Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videokaart voor Microsoft Flight simulator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• florisp
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 03-05 16:46
Hallo, ik ben op zoek naar een videokaart die ik kan gebruiken om Microsoft Flight simulator 2020 te spelen. Ik zoek niet een kaart waarbij ik het op de allerhoogste settings makkelijk speel maar wel iets waarmee ik het gewoon goed kan spelen in normale settings.

Heeft iemand tips voor een videokaart die niet al te duur is maar waarmee ik het wel kan spelen in normale settings? _/-\o_

Ik ben zelf nu uitgekomen op een AMD rx 5600 xt maar die is lastig verkrijgbaar.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08:48
RTX3060 komt vandaag uit
Voor rest, je hebt eigenlijk een kaart van de RTX3xxx of de RX 6xxx reeks nodig.
wat is je budget?

ps - dit hoorde in CAA.

• zzzzz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:29
Met welke resolutie wil je aan de slag? Microsoft Flight Simulator is zeer intensief op VRAM; dus het is aan te raden om meer als 8GB ram op je videokaart te hebben.
Ik speel zelf op 4K render resolution met alles op Ultra en kom doorgaans op 30-45fps met een 6800XT. Als je iets minder grafische settings wil kom je denk ik met een RTX3060 of RX6700XT (komt volgende week uit) redelijk weg. Je hoeft MSFS zoiezo niet op 60fps of meer te draaien; dat scheelt een slok op een borrel.
Een videokaart onder de 500 euro zal alleen moeilijk te vinden zijn, dat kan ik je nu al vertellen :(

[Voor 8% gewijzigd door zzzzz op 25-02-2021 13:17]

Flickr PC: Ryzen 5600X | Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Gigabyte RX 6800 XT Aorus Master | G.Skill 32GB Aegis 3200 | Dell U4320Q 4K monitor

• laserboy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-06 05:49
Mijn advies. Zoek op marktplaats of bij Vraag & Aanbod naar een tweedehands videokaart. Ik heb recentelijk ook desktop aangeschaft voor Microsoft Flight Simulator en heb voor 285 euro een MSI GTX 1070 Gaming x 8gb kunnen kopen en dat bevalt mij vooralsnog prima. Ik kan de game op high spelen. Achteraf gezien een prima keuze voor de situatie waarin de markt zich bevindt.

• jari.janssen
  • Laatst online: 16-06 09:31
hallo, met een (GEFORCE GTX 1060) moet het al aardig lukken. maar met een videokaart alleen kom je er niet, dus ik raad je aan om er minstens een i5 bij te halen en minstens 8 gb ram. ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• Hoiboy19
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21:21

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Hier een link naar de requirements: nieuws: Microsoft Flight Simulator 2020 vereist minimaal 150GB opslagruimte

Ik draai het zelf op een 1050 ti, het draait prima, alleen loopt het soms vast bij de landing, dus ik raad je aan om iets beters te halen.

@florisp heb je al iets gekocht?

Specs

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08:02
Ik gebruik een 1660 Super. Loopt maxed out altijd >30fps @1080p. Wel 32GB ram want 16 is te weinig met flink wat mods en drukke luchthavens. En neem een Intel cpu: loopt toch net wat lekkerder dan een Ryzen. Heb oa om die reden een Ryzen 3600 de deur uit gedaan.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 08:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Ryzen 5000 of Intel zijn qua CPU goed, en momenteel geld single core > multicore. Wacht een paar dagen, want ondanks dat het maar een paar procent verschilt, lijkt de 11e generatie weer wat beter te zijn.

CPU is echter niet de beperking, zodra je "genoeg" hebt, en genoeg RAM (minder dan 32 is echt af te raden).

Qua GPU... tsja... "meer is beter", zeker als de resolutie omhoog gaat, er VR bij komt, etc... er gaat ooit nog een DX12 upgrade komen (waarbij multithreaded CPU's misschien overigens ineens beter zijn...). De Radeon 6000-serie (6800XT als je het kan vinden) is goud waard, en als alternatief is nVidia ook wel redelijk, maar puur op rasterisation/vram liggen ze (tenzij je naar 3080/hoger kijkt) wat achter.

Het probleem is helaas het vinden van een kaart: dat is zo goed als onmogelijk nu.

• henri8096
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-06 18:00

henri8096

BIM is not a software!

florisp schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:57:
Ik ben zelf nu uitgekomen op een AMD rx 5600 xt maar die is lastig verkrijgbaar.
Helaas is alles wat videokaart/GPU heet op dit moment slecht verkrijgbaar.
En dat niet alleen, er wordt op dit moment ook de hoofdprijs voor gevraagd.

reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijg...

Mijn advies: kijk het even aan, desnoods met lagere settings.
En probeer het nog een keer als de gekte over is. }:O

--iRacing Profiel-- --Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• florisp
  • Laatst online: 03-05 16:46
@Hoiboy19 Hallo, nee ik heb nog niks gekocht, wel heb ik een 1660 super geregeld gelukkig, ga het rond mei/juni halen!

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:55
99ruud99 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:58:
RTX3060 komt vandaag uit
Voor rest, je hebt eigenlijk een kaart van de RTX3xxx of de RX 6xxx reeks nodig.
wat is je budget?

ps - dit hoorde in CAA.
Onzin. Ik gebruik zelf een 2070 Super en kan alle settings op ultra gebruiken (3840/2160 resolutie)

• vikterr
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-05 10:36
Fs is wel zeer cpu intensive.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True