Coax 2x versterken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Goedemiddag,

Even een vraagje mbt een coax kabel met een slecht signaal.

We hebben een nieuwbouwwoning met overal een UTP en Coax kabel (woonkamer, slaapkamer 1,2,3, Zolder).
vanuit de meterkast heb ik een Astro AL5R splitter/versterker. Deze verdeelt gelijk het binnenkomende signaal naar de 5 kabels die door het huis liggen. Alles is digitale TV en de TV's hebben een CI+ module ter info. Wat ik begrijp heeft de Astro ook voor elke uitgang dezelfde versterking (niet per poort verschillend).

In de woonkamer heb ik een ontzettend goed signaal, geen problemen hiermee. In de instellingen van de TV kan ik het signaal zien, en die is erg goed.

Op zolder heb ik ook een TV staan met een vrij belabberd signaal. RTL4 gaat vlekkeloos maar RTL7 geeft een zwart beeld. Dit ligt (volgens mij) puur aan de afstand die de kabel moet overbruggen. Ik zie in de instellingen van de TV, dat de signaalsterkte laag ligt.

Nu is mijn vraag; hoe krijg ik dit goed? is het een idee om specifiek achter de Astro versterker, nog een versterker te plaatsen? wat zouden jullie aanbevelen? Graag geen aanbevelingen in de trant van "stap over naar provider X" oid. ik wil namelijk graag bij Ziggo blijven puur door het CI+ gedeelte (geen extra kastje) en om m'n email adres te behouden.

Alle reacties

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:25
Ik zou zelf een andere versterker aanraden. Ik zie in de reviews van deze dat het signaal niet optimaal is op lange afstand. In de Ziggo webshop hebben ze een goede voor 38 euro, die heb ik thuis ook. Overbrugt makkelijk 25+ meter coax naar mijn tuinhuis.
Link: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29734

[ Voor 11% gewijzigd door Wessel0101 op 25-02-2021 12:37 ]

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:57
Wat voor type coax ligt er door het huis?

• Castus
Wessel0101 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:32:
Ik zou zelf een andere versterker aanraden. Ik zie in de reviews van deze dat het signaal niet optimaal is op lange afstand. In de Ziggo webshop hebben ze een goede voor 38 euro, die heb ik thuis ook. Overbrugt makkelijk 25+ meter coax naar mijn tuinhuis.
Link: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29734
Het probleem is even dat die versterker 'maar' 4 uitgangen heeft ipv 5. niet dat ik gelijk nu 5 gebruik, maar alle kabels in de meterkast zijn nu wel aangesloten.

• Castus
popie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:11:
Hoe bedoel je dit? qua connectoren? Sorry, misschien komt het een beetje onwetend over.

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:25
popie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:11:
Denk niet dat dit relevant is aangezien het een nieuwbouw huis is, als je dat bedoeld tenminste.

• 1x3xc-12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
Coax twee keer versterken gaat nooit goed.

Schaf een fatsoenlijke versterker aan die je per poort kan regelen.

Als ik het zo hoor dan is waarschijnlijk je singaal naar de woonkamer oversterkt ipv precies goed.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:08

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Heb je dezelfde problemen met RTL8 en SBS6 HD?

Die zitten in de meeste gebieden in dezelfde transportstream als RTL7. Als het aan de kabellengte of andere invloeden op de kabel ligt, zou je ook daar slecht of geen beeld moeten hebben.

Als je eigenlijk de HD-versie van RTL7 bedoelde, zou je moeten kijken of je wel signaal hebt op ARD (SD) of RTL Z HD; die zitten ook samen in een transportstream.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Castus
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:36:
Heb je dezelfde problemen met RTL8 en SBS6 HD?

Die zitten in de meeste gebieden in dezelfde transportstream als RTL7. Als het aan de kabellengte of andere invloeden op de kabel ligt, zou je ook daar slecht of geen beeld moeten hebben.

Als je eigenlijk de HD-versie van RTL7 bedoelde, zou je moeten kijken of je wel signaal hebt op ARD (SD) of RTL Z HD; die zitten ook samen in een transportstream.
HD versie idd, en RTLZ HD had ik ook geen beeld, klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-03 10:02
Wessel0101 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:20:
[...]

Denk niet dat dit relevant is aangezien het een nieuwbouw huis is, als je dat bedoeld tenminste.
Ik betwijfel of ze in elke nieuwbouwwoning bijvoorbeeld Hirschmann Koka 799 leggen. Als er door die leidingen huismerk coax van de plaatselijke bouwmarkt ligt kun je vaarwel zeggen tegen het signaal.

Wat bij mij perfect resultaat opleverde:
- Hirschmann coax kabel (KOKA799)
- Hirschmann connectoren
- Eventueel nog een goede versterker

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Castus
Ik ga sowieso even kijken of ik de F connector er even opnieuw op kan zetten. Misschien gaat het simpelweg wel allereerst even fout met die verbinding naar zolder toe. de versterker zou 30meter moeten versterken, dus eerst even kijken of het daar mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:45
Castus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:05:
Ik ga sowieso even kijken of ik de F connector er even opnieuw op kan zetten. Misschien gaat het simpelweg wel allereerst even fout met die verbinding naar zolder toe. de versterker zou 30meter moeten versterken, dus eerst even kijken of het daar mis gaat.
Lijkt mij een goed plan, je hoeft maar 1 zo een mini shield draadje te missen om problemen te veroorzaken.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Pagina: 1