren. Kunnen ze niks meer met de gegevens
Nieuwe kaart met een nieuw nummer vragen bij de creditboer.
Dat is onnodig. Eerder ingevoerde creditcardgegevens worden juist zo beperkt getoond dat je er niets mee kunt.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
GlowMouse schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Dat is onnodig. Eerder ingevoerde creditcardgegevens worden juist zo beperkt getoond dat je er niets mee kunt.
Weet ik. Maar aangezien ts geen idee heeft wat er nog meer aan data ergens is waar het niet moet zijn. En ts aangeeft onder spanning te staan en zich niet kan concentreren, is dit een snelle 100% gegarandeerde oplossing

• period!
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:13
Misschien is het ook verstandig om bij het mailaccount wat aan het apple account gekoppeld is een wachtwoord refresh te doen.

• Interceptor101
Ook een goed idee!
Bedankt mensen, ik ga ermee aan de slag.

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Weet je zeker dat dit geen phishing emails waren om je in te laten loggen op een fake Apple-site?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 14:34

Yor

Yor1313#2571

Neem contact op met Apple Support.

Apple opereert wereldwijd en er is ergens wel een chat-operator online die je zo verder kan helpen, op zijn minst je kaart voor Apple iTunes/Appstore kan laten blokkeren.

http://yor.minitroopers.com

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:45
LanTao schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 00:36:
Weet je zeker dat dit geen phishing emails waren om je in te laten loggen op een fake Apple-site?
Dat idee krijg ik ook als ik het zo lees.

• Interceptor101
Ik ga inderdaad contact opnemen met meneer Apple, goed idee!

Een fake site denk ik niet. Dat was uiteraard wel volledig mijn eerste gedachte, maar je kan de link waar de mail vandaan komt ook zien als je erop gaat staan en dat leek wel echt.

Maar vervolgens heb ik niet op die link geklikt, maar zelf (via Google) naar de site van Apple gegaan om in te loggen. Er werden ook twee vragen gesteld van hoe heette je eerste huisdier enzo.

Ik meen dus dat het wel de echte site is.

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gelukkig :)

Zelf de URL intypen is inderdaad de juiste optie, net als (telefonisch) contact opnemen met Apple.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:45
Interceptor101 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:06:
Ik ga inderdaad contact opnemen met meneer Apple, goed idee!

Een fake site denk ik niet. Dat was uiteraard wel volledig mijn eerste gedachte, maar je kan de link waar de mail vandaan komt ook zien als je erop gaat staan en dat leek wel echt.

Maar vervolgens heb ik niet op die link geklikt, maar zelf (via Google) naar de site van Apple gegaan om in te loggen. Er werden ook twee vragen gesteld van hoe heette je eerste huisdier enzo.

Ik meen dus dat het wel de echte site is.
Je begrijpt dat een nep site ook die vragen gaat stellen, juist zodat ze er op de echte site in kunnen?

Je bedoelt het adres van de verzender? Dat is ontzettend makkelijk te spoofen.

Kan je de link hier niet eens neerzetten, of is dat echt een persoonlijke link? En anders een screenshot van de mail.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee