Vraag

• Jovoorthan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 16:12
Ik zoek een?
Via mijn werk kan ik een nieuwe telefoon verkrijgen. Heel veel keuze is er niet en voor de meeste modellen moet ik wat bijbetalen.

Wat is je budget?
Eentje is gratis, de Samsung a71. De Samsung s10 zit op 200 euro en de s10+ op 240 euro. De s20 is ook beschikbaar, maar die vind ik dan te duur worden (385 euro)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment heb ik een Huawei mate 9. Die telefoon is na al die jaren nog steeds erg snel, maar qua foto's vind ik hem wel echt wat minder goed. Verder doe ik er de dagelijkse dingen mee, beetje internet, podcasts afspelen, youtube kijken etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Wat mij betreft gaat de keuze dus tussen de a71, de s10 en de s10+. De s10 is al wat ouder en ik zal er wel ongeveer drie jaar gebruik van maken. De a71 is de nieuwste van het stel, maar mogelijk niet opgewassen tegen het plezier dat ik aan de s10 of s10+ zal hebben.

Welke vragen heb je hier nog over?
Van jullie hoor ik graag jullie mening over de telefoons, hoe ze zich ten opzichte van elkaar verhouden en wat volgens jullie een slimme keuze zou zijn.

Alle reacties

Ik zou de S20FE ook bekijken... Ongeveer een half jaar uit en momenteel gelijk qua prijs met de S10, maar kan nog 3,5 jaar mee (Samsung garandeert sinds kort 4 jaar updates op alle telefoons vanaf 2019, dus nog 2 jaar op de S10, praktijk zal dat nog 3 jaar zijn op de S10 verwacht ik op basis van het verleden, maar geen garanties van Samsung).

nieuws: Samsung geeft alle Galaxy-telefoons van 2019 en nieuwer vier jaar lan...

S20 FE 4G (Samsung Exynos Processor):
https://tweakers.net/smar...-4g_p1186066/vergelijken/
S20 FE 5G (Qualcomm Snapdragon processor)
https://tweakers.net/smar...ram_p1186036/vergelijken/

De 5G versie met Snapdragon processor is 20% sneller dan de Exynos processor, naast de 5G ondersteuning.

[Voor 51% gewijzigd door swhnld op 25-02-2021 14:49]

• Jovoorthan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 16:12
Op zich een leuke telefoon, die S20FE, maar die behoort helaas niet tot de mogelijkheden (staat niet in het lijstje te bestellen telefoons...).

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Hier hoe ze zich onderling verhouden: https://versus.com/nl/sam...a71-vs-samsung-galaxy-s10

Je moet alleen voor jezelf nagaan of je dat verschil ook die 200 euro waard vindt. Als jij een huis-, tuin- en keukengebruiker bent, kom je vast prima toe met de A71. Verwacht je meer van je telefoon, moet je meer neerleggen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee