Toon posts:

Nieuwe zakelijke laptop (i7/R7, 16GB RAM, 512GB SSD)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-03 11:18
Het is inmiddels weer tijd om een nieuwe zakelijke laptop uit te zoeken. Hij moet weer een jaar of 3-4 mee gaan. Ik heb zelf een paar laptops op het oog, maar vind het moeilijk om de knoop door te hakken. Ik hoop dan ook op wat first-hand experience van de tweakers hier. O+

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt vooral gebruikt voor development werkzaamheden, gericht op data. Vaak door middel van tools als VS, VS Code en Docker. Daar is het eisen lijstje dan ook op toegespitst. Verder wordt hij prive gebruikt maar dat blijft bij browsen en een incidentele Netflix sessie, dus die eisen zijn verwaarloosbaar.

Wat is je budget?
Het maximum bedrag is €1500, exclusief btw. Minder is beter. Een hogere prijs moet wel meer toegevoegde waarde hebben.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Normaliter wordt de laptop toch 3-4x dagen per week meegenomen vanuit huis. Nu met corona is het nagenoeg niet, maar ik ga er even vanuit dat gedurende de levensduur van de laptop dit weer normaliseert.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merkeisen, maar een lichte voorkeur voor Lenovo of Dell gezien mijn ervaringen in het verleden. Verder moet het een zakelijke laptop lijn betreffen.

Het lijstje met eisen
• Prijs: max. €1500, exclusief btw
• CPU: recente generatie i7 of Ryzen 7
• Memory: 16GB of meer
• SSD: 512GB of meer
• Scherm: 13.3"/14" met FHD of meer. Voorkeur voor 14" met anti-glare
• Koeling: Geen hittemonster of noisy fan
• Stroomadapter: USB-C

De kandidaten
#CategoryProductPrijs
1LaptopsDell XPS 13 9305 (NIET IN PRICEWATCH)€ 1488,-
1LaptopsHP EliteBook 840 G8 (35T73EA)€ 1.476,20
1LaptopsLenovo ThinkBook 14s Yoga ITL (20WE001RMH)€ 1.118,-
1LaptopsLenovo ThinkPad T14 (20UD001AMH)€ 1.353,99

Ik ben benieuwd wat jullie denken. :)

Alle reacties

• Eparox
Licht schopje. Ik neig momenteel naar de T14, mede omdat de Dell schijnbaar warm kan worden en ik twijfel bij de koelingscapaciteit van de 14s Yoga.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb zakelijk de elitebook 830 g6 en de fan giert erg. Ook heb ik geen fan control prog kunnen vinden die werkt. Dan is de tpfancontrol voor de ThinkPad heel fijn. Sowieso schijnt de ryzen koeler te zijn.

Toetsenbord vd EB is redelijk maar is geen ThinkPad. Batterij vind ik ook niet denderend.

En een Dell Latitude 7000 serie? Zijn fijne beestjes. Toetsenbord wel minder dan de TP. Wel goed scherm (had de 7440).

Edit :was een 7470, niet 7440

[Voor 19% gewijzigd door Boeryepes op 28-02-2021 22:09]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Boeryepes schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:51:
Ik heb zakelijk de elitebook 830 g6 en de fan giert erg. Ook heb ik geen fan control prog kunnen vinden die werkt. Dan is de tpfancontrol voor de ThinkPad heel fijn. Sowieso schijnt de ryzen koeler te zijn.

Toetsenbord vd EB is redelijk maar is geen ThinkPad. Batterij vind ik ook niet denderend.

En een Dell Latitude 7000 serie? Zijn fijne beestjes. Toetsenbord wel minder dan de TP. Wel goed scherm (had de 7440).
Inderdaad onlangs ook een Dell Latitude 5510 van mijn werkgever gekregen.
Erg fijn robuuste laptop. Een XPS is meer een desktop vervanger zou ik zeggen en een die minder tegen een stootje kan.

ipv een XPS zou ik voor de latitude 7520 gaan :)

Speedtouch freak

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Nog een puntje ter overweging. Een 16:10 scherm heeft een groter werkoppervlak. Ik gebruik VS Community en vind 16:9 wel krap in de hoogte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eparox
Boeryepes schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:51:

Edit :was een 7470, niet 7440
lSltAlKeR schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:04:
[...]
ipv een XPS zou ik voor de latitude 7520 gaan :)
Thanks voor de input! Deze waren me ontschoten. Ik heb nog even gekeken en kom via de Dell site alleen uit bij de 5420 en de 7420. De 5420 valt af vanwege het scherm. De 7420 heeft op zich mooie specs, maar nagenoeg vergelijkbaar met de T14. Echter heeft de T14 een recente AMD t.o.v. de Intel Gen11 in de Dell. Dan wint voor mij toch de T14 denk ik.
Boeryepes schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:15:
Nog een puntje ter overweging. Een 16:10 scherm heeft een groter werkoppervlak. Ik gebruik VS Community en vind 16:9 wel krap in de hoogte.
True, idealiter zou ik een 16:10 scherm nemen, maar als ik de Pricewatch kijk zijn er eigenlijk geen zakelijke laptop lijnen met 16:10 die voldoen aan de eisen hierboven.

Inmiddels maar de knoop doorgehakt en de T14 genomen. Eeuwig wachten heeft ook geen zin :).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee