Trilling in de auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jeffrey79
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03-2021
Ik heb sinds vorig jaar een hagelnieuwe Opel Insignia Sportstourer, 1.5 benzine met 165 pk en automaat.
De auto heeft vanaf het begin een trilling.
De banden zijn meermaals opnieuw uitgelijn en gebalanceerd, zowel met zomer- als winterbanden.
Zelfs al een compleet andere set velgen(kleinere maat) geprobeerd.

inmiddels ook al nieuwe aandrijfassen onder de hele auto, zelf een expert heeft de auto volledig opnieuw uitgelijnd en uitgebalanceerd.

Dekra heeft een onafhankelijke test gedaan met mijn auto en met een andere Opel Insignia, zelfde bouwjaar, zelfde motor en automaat.
Deze testauto heeft hetzelfde probleem. Nu gooit de importeur het op product eigenschap.

Volgens mij hoort een auto helemaal niet te trillen. ik heb nog een auto die het niet heeft en alle leenauto's die ik tot op heden mee had hadden het ook niet.

Herkent iemand dit probleem?
Iemand advies waar dit aan kan liggen?
Iemand tips?

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Heeft de Dekra kunnen concluderen waardoor de trilling plaats vind?
Heeft de importeur kunnen concluderen welk van hun product eigenschappen de trilling veroorzaakt?

Persoonlijk zou ik iemand in gebreken gaan stellen om de koop ongedaan te gaan maken. Ik zou er niet mee kunnen leven (klein beetje ocd).

Maar ik weet niet hoe hevig de trilling is. En wanneer het voorkomt (altijd of bij een bepaald toerental)

En wat wil je zelf. Deze auto zonder trillen?
Of kijken of de koop ontbonden kan worden zodat je iets anders kan kopen?

Dat laatste zal een gevecht worden. Dus jurist en advocaat

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe was de trilling tijdens de proefrit? Kun je nog een andere wagen van hetzelfde type uitproberen ter vergelijk?
Hoe erg is het echt of is het een geval van Wikipedia: Buyer's remorse ? Heb je iemand anders de trilling laten ervaren?

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-02-2021 15:03 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:26
CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:02:
Hoe was de trilling tijdens de proefrit? Kun je nog een andere wagen van hetzelfde type uitproberen ter vergelijk?
Hoe erg is het echt of is het een geval van Wikipedia: Buyer's remorse ? Heb je iemand anders de trilling laten ervaren?
Als de Dekra het ook vaststelt...

Maargoed; als het een producteigenschap is (wat wel echt zo lijkt) dan kan je er denk ik verder ook weinig aan doen.

Heb je de auto gekocht of geleased? In het eerste geval kan je vragen of ontbinding mogelijk is, in het tweede geval of je een ander type zou kunnen krijgen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Jeffrey79 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:47:
ik heb nog een auto die het niet heeft en alle leenauto's die ik tot op heden mee had hadden het ook niet.
Even voor de zekerheid, dat is ook een Opel Insignia Sportstourer ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jeffrey79
de auto is lease, de leasemaatschappij probeert het van zich af te schuiven.

de andere auto is een MB a klasse

ik ervaar de trilling het ergste tussen 100 - 130 km/h. je ziet de hoofdsteun ook trillen tijdens het rijden.
ik kan mij niet herinneren dat ik tijdens de proefrit deze trilling heb ervaren, anders had ik de auto niet besteld.

Verder is het een hele fijne auto. Het liefst houd ik deze auto, maar dan wel trillingvrij. De importeur zegt het probleem niet op te kunnen lossen.
Daar ga ik niet mee akkoord, mijn werkgever zet de leasemaatschappij nu onder druk om of het euvel op te lossen of de auto kostenloos retour te nemen en dat ik een andere auto uit mag zoeken.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05 21:31
Andere remschijven ook geprobeerd?

*sowieso

• Jeffrey79
nee, volgens de monteur ligt het daar niet aan, bij het remmen is er ook geen trilling te vernemen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:20

DataGhost

iPL dev

Als ik Google naar Insignia Sportstourer vibration zie ik verschillende (oude en) recente topics naar voren komen met een vergelijkbare beschrijving. Bij iemand verdween het probleem door te ontkoppelen, bij een ander was de trilling nog duidelijker voelbaar bij volgas om vanaf 140 ofzo te verdwijnen. Kan je eens proberen om hem in neutraal te zetten als je de trilling voelt? Dat is bij veel (alle?) automaten doorgaans gewoon mogelijk zonder het rempedaal te moeten gebruiken en zou veilig moeten zijn.

Vraag blijft hoeveel je hier aan hebt als dit een producteigenschap is, dan is het misschien niet eens te herstellen namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 25-02-2021 15:58 ]

• Jeffrey79
dat zal ik eens proberen als ik de auto terug heb. staat nu al 6 weken stil vanwege een lekkende remklauw die niet op voorraad is.
En wat als de auto dan niet trilt: wat betekent dat?
En wat als deze dan nog wel trilt?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:20

DataGhost

iPL dev

Als die dan niet trilt is het waarschijnlijk gerelateerd aan iets in de aandrijflijn, als die dan nog wel trilt zal het probleem ergens in de richting van ophanging zitten. Je kan er niet zomaar iets uit concluderen als je de auto verder niet kent (zoals ik) maar een Opel-monteur zal gerichter kunnen zoeken. Uiteindelijk kunnen we je hier op een forum zonder je auto te voelen maar heel beperkt helpen, helemaal als je zelf niet zoveel autokennis hebt. In principe hoort een garage dit uit te kunnen zoeken en uit te zoeken voor je. Dit lijkt mij niet normaal voor een nieuwe auto dus een garantiekwestie met evt ontbinding of hoe dat dan ook gaat bij lease.

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 15:45
Ik heb ook wel eens gezien dat ze bij het afleveren van een gloedjenieuwe auto vergeten waren om veerbegrenzers te verwijderen uit de veerpoten. Dit was een leaseauto van een kennis en ze hadden nogal haast bij het afleveren. Zeer slordig en ook niet opgevallen bij opvolgende beurten. Pas na ongeveer 30000 km zijn ze verwijderd na klagen van de eigenaar. De auto stuiterde over drempels en maakte een bonkend geluid. Zoiets kan ik me maar slecht voorstellen (je ziet het toch?) maar goed.. Misschien iets om te checken.

Edit: dit zijn de begrenzers die ze erop doen bij het vervoer van de auto vanaf de fabriek naar de dealer.

[ Voor 9% gewijzigd door Gniels op 25-02-2021 16:08 ]

PHILIPS Motional Feedback 544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
Is de trilling weg als jij bij de 100-130 de automaat in N zet? (zou moeten kunnen, maar wel even een afgelegen stukje weg opzoeken)
Of als je handmatig in een andere versnelling schakeld?

[ Voor 18% gewijzigd door SniperGuy op 26-02-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Grote wielen eronder? (Wel een super mooie auto zo'n Insignia!)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey79
ik moet de auto nog terug krijgen, staat sinds 14 januari stil met een kapotte remklauw. Onderdeel is nergens op voorraad.
Ik ga je voorstel testen met de auto in N te zetten.

zitten 20 inch onder, Bi-color black. verder duurste business uitvoering met 2 speciale stoelen, leder, OPC interieur en O{X exterieur, elektrisch achterklep. Eigenlijk alles behalve panorama dak. dat gebruik ik toch niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kln_aKdBys22Mit7W_hHzPm4ojc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEFWEzN78PK4M9qxApoSh4M8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Jeffrey79 op 01-03-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey79
ik heb vanmiddag een testrit gedaan.
Volgende geprobeerd.
- bij 130 km/h in de N gezet
- automaat in de M gezet in de versnellingen 4,5,en 6
- zowel in bochten als op rechte stukken
- bovenstaande op zowel oud als nieuw asfalt

maakt geen van allen uit, de auto trilt onder alle omstandigheden even veel.

Zelfs stationair laten draaien, dan trilt de auto ook, alleen wel minder dan rijdend.

Morgen krijg ik een andere Insignia, zelfde motorisering en automaat die ik moet gaan testrijden. Ik ga dezelfde proeven doen als hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Dan zit het naar alle waarschijnlijkheid in de motor of de bak :/

Wat gebeurd er als je de airco HARD/handmatig uitzet? Die dingen + alle componenten willen ook nog wel eens trilling veroorzaken.
Soms moet je onder de motorkap kijken om te zien of de pomp echt uitstaat.

[ Voor 16% gewijzigd door SniperGuy op 10-03-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey79
ik denk niet dat het daar aan ligt.
Net met een andere Insignia gereden, bouwjaar mei 2019 (die van mij is juli 2020) en dit was een sedan.
De testauto had precies hetzelfde, echter de trillingen zijn nog erger in de testauto.
bijzondere is dat de testauto 1 liter minder verbruikte op 100 km en dat d e automaat vloeiender schakelde. de testauto had ook exact dezelfde velgen eronder.
De trilling zit er ook in als deze stationair draait, maar dan wel minder erg wat volgens mij dan logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:09
SniperGuy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:08:
Dan zit het naar alle waarschijnlijkheid in de motor of de bak :/
Weet je dat wel zeker? Als je bij 130km/h naar neutraal schakelt, gaat de motor stationair draaien. De bak is ontkoppeld en alleen alles dat vast zit aan de uitgaande as van de bak zal draaien omdat de auto nog rolt. EDIT alleen wel raar dat de trilling er ook is bij stil staan.

Dit lijkt me meer iets in aandrijfassen/ophanging. Mogelijk zijn de aandrijfassen niet (juist) gebalanceerd.

En anders: jammer maar helaas, producteigenschap.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 11-03-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey79
er zitten al nieuwe aandrijfassen onder en de auto is al door een expert uitgelijnd en gebalanceerd.
heeft geen verbeteringen gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
FastFred schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:11:
[...]

Weet je dat wel zeker? Als je bij 130km/h naar neutraal schakelt, gaat de motor stationair draaien. De bak is ontkoppeld en alleen alles dat vast zit aan de uitgaande as van de bak zal draaien omdat de auto nog rolt. EDIT alleen wel raar dat de trilling er ook is bij stil staan.

Dit lijkt me meer iets in aandrijfassen/ophanging. Mogelijk zijn de aandrijfassen niet (juist) gebalanceerd.

En anders: jammer maar helaas, producteigenschap.
Bij stilstaan doen al die onderdelen die jij noemt (ophanging/aandrijfassen) niets!
Alleen de motor draait en bepaalde delen van de automaatbak. Als de trillingen bij stilstand er nog steeds zijn moet het daar gezocht worden of zoals ik zei wellicht de Aircopomp + onderdelen (FAN) ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:07
Ligt het niet aan de weg? De ene (snel)weg is de andere niet. Ik ben ooit overgestapt van Audi naar Honda. Ben daar meerdere keren mee teruggeweest naar de garage omdat ik dacht dat deze zou trillen. Dat bleek gewoon een producteigenschap te zijn. De auto geeft gewoon meer door waardoor je meer feedback hebt van wat er onder je gebeurt. Was er daarna snel aan gewend en nooit meer opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:09
@STIMPPYYY De trillingen zijn er ook als je stil staat dus aan de weg kan het niet liggen.

De trillingen die je voelt bij het stilstaan en de trillingen die je voelt bij het rijden kunnen natuurlijk wel verschillende oorzaken hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

ikt

Is er een verschil in de trilling bij verschillende toerentallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey79
ik heb op verschillende wegen gereden, zowel oud als nieuw asfalt. Geen verschil.
toerental maakt ook geen verschil, ook uitgetest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:35

Yucon

*broem*

Trillingen kunnen vreselijk zijn om op te lossen.

Je zou eigenlijk een datalogger moeten hebben die de trillingen logt. Als je een grafiekje van de trillingen van deze auto hebt en daarnaast dezelfde route in een bij voorkeur zo oud en gaar mogelijk barrel dat minder trilt heb je een heel beeldend argument. Dat spreekt meer dan 'ik vind dat hij nogal trilt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey79
er hebben al meerdere monteurs naar gekeken, er is al een kapitaal verspijkert aan de auto, dus als de auto niet zou trillen zou men dit niet doen.
Overigens iedereen erkent dat er een trilling in de auto zit, maar omdat ze de oplossing niet weten gooit men het op product eigenschap. Dan hoeft nl de leasemaatschappij de auto niet terug te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 10:31
Is het niet gewoon slechte motorsteun/ rubber? Die mss te hard is?
Verklaart dus waarom het bij veel van de zelfde type auto voorkomt (ze gebruiken ofc zelfde motorsteun)
En ook waarom het stationaire ook te voelen is.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:35

Yucon

*broem*

Jeffrey79 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:26:
er hebben al meerdere monteurs naar gekeken, er is al een kapitaal verspijkert aan de auto, dus als de auto niet zou trillen zou men dit niet doen.
Overigens iedereen erkent dat er een trilling in de auto zit, maar omdat ze de oplossing niet weten gooit men het op product eigenschap. Dan hoeft nl de leasemaatschappij de auto niet terug te nemen.
Ik begrijp wel dat er geen discussie over wel of niet trillen is. Maar producteigenschap moet wel binnen het redelijke vallen. Als het ding meer trilt dan een suzuki alto uit 1990 wordt het toch iets minder goed vol te houden dat het inderdaad een producteigenschap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter6022
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 10:34
Ik vind de ophanging geen logische oorzaak van de trillingen omdat die het ergste is op hoge snelheden. Op lage snelheden zouden de trillingen vergelijkbaar moeten zijn qua ophanging. Ik neem aan dat je op ZOAB rijdt terwijl je 100 of harder rijdt.

Ik denk dat het m in de uitlaat zit. Die loopt onder de hele auto door en als die ergens tegen de onderkant van de auto trilt hoor je dat supergoed in zon metalen kooi. T is ook logisch dat dit bij hoge snelheden erger wordt omdat er meer massa doorheen wordt gepompt wat dus meer kracht geeft om te tikken. Stel dat je iets op de bodem van de auto hebt liggen zoals een krik dan kan dat flink gaan resoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 14:02
Hebben ze het inmiddels opgelost of gevonden?

Ik heb zelf sinds kort een insignia uit 2019 met 18" velgen. Mij viel het pas na weken bezit op dat op de snelweg, rond die snelheden die je noemt, de passagiersstoel soms serieus trilt/shaked. Tot nog toe enkel aan de stoel gezien, niet enorm storend maar wel apart.

Ik heb het tot nu toe weggeschoven met het idee dat als er iemand zit de stoel niet trilt/merkbaar is maar nu ik jouw ervaring lees ben ik wel benieuwd of ze nog ergens overheen gekeken hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Wackoz op 05-06-2021 10:22 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:25
Wackoz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:49:
Hebben ze het inmiddels opgelost of gevonden?

Ik heb zelf een insignia uit 2019 sinds kort met 18" velgen. Mij viel het pas na weken op dat op de snelweg, rond die snelheden die je noemt, de passagiersstoel soms serieus trilt. Tot nog toe enkel aan de stoel gezien, niet enorm storend maar wel apart.

Ik heb het tot nu toe weggeschoven met het idee dat als er iemand zit de stoel niet trilt/merkbaar is maar nu ik jouw ervaring lees ben ik wel benieuwd of ze nog ergens overheen gekeken hebben.
Als je sinds kort die 18” velgen eronder hebt, zou ik daar eerst naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 14:32
Toen ik mijn nieuwe Audi A3 (2019) in ontvangst mocht nemen zat er ook een trilling in vanaf de fabriek. De Audi monteur gaf aan dat wij in Nederland verwend zijn met gladde wegen, en dat een auto met een sportief onderstel (S-Line) dan niet moeten klagen als het een beetje trilt.

Uiteindelijk hebben ze de banden niet gebalanceerd, maar hebben ze de banden op de juiste plek op de velg gemonteerd om trillingen te voorkomen, en daarna gebalanceerd geloof ik. Voor zover ik begreep heb je hiervoor speciale apparatuur nodig, omdat ze het zwaarste stuk van de band op de tegenovergestelde plek van de velg plaatsen. Misschien is dat iets wat je kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52
Dit verhaal klinkt een beetje als een issue dat m’n vader met zijn Daf 65 (ja… vrachtwagen) had na levering. Onverklaarbare trillingen in de cabine, monteurs ervaarden het ook, meerdere sets nieuwe banden en velgen, ontelbare testritjes gemaakt met lege bak en volledig volgeladen, monteurs die tijdens een testrit tussen cabine en bak zaten etc.

Uiteindelijk kwamen ze er na een jaar bij een routine onderhoudsbeurt achter dat twee bevestigingsbouten van de cabine in de fabriek nooit vast waren gedraaid. Die twee vastgedraaid en weg waren alle trillingen.

In het geval van jouw Insignia zou ik de monteurs vragen om alle motorsteunen te controleren, aangezien de trillingen er ook zijn bij stilstand. Daarnaast zoals al genoemd de ophangrubbers van de uitlaat checken, die kunnen ook vreemde vibraties veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 14:02
Volkan1984 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Als je sinds kort die 18” velgen eronder hebt, zou ik daar eerst naar kijken.
had ik anders neer moeten zetten, heb de auto sinds een paar maand maar hij is bij mij origineel geleverd met 18” velgen. TS heeft de 20” set eronder en ook kleinere velgen geprobeerd zonder succes dus lijkt geen invloed te hebben.

Mijn ervaring is vooral een duidelijk “schuddende” passagiersstoel tussen 100-130.
Daarnaast voor mij geen resonerend geluid waarneembaar..

@Jeffrey79 heb jij het adaptief onderstel? Ik wil bij een volgende rit is kijken of comfort of sport nog impact heeft op dit effect.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:47
Bioflap schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:04:

Uiteindelijk hebben ze de banden niet gebalanceerd, maar hebben ze de banden op de juiste plek op de velg gemonteerd om trillingen te voorkomen, en daarna gebalanceerd geloof ik. Voor zover ik begreep heb je hiervoor speciale apparatuur nodig, omdat ze het zwaarste stuk van de band op de tegenovergestelde plek van de velg plaatsen. Misschien is dat iets wat je kan doen?
Dat is gewoon balanceren, maar dan met zo min mogelijk loodjes. Grofweg is de zwaarste plek op de velg waar het ventiel zit, een band is gemarkeerd op de lichtste plek, monteer die bij elkaar en je hebt een aardige basis voor het balanceren. Er zit in de praktijk wel wat onnauwkeurigheid in en door het draaien van de band op de velg kun je vaak nog wat winnen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 21:01
Als het onderstel gerelateerd zou zijn weet ik wel een bedrijf die zoiets met zekerheid weg zou kunnen krijgen. Maar als je niet zeker weet dat het probleem zich daar bevindt is dat denk ik geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 14:32
Peenutzz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Dat is gewoon balanceren, maar dan met zo min mogelijk loodjes. Grofweg is de zwaarste plek op de velg waar het ventiel zit, een band is gemarkeerd op de lichtste plek, monteer die bij elkaar en je hebt een aardige basis voor het balanceren. Er zit in de praktijk wel wat onnauwkeurigheid in en door het draaien van de band op de velg kun je vaak nog wat winnen.
Ah! Helder. Er is mij verteld dat het een hele bijzondere manier van balanceren was, en je er ook speciale apparatuur voor nodig had om de zwaartepunten in de velg/band te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:47
Bioflap schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:43:
[...]

Ah! Helder. Er is mij verteld dat het een hele bijzondere manier van balanceren was, en je er ook speciale apparatuur voor nodig had om de zwaartepunten in de velg/band te vinden.
Apparatuur kan wel helpen, maar met ervaring kom je op den duur heel ver. Ik "moest" in mijn jaren als motorfietsmonteur het balanceren voor bepaalde klanten doen, omdat ik er best goed in was. Kale velg eerst op het balanceerapparaat, zwaarste punt markeren, band monteren, weer balanceren en kijken waar je uitkomt. Indien nodig de band dus weer losdrukken van de velg, draaien in de gewenste richting en weer balanceren. Kan zomaar een gram of 10 aan loodjes schelen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Trilplaatje
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-11-2021
Hier precies hetzelfde verhaal. Trillen in de stoelen vanaf 70 km/h. 1.5 165pk automaat. Auto is ongeveer een jaar oud en heeft dit eigenlijk al vanaf het begin. Aangezien ik hiervoor met een mondeo met vierkante banden reed ben ik het pas wat later gaan merken. Van winter naar zomerwissel werd het weer veel erger. 4x laten herballanceren bij de bandenboer, geen resultaat nu 2e keer bij de garage geweest. In overleg met leasemaatschappij 4 nieuwe banden gemonteerd. Helaas ook zonder resultaat. Hoofdmonteur spreekt hier ook van een producteigenschap. Ik ben echter van mening dat deze eigenschap niet acceptabel is en dus moet worden opgelost. Verder inderdaad echt een heerlijke auto. Maar goed, dit verziekt het toch wel behoorlijk onderhand. Morgen ga ik weer een afspraak maken bij de dealer. Ik denk dat Opel Nederland er zich anders maar eens over moet gaan buigen. Had ooit een peugeot die geplaagd werd door trillingen (en 123 andere kwaaltjes) en daar zijn uiteindelijk stijvere draagarmrubber onder gekomen. Dat zou hier wellicht ook de oplossing kunnen zijn maar het natuurlijk niet aan mij die te bedenken. Ben jij er inmiddels al wat verder mee Jeffrey?
Pagina: 1