Vraag

• Cinemaniak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05-2022
Waar vind je dit nog tegenwoordig? Ik kom alleen maar dockingsystemen tegen voor latere modellen van MBA's. Iemand tips?

Ik wil dus een Macbook Air aansluiten op toetsenbord, muis, beeldscherm en dat ding zelf gewoon dichtgeklapt hebben.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan zit je aan een thunderbolt 1/2 dock. Die dingen zijn schaars en duur.

Als je meer wilt uitgeven aan een dock dan je MBA nog waard is, dan zou
ik het idee voor nu even achterwege laten totdat je naar een USB-C Mac gaat.

I reject your reality and substitute my own

• Cinemaniak
Dat vrees ik ook een beetje idd

• Royba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05-2021
Bij mijn werkgever heb ik er nog eentje op voorraad. Stuur me maar een PB als je nog interesse hebt:)

MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10
Ik heb zelf een Dell D6000 Dock, daar werkt zowel mijn MacBook Pro 2014, MacBook Air 2019 en Dell XPS 13 op. Alleen kan ik ze met de huidige driver niet dichtklappen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
3 Weken geleden op Marktplaats nog een Elgato Thunderbolt 2 dock gekocht, gebruikt welliswaar maar de prijs viel me reuze mee. 90 Euro was die voor mij. Daar moest ik alleen nog een Thunderbolt kabeltje bij halen, ook die vond ik ergens voor 10 euro.

Is die 100 euro duur? Misschien een boel geld voor tweedehands spul maar je bent op dit moment niet de enige die daar achteraan zit.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Archie_T schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:18:
Ik heb zelf een Dell D6000 Dock, daar werkt zowel mijn MacBook Pro 2014, MacBook Air 2019 en Dell XPS 13 op. Alleen kan ik ze met de huidige driver niet dichtklappen.
Nadeel is dat je dan dus een driver moet hebben met zo’n jammerlijk displaylink ding.
Voordeel van thunderbolt is dat het plug en play is en direct aan de PCIe bus hangt
zonder tussenkomst van brakke displaylink software die nog wel eens kapot gaat bij macOS upgrades.

I reject your reality and substitute my own

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-03 15:46
Niet de goedkoopste optie, behalve wanneer je nog een monitor moet kopen: kijk eens naar een tweedehands Thunderbolt Display. Daarin zit ook direct een dock.

• Cinemaniak
dlare schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:00:
Niet de goedkoopste optie, behalve wanneer je nog een monitor moet kopen: kijk eens naar een tweedehands Thunderbolt Display. Daarin zit ook direct een dock.
Werkt dit ook als ik een Thunderbolt to HDMI connector gebruik met een HDMI monitor?

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-03 15:46
Cinemaniak schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Werkt dit ook als ik een Thunderbolt to HDMI connector gebruik met een HDMI monitor?
Dat denk ik niet. HDMI zal (naar mijn weten) alleen het beeld- en geluidsignaal doorgeven.
Voordeel van een Thunderbolt Display is juist dat USB, beeld, geluid, netwerk, Firewire allemaal over de Thunderbolt-kabel loopt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee