Reservekopie iPhone XS naar iPhone 12 Pro

Pagina: 1
Acties:

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-05 16:22
Heren!

Excuus als ik hier compleet verkeerd zit!

Ik heb alles fatsoenlijk over kunnen zetten van een iPhone XS naar mijn nieuwe iPhone 12 Pro. Uiteraard ontzettend blij mee maar ik heb het idee dat het overzetten van WhatsApp blijft steken net over de helft. Volgens mij is het laad ‘rondje’ al 20 min ongewijzigd.

Duurt dit werkelijk zo lang of is hij blijven hangen? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Beide toestellen zijn verbonden met WiFi, de SIM kaart zit al in mijn iPhone 12. Opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd: geen effect.

En wanneer alles dan gelukt is: kan ik dan op mijn XS zoek mijn iPhone uitschakelen en alles terugzetten naar fabrieksinstellingen of moet ik nog andere handelingen verrichten?

Alvast dank!

Groetjes Jotew

[ Voor 25% gewijzigd door JoteW op 25-02-2021 18:12 ]

Twente komt eraan!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JoteW schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:10:
Heren!

Ik heb alles fatsoenlijk over kunnen zetten van een iPhone XS naar mijn nieuwe iPhone 12 Pro. Uiteraard ontzettend blij mee maar ik heb het idee dat het overzetten van WhatsApp blijft steken net over de helft. Volgens mij is het laad ‘rondje’ al 20 min ongewijzigd.

Duurt dit werkelijk zo lang of is hij blijven hangen? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Beide toestellen zijn verbonden met WiFi, de SIM kaart zit al in mijn iPhone 12. Opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd: geen effect.

En wanneer alles dan gelukt is: kan ik dan op mijn XS zoek mijn iPhone uitschakelen en alles terugzetten naar fabrieksinstellingen of moet ik nog andere handelingen verrichten?

Alvast dank!

Groetjes Jotew
Ik had dit toevallig gisteren ook bij mijn moeder. Long press en dan “prioriteit” geven loste het toen op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• JoteW
Donstil schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:23:
[...]

Ik had dit toevallig gisteren ook bij mijn moeder. Long press en dan “prioriteit” geven loste het toen op.
Ik krijg dan alleen:

wijzig beginscherm
Deel app
Annuleer downloaden
Pauzeer downloaden

Edit: is inmiddels gelukt. Alleen laatste 2 appjes zijn niet meegekomen, naja als dat alles is. Downloaden geannuleerd en whatsapp opnieuw erop. Vooraf op mijn oude nieuwe reservekopie gemaakt. :)

Kan ik nu de oude dus terugzetten naar fabrieksinstellingen? Zoek mijn iPhone uit en dan moet dat voldoende zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door JoteW op 25-02-2021 18:45 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Veel plezier met je nieuwe toestel. Ik ben zelf in januari overgestapt van een XS naar een 12 Pro Max en het was in eerste instantie wel wennen. Nu lijkt de XS maar een klein toestel, mijn moeder gebruikt hem nu namelijk.

• Donstil
  • Niet online
JoteW schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:26:
[...]

Ik krijg dan alleen:

wijzig beginscherm
Deel app
Annuleer downloaden
Pauzeer downloaden

Edit: is inmiddels gelukt. Alleen laatste 2 appjes zijn niet meegekomen, naja als dat alles is. Downloaden geannuleerd en whatsapp opnieuw erop. Vooraf op mijn oude nieuwe reservekopie gemaakt. :)

Kan ik nu de oude dus terugzetten naar fabrieksinstellingen? Zoek mijn iPhone uit en dan moet dat voldoende zijn?
Ik bedoelde dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzzaBSwYkNAgvL97jLJARF5TssU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRWWhKfntpIQ96IsBEbdknDL.jpg?f=fotoalbum_large

Maar mooi dat het alsnog gelukt is!

• JoteW
Donstil schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:59:
[...]

Ik bedoelde dit:

[Afbeelding]

Maar mooi dat het alsnog gelukt is!
Die optie stond er bij mij niet tussen, haha. Weet je toevallig ook hoe ik nu mijn oude leeghaal?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JoteW schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Die optie stond er bij mij niet tussen, haha. Weet je toevallig ook hoe ik nu mijn oude leeghaal?
Voor je oude toestel is het belangrijk dat je “vind mijn iPhone” uitzet en iCloud uitlogt.

Instellingen > je naam aantikken > Zoek mijn > zoek mijn iPhone > uitzetten.

Daarna:
Instellingen > je naam aantikken > naar beneden scrollen > log-uit.

Leegmaken na boven genomen stappen:

Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis inhoud en instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JoteW schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:10:
Heren!

Alvast dank!

Groetjes Jotew
Wanneer je Reservekopie terug zet, kun je beter WA op het laatst doen. je moet wachten op alle ladende Apps nu. WA laad vaak snel half en blijft even steken op driekwart. toestel aan lader, schermslot uit en lekker laten draaien ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:34
Donstil schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:17:
[...]

Voor je oude toestel is het belangrijk dat je “vind mijn iPhone” uitzet en iCloud uitlogt.

Instellingen > je naam aantikken > Zoek mijn > zoek mijn iPhone > uitzetten.

Daarna:
Instellingen > je naam aantikken > naar beneden scrollen > log-uit.

Leegmaken na boven genomen stappen:

Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis inhoud en instellingen.
Je hoeft niets eerst “Zoek mijn” uit te schakelen. Met deze stappen: “ Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis inhoud en instellingen” wordt “Zoek mijn” ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Volkan1984 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Je hoeft niets eerst “Zoek mijn” uit te schakelen. Met deze stappen: “ Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis inhoud en instellingen” wordt “Zoek mijn” ook uitgeschakeld.
Meermaals gehad dat het iCloud lock dan nog actief bleef, niet boeiend voor je eigen toestel natuurlijk maar bij verkoop wel vervelend.

Doe je het volgens mijn 3 stappen dan zit je op zeker goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 21:42
@JoteW https://support.apple.com/nl-nl/HT201351
;)
Donstil schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Meermaals gehad dat het iCloud lock dan nog actief bleef, niet boeiend voor je eigen toestel natuurlijk maar bij verkoop wel vervelend.

Doe je het volgens mijn 3 stappen dan zit je op zeker goed :)
Als je de iPhone via de instellingen herstelt naar fabrieksinstellingen wordt FMIP uitgeschakelt omdat je je Apple ID wachtwoord meot invoeren. Doe je het via iTunes of een mac, dan blijft het activeringsslot inderdaad gewoon actief.

Je kunt dat overigens altijd op een later moment nog uitzetten, ook als je het toetstel niet meer hebt.

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 05-03-2021 03:04 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geronimous schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 03:01:
@JoteW https://support.apple.com/nl-nl/HT201351
;)

[...]

Als je de iPhone via de instellingen herstelt naar fabrieksinstellingen wordt FMIP uitgeschakelt omdat je je Apple ID wachtwoord meot invoeren. Doe je het via iTunes of een mac, dan blijft het activeringsslot inderdaad gewoon actief.

Je kunt dat overigens altijd op een later moment nog uitzetten, ook als je het toetstel niet meer hebt.
Via iTunes vraagt men direct 'zoek mijn..'uit te zetten, je kunt geen volgende stap uitvoeren.

stappen die Donstil aangeeft zijn de juiste wijze van.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 21:42
Hackus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:26:
[...]

Via iTunes vraagt men direct 'zoek mijn..'uit te zetten, je kunt geen volgende stap uitvoeren.

stappen die Donstil aangeeft zijn de juiste wijze van.
Niet als je de iPhone in herstelmodus zet. Maar goed, dat is bijzaak. Eerst uitloggen is natuurlijk altijd beter, net als handmatig FMIP uitzetten.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1