Toon posts:

Lichte high end laptop voor software ontwikkeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Haring City
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-03 16:36
Het is weer is tijd om een nieuwe laptop uit te zoeken maar het lukt me niet om een definitieve keuze te maken. Dus ik dacht laat ik is advies aan de medetweaker vragen.

Ik ben op zoek naar een lichte high end windows laptop die hoofdzakelijk gebruikt zal worden voor software ontwikkeling. De laptop zal (hopelijk na corona) regelmatig op de fiets meegenomen worden van huis naar kantoor.

Het budget maakt niet echt uit. Het moet vooral een snelle en mooie laptop zijn met de minimale onderstaande specificaties

Ram: 16gb maar liever 32gb
CPU i7 of iets vergelijkbaars.
GPU niet noodzakelijk
Resolutie: Hoger dan full hd
Scherm verhouding: Bij voorkeur 3:2 schermformaat maar is geen vereiste.

zelf zat ik te denken aan een Microsoft surface 3 15 inch of een Dell XPS 15
Maar als ik het forum hier moet geloven heeft de laatste XPS redelijk wat problemen

pricewatch: Microsoft Surface Laptop 3 i7-1065G7 (15", 32GB, 1TB SSD)
pricewatch: Dell XPS 15 9500 (FGHDC)

ik ben benieuwd of er hier iemand is die ervaring heeft met de bovengenoemde laptops of mij wellicht een alternatief kan aanraden.

Alvast bedankt

[Voor 6% gewijzigd door Haring City op 25-02-2021 15:48]

Alle reacties

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-04 17:07
Als je geen plannen hebt om de Surface Book te gebruiken als tablet, is het een slechte keuze door de koeling van het laptop deel.

Ik heb het idee dat je eis "mooi" zwaarder weegt dan "stevig - overleeft langere tijd vervoer op een fiets" en "half workstation - omdat ik er serieus werk mee wil verrichten".

Als alternatief zou ik zeggen: kies een HP Elitebook, Lenovo Thinkpad of Dell Latitude van het gewenste formaat en met de specs die je graag wilt. Neem er Next Business Day support bij en maak regelmatig back-ups van je data.

while (! ( succeed = try ()));

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee