Het is weer is tijd om een nieuwe laptop uit te zoeken maar het lukt me niet om een definitieve keuze te maken. Dus ik dacht laat ik is advies aan de medetweaker vragen.
Ik ben op zoek naar een lichte high end windows laptop die hoofdzakelijk gebruikt zal worden voor software ontwikkeling. De laptop zal (hopelijk na corona) regelmatig op de fiets meegenomen worden van huis naar kantoor.
Het budget maakt niet echt uit. Het moet vooral een snelle en mooie laptop zijn met de minimale onderstaande specificaties
Ram: 16gb maar liever 32gb
CPU i7 of iets vergelijkbaars.
GPU niet noodzakelijk
Resolutie: Hoger dan full hd
Scherm verhouding: Bij voorkeur 3:2 schermformaat maar is geen vereiste.
zelf zat ik te denken aan een Microsoft surface 3 15 inch of een Dell XPS 15
Maar als ik het forum hier moet geloven heeft de laatste XPS redelijk wat problemen
pricewatch: Microsoft Surface Laptop 3 i7-1065G7 (15", 32GB, 1TB SSD)
pricewatch: Dell XPS 15 9500 (FGHDC)
ik ben benieuwd of er hier iemand is die ervaring heeft met de bovengenoemde laptops of mij wellicht een alternatief kan aanraden.
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar een lichte high end windows laptop die hoofdzakelijk gebruikt zal worden voor software ontwikkeling. De laptop zal (hopelijk na corona) regelmatig op de fiets meegenomen worden van huis naar kantoor.
Het budget maakt niet echt uit. Het moet vooral een snelle en mooie laptop zijn met de minimale onderstaande specificaties
Ram: 16gb maar liever 32gb
CPU i7 of iets vergelijkbaars.
GPU niet noodzakelijk
Resolutie: Hoger dan full hd
Scherm verhouding: Bij voorkeur 3:2 schermformaat maar is geen vereiste.
zelf zat ik te denken aan een Microsoft surface 3 15 inch of een Dell XPS 15
Maar als ik het forum hier moet geloven heeft de laatste XPS redelijk wat problemen
pricewatch: Microsoft Surface Laptop 3 i7-1065G7 (15", 32GB, 1TB SSD)
pricewatch: Dell XPS 15 9500 (FGHDC)
ik ben benieuwd of er hier iemand is die ervaring heeft met de bovengenoemde laptops of mij wellicht een alternatief kan aanraden.
Alvast bedankt
[Voor 6% gewijzigd door Haring City op 25-02-2021 15:48]