Toon posts:

Scrabble en geesten?

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu volgt een heel raar verhaal. Ik was net bij een vriendin van me. Haar zus was er ook met haar vriend (een zanger van All of Us btw). Hij had van zijn oma een 'spel' geleerd waarmee je geesten kon oproepen. Je moest dan een kring maken met alle letters van het alfabet en het woord JA en NEE er ook nog bij. Nu zet je een glas op de kop in het midden en je legt je vinger erop. Niet drukken maar zachtjes neerleggen. In je 1tje lukt dit zelden, met z'n 4en of 5en gaat het het beste.

Ik deed hier dus aan mee, en ze vertelden mij dus dat er dan een geest van iemand zou komen en wij zouden dan vragen kunnen stellen (ik geloofde dat dus niet) en dan zou de geest het antwoord spellen. Het glas begon echt te bewegen, maar ik d8 dat iemand gewoon zat te duwen ofzo.

Nu 'riep' die vriendin van mij dus mijn dode oom op om bewijs te leveren. Ik vroeg iets wat alleen ik van de groep kon weten en het antwoord was gewoon GOED! Ik stond wel ff raar te kijken he. Niemand kon het antwoord weten en toch gaf 'de geest' het antwoord.

Misschien dat jullie dit ook wel eens gedaan hebben zo, maar zou dit nou echt met geesten te maken hebben?!?!?

Verwijderd

Topicstarter
Blijkt net dat dit alheel bekend is, maarja. Glaasjedraaien ofzow??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

zoiets jah, dat kan toch ook met een oija bord (ofzo) ?

ik geloof er niet in als ik het zo hoor maar ik heb het nooit geprobeerd en zal dus niet zeggen dat het niet kan.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

glaasjedraaien ja, of het nou echt is of niet, je moet er mee uitkijken, er zijn mensen helemaal psychisch gek van geworden en zelfs zo gek dat ze naar aanleiding daarvan zelfmoord hebben gedaan...

zoek ff in de search op glaasje draaien...zijn al meerdere topics overgeweest

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ik wil het wel 's proberen, iedereen zegt dat het eng is, en dat er mensen gek van geworden zijn,

nou, ik weet zeker dat ik mezelf onder controle heb, en ik wil het gewoon wel 's meemaken,

maarja, ik heb een verhaal gehoord van 2 meisjes van 14 (hebben mij het zelf verteld btw) die gingen bij een klasgenoot op bezoek, die klasgenoot had een soort van "gothic moeder" als je begrijpt wat ik bedoel, die gingen dus glaasje draaien met een hele groep (met ouija bord en alles)

iig, hun geloofde er natuurlijk niet in, 2 van die giebelige 14 jarige meisjse, maar toen ze eenmaal bezig waren, gebeurde er allemaal rare dingen, ze hoorden, bv een paard steigeren, en die zou dus ook naar binnen gestormd zijn, het gekke is, is dat ze allebij hetzelfde verhaal vertelden (afzonderlijk)

2 mogelijkheden

1, het is echt
2, ze hebben samen een verhaal verzonnen :?

het klonk iig best realistisch, vooral voor 2 giebelige meisjes van 14 jaar...

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 03:51 schreef bitbyter_ het volgende:
ik wil het wel 's proberen, iedereen zegt dat het eng is, en dat er mensen gek van geworden zijn,

nou, ik weet zeker dat ik mezelf onder controle heb, en ik wil het gewoon wel 's meemaken,
Ja en wat nou als er volgens de oude fabels er inderdaad tafels en stoelen door je huiskamer beginnen te vliegen oid,heb je je zelf dan nog zo goed in de hand???

Ik ben wel een mens van de wetenschap maar toch hou ik me verre van dit soort ongein!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:32

Elvhenk

Madam Mikmak

LOL, die titel! Die houwen we erin! :D
En ja, dat heet een ouija-bord, en daar zijn al diverse discusssies over geweest.

Verwijderd

Creepy verhaal joh! Beetje ouja-achtig.
Niets voor mij, zit dit al met kippenvel te lezen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb het vele malen gedaan, er is niets engs aan.

Dit onderwerp komt ongeveer eens in de maand voorbij. Meestal bij volle maan :)

Er is nog NOOIT iemand geweest die met harde feiten kwam over het bestaan van geesten. Ongeveer 60% van de 'uitkomsten' kan je zonder meer verklaren doordat degene die om de uitkomst vroeg het antwoord eigenlijk al wist en naar de bekende weg vraagt. Hij legt dus alles uit op de manier die het beste 'klopt'. Een 30% van de uitkomsten komt gewoon door toeval. Als in nu al de uit mijn hoofd de kruisjes van het toto formulier van 2017 week 43 opnoem weet ik zeker dat er een paar goed zijn. En dat terwijl ik niet eens weet welke ploegen er dan in de competitie zitten. Laat staan wie er tegen wie speelt. Dat kan ik dan verklaren met Zie je wel, een geest heeft het me verteld. De uitkomsten die niet kloppen heb ik zeker verkeerd om begrepen.

En dan heb je nog de 10% waarbij er dingen uitkomen als: Er gebeurd een ongeluk met Marian. En dan hoor je een maand later dat de zus van de broer van de huisbaas van de bakker van de trap is gevallen. En laat ze nu net Marjo heten. Natuurlijk kloppen dat soort uitspraken. Als je maar goed in de kennissenkring van je kennisenkring gaat zoeken vind je duizenden mensen en daar zit altijd wel een Mar.... bij. En wat is een ongeluk? Onder een auto komen? Uitglijden in de tuin? Of koffie morsen?
1, het is echt
Mogelijkheid 3, ze hebben volstrek normale dingen door een sterk gekleurde bril gezien, verkeerd uitgelegd en een tikje aangedikt.

Glaasje draaien is voor iemand die er nuchter naar kijkt onzin en verspilde moeite.

De tafels en stoelen die door de kamer vliegen zijn heel makkelijk te verklaren. Mensen die gestrest zijn tijdens het draaien schrikken zicht wezenloos als er bv in de kamer er naast iemand een glas uit zijn handen laat vallen. Van schrik springen ze op HELP EEN GEEST!!. Probeer het maar eens, je stoel vliegt echt een meter naar achteren en valt om. Dan schuift hij nog een halve meter over de grond.

Bij het vertellen later krijg je dan dingen te horen als, ik schrok zo toen de geest mijn stoel onder me uit trok. Hij lag wel 3 meter verderop. En in de kamer ernaast vlogen de glazen door de lucht. Het is niet eens veel anders dan wat er echt gebeurd is. Alleen hier en daar een halve seconde in de tijd verschoven. En de anderen die in de kamer zaten weten het niet eens zeker. Ze hebben de stoel zien vallen (vliegen) Ze hebben het gebroken glas gezien en ze hebben iemand horen gillen.

De grap is dat als er niets gebeurd tijden een sessie dat er niemand over praat. En in de paar gevallen dat er wel wat gebeurd dikt iedereen het lekker aan en verelt het door. Het wordt dan steeds fraaie en enger. Maar ik heb in al die jaren nog nooit iemand gezien die het echt zelf meemaakte. Het was altijd van horen zeggen.

Sterk bijgelovige mensen leggen alles uit als HELP ER ZIJN GEESTEN. En voor hen kan het dus schadelijk zijn. Het enige is dat ze het zichzelf aandoen. En er zijn vast ook wel mensen die zelfmoord pleegden na het glaasje draaien. Ook dat is niet bijzonder. De meeste daarvan waren al met die gedachte bezig en gebruikte het draaien om iets te weten te komen. En bovendien: Er zijn ook mensen die zelfmoord pleegden na het eten van aardappels, of na het drinken van een glas cola.

Dus doe het maar niet

Of je hebt er niets aan
Of je maakt jezelf overstuur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Jongens, ik kan niet meer dan een grote waarschuwing geven om NIET aan glaasje draaien doen, doe het niet, je kan je lkeven er mee riskeren. je mag deze waarschuwing in achting nemen of gewoon negeren, maar MOcht het fout gaan, ik heb je gewaarschuwd, het is je eigen beslissing!!

Er zijn vele die zeggen, ik heb het al vele keren gedaan en er is nog niks gebuerd, dus geloof ik er niet in. Zie het als van bergen afsringen met een normaal touw, eens zal het touwtje breken, misschien direct, misschien naar 100 keer.
je moet zelf weten wat je er mee doet, maar het is wijs om deze waarscxhuwing in achting te nemen.

8 )

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Crusader

Arc Nature

Op woensdag 15 augustus 2001 13:50 schreef hetisik o.a. het volgende:
Er zijn vele die zeggen, ik heb het al vele keren gedaan en er is nog niks gebuerd, dus geloof ik er niet in.
En er zijn mensen die zo hardnekkig het eventuele bestaan van geesten ontkennen, dat ze andere "logische" verklaringen gaan zoeken en jou dan aanpraten dat het absoluut onmogelijk is dat geesten bestaan en dat je alles zelf hebt veroorzaakt (tot rondvliegende glazen aan toe!). En dat alleen maar omdat die persoon dan toevallig niets engs heeft meegemaakt...
Die personen weten niet waar ze het over hebben. Ze waren er niet bij!

I rest my case.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• hetisik

hetisik

trivioly, you are completely right, case dismissed!!
Jij bent degene waarbij het gebeurd is, jij weet dat je gelijk hebt, dat kunnen anderen niet van je ontnemen. De eenigste optie is dat het die nietgelovers zelf zou overkomen. DAN SPREEK JE WEL EVEN ANDERS HOOR!!!
Wij mensen moeten eens leren omelkaar eens een keertje niet altijd te wantrouwen!!

de topic gaat gewoon verder hoor, als je wat wil plaatsen, doe het maar.
Je kan bovendien ook nog foto's maken van geesten, aura's zijn overigens ook heel belangrijk, energie bronnen, je kan het filmen, je kan energie toenames noteren.
Ik zal een voorbeeld geven.
Neem een gewone duer, meet de energie gehalte op, berekenen kan ook, je zult zien dat wanneer er een geest door heen zou lopen dat de energiegehalte van de duer toe zal nemen, ik bedoel daar mee het trillingsgetal, nou zijn ddat tastbare bewijzen of niet!!

8 )

Verwijderd

Bah, nog ff en ik wordt bang.

Ik heb jaren aan glaasje draaien gedaan, en dat meerdere malen per week. Ik heb dus honderden malen glaasje gedraaid, en er is nooit iets angstwekkends gebeurd. Geen vliegende voorwerpen, geen rare geluiden of lichtjes, helemaal niets.

Als jullie dus beweren dat dit soort dingen wel gebeuren, dan moet je ze ook zelf waargenomen hebben. Je moet dus zelf voorwerpen door de lucht hebben zien vliegen of zo. Je kunt jezelf natuurlijk wel goed gek maken als je verwacht dat dit soort dingen gaan gebeuren.

• hetisik

hetisik

lees mijn verhaalmnog eens over die vergelijking met het springen met alleen een touwtje de afgrond in!!!
Als je het niet gelooft, ga dan gewoon lekker door je, doe je best!! Maar denk erom, je bent gewaarschuwd!!
zou je niet eens een keertje denken van, gogh er zijn vele voor mij geweest waar het wel mee misgegaan is, waarom stop ik dan niet gewoon, het is de bedoeling dat we van elkaars fouten leren en niet elke keer weer iedereen alles voor zichzelf uit moet gaan testen!!
Als iemand toch nog een slechte ervaring krijgt, ik zou het graag willen horen!! heel graag!!! het kan als een sistertje aflopen, maar je kan ook in een gekkehuis belanden bij verkeerde aanraklingen!!!

Nogmaals, als je het niet gelooft test het dan maar gewoon, als jij niet van andren wil leren, ga vooral door!!
Overigens is dit allemaal in het algemeen.

8 )

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Hetisik, wil je wel even goed lezen wat er staat voor je reageert? Crusader schrijft heel wat anders dan wat jij aanneemt.

En - in het algemeen natuurlijk - graag normaal reageren i.p.v. hetzerig toontje met ziljoen uitroeptekens. Iedereen mag hier vinden wat ie wil, op voorwaarde dat je de ander met respect behandelt.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op woensdag 15 augustus 2001 14:22 schreef mietje het volgende:
Bah, nog ff en ik wordt bang.
Yeah, that'll be the day! ;) :*

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:28 schreef hetisik het volgende:
Nogmaals, als je het niet gelooft test het dan maar gewoon, als jij niet van andren wil leren, ga vooral door!!
offtopic:
Ik lees in jouw voorgaande posts NIET ÉÉN gemotiveerd argument waarom je het niet zou moeten doen. Nu loop je WEER gewoon te BLATEN 'test het maar gewoon' zoals in je andere reacties in andere topics die daardoor zelfs op slot gaan. Kan je hiermee ophouden aub :?

Ik heb het vroeger ook een aantal keer gedaan, en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik er gestopt mee ben, het is volgens mij echt zo dat je er compleet doorgedraaid van KAN worden.
Ik weet niet wat het is en hoe het kan, maar freaky is het wel.

• hetisik

hetisik

sorry, ik heb waarschijnlijk verkeerde naam gebruikt, en lees maar eens goed, ik heb het over het algemeen, tegen idereen die er niet in gelooft, en ik ben absoluut niet aan het flamen, het is een waarschuwing voor hun eigen bestwil, bovendien komt daar nog bij ook dat ik ze alle ruimte geef om er mee te doen wat ze willen..
snap je?
ik hoop dat je me nu beter bergrijpt.
Voor elvinky

en voor courage, ik merk vaak, als ik zelf met bewijzen kom dat mensen toch er niet op ingaan, dus de enige manier is om ze zelf hun eigen testje te laten doen, en dat blaten, dat wordt gebruik je helemaal verkeerd, ik weet waar ik over spreek.
Nogmaals, je hoeft niet altijd alles kunnen te verklaren.
Nogmaals, ik geef je alle ruimte die je wilt om wat te denken, =het is jou leven niet mijne courage

8 )

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op woensdag 15 augustus 2001 14:41 schreef hetisik het volgende:
sorry, ik heb waarschijnlijk verkeerde naam gebruikt, en lees maar eens goed, ik heb het over het algemeen, tegen idereen die er niet in gelooft, en ik ben absoluut niet aan het flamen, het is een waarschuwing voor hun eigen bestwil, bovendien komt daar nog bij ook dat ik ze alle ruimte geef om er mee te doen wat ze willen..
snap je?
ik hoop dat je me nu beter bergrijpt.
Voor elvinky

en voor courage, ik merk vaak, als ik zelf met bewijzen kom dat mensen toch er niet op ingaan, dus de enige manier is om ze zelf hun eigen testje te laten doen, en dat blaten, dat wordt gebruik je helemaal verkeerd, ik weet waar ik over spreek.
Nogmaals, je hoeft niet altijd alles kunnen te verklaren.
Nogmaals, ik geef je alle ruimte die je wilt om wat te denken, =het is jou leven niet mijne courage
Hier spreek je jezelf behoorlijk tegen, d.w.z. wat je zegt en wat je doet is niet in overeenstemming met elkaar.
Aan de ene kant sta je hard te roepen en stampen wat mensen al dan niet moeten doen, voor hun eigen bestwil - wat jij dan bepaalt kennelijk. En twee regels later heb je het erover dat iedereen er toch zelf achter moet komen (testje).
Dus laat je bekeringsdrang dan ook maar achterwege.

Verwijderd

Je kunt alleen mensen waarschuwen voor iets als je zeker weet dat het nadelig is. Aangezien je dat niet kunt aantonen, is je waarschuwing dus niet serieus te nemen.

Ik heb glaasjedraaien honderden malen "getest", met verschillende personen. Aangezien er nooit iets angstwekkends gebeurd is, ga ik ervan uit dat mensen die wel "doordraaien" dat aan zichzelf te danken hebben, ze verwachten een angstwekkende ervaring en autosuggestie doet de rest...

Ook ik zou wel eens iemand willen ontmoeten die zelf een bovennatuurlijk fenomeen heeft waargenomen tijdens het glaasje draaien, maar het is altijd "de nicht van m'n moeders vriendin d'r tante".

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 15 augustus 2001 14:28 schreef hetisik het volgende:
lees mijn verhaalmnog eens over die vergelijking met het springen met alleen een touwtje de afgrond in!!!
Ja hoor je hebt gelijk als je 20000 keer in een afgrond springt met een touw om je enkel heb je best wel kans dat het touw breekt.

Als je 20000 keer glaasje draait heb je best wel kans dat je een hartaanval krijgt.

Natuurlijk, alles kan een keer gebeuren. Je moet ergens aan dood gaan. En ik kan je nu al voorspellen dat je waarschijnlijk dood zal gaan aan: Of een hartkwaal, of aan kanker of aan een hersenbloeding. Maar wat dan nog? Dat zijn nl de dingen waar bijna iedereen aan dood gaat

Is dat dan het bewijs voor het bestaan van geesten? Waarom kan nu nooit iemand reproduceerbaar en met door anderen geleverd materiaal geesten aantonen?

Het is altijd het nichtje van de vader van de slager die op een verjaardag vertelde dat er bij haar in de klas iemand zat waarvan de moeder ook wel eens iets op zolder gehoord had.

• hetisik

hetisik

nee, elvinky, je snapt me nog niet goed, ik zal het even anders uitproberen te leggen.
Ik zeg voor hun eigen bet wel, het is een waarschuwing , geen opdracht die ze moten gaan volgen, dus ik spreek mijzelf niet tegen. Een opdracht is verplicht, wijze met je vingertje, een een waarschuwing is iets er van zeggen, en mensen zelf laten bepalen wat ze er mee doen. En vooral dat testje, dat is alleen voor de mensen die toch de waarschuwing wil negeren, het klopt allamaal met elkaar ik geeft ze een waarschuwing en een waarschuwing mag je tegen de wind in slaan
ik hoop dat je het nu wel begrijpt.
Het is ik

Ortep, eigenlijk zeg je het helemaal goed, de geesten staan inderdaad niet in een rij te wachten tot dat iemand weer glaasje kan draaien. Ik zeg ook, bij de ene gebeurd het direct en bij de andere kunen er tig keren overheen gaan. ik weet dat je het niet zo bedoeld hebt, maar je hebt het eigenlijk wel heel goed gezegd zonder dat je het zelf weet, als ik denk wat jij denklt. Komt misschien grap over maar ik bedoel het serieus.

8 )

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 15 augustus 2001 14:49 schreef mietje het volgende:
maar het is altijd "de nicht van m'n moeders vriendin d'r tante".
Grijns...het gebeurd zelden, maar hier gebruiken we alweer bijna dezelfde woorden en we zijn het roerend eens :)

Maar ik denk dat glaasje draaien wel degelijk schadelijk kan zijn. Maar dan alleen voor bijgelovige mensen die zichzelf bijvoorbaat al bijna tot een hartinfarct hebben opgefokt. Als het dan twee uur later onweert of de buurman valt van de trap zijn ze helemaal doorgedraaid.

Een nuchter persoon die gewoon kijkt wat er gebeurd ziet nooit iets bijzonders.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 15 augustus 2001 14:53 schreef hetisik het volgende:
Ortep, eigenlijk zeg je het helemaal goed, de geesten staan inderdaad niet in een rij te wachten tot dat iemand weer glaasje kan draaien. Ik zeg ook, bij de ene gebeurd het direct en bij de andere kunen er tig keren overheen gaan.
Nee hoor, het zijn geen geesten, het zijn vliegende roze dinosauriers van 30 meter lengte. Ze zijn nl niet uitgestorven maar onzichtbaar geworden. Daarom zien we ze niet. En omdat ze 30 meter lang zijn passen ze niet in de kamer en kan je ze ook niet zien. En weet je waarom we ze niet waarnemen? Omdat ze onzichtbaar zijn en ze zich niet willen laten opmerken. :)

Natuurlijk is dit een onzin bewering, maar ik heb er net zoveel bewijs voor als jij voor het bestaan van geesten.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:56 schreef Ortep het volgende:
Grijns...het gebeurd zelden, maar hier gebruiken we alweer bijna dezelfde woorden en we zijn het roerend eens :)
Ach, we zijn het wel over meer dingen eens, de grootste verschillen liggen in onze politieke instelling (maar ook daar komen we soms tot de zelfde conclusies). :)
Maar ik denk dat glaasje draaien wel degelijk schadelijk kan zijn. Maar dan alleen voor bijgelovige mensen die zichzelf bijvoorbaat al bijna tot een hartinfarct hebben opgefokt. Als het dan twee uur later onweert of de buurman valt van de trap zijn ze helemaal doorgedraaid.
Mee eens, dat probeer ik ook te zeggen in mijn vorige posts. Autosuggestie en het verbanden leggen tussen ongerelateerde voorvallen kan je zeker laten "doordraaien", maar je bent dan van te voren al labiel.

• hetisik

hetisik

oh.. in een ander topic had oik een paar voorbeelden gegeven..
Je kan geesten fotograveren, je kan ze meten door bijvoorbeeld verschillen in trillingsgetallen van materialen als er een geest door heen loopt ofzo, je kan ze filmen, je kan de geluiden die ze maken opnemen zo zijn er nog veel meer dingen..
nou dat noem ik toch echt wel bewijzen.

8 )

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 15 augustus 2001 15:05 schreef hetisik het volgende:
je kan ze meten door bijvoorbeeld verschillen in trillingsgetallen van materialen als er een geest door heen loopt ofzo, je kan ze filmen
Nee dat is geen bewijs, dat is waarnemen dat er iets trilt. Niet direkt weten waarom dat zo is en dan zeggen dat het een geest is.

Je hebt het trouwens volkomen mis, het zijn de 30 meter lange onzichtbare roze dinosauriers. Die lopen langs je meetopstelling. En door het gestamp gaat de zaak trillen.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 15:05 schreef hetisik het volgende:
Je kan geesten fotograveren, je kan ze meten door bijvoorbeeld verschillen in trillingsgetallen van materialen als er een geest door heen loopt ofzo, je kan ze filmen, je kan de geluiden die ze maken opnemen zo zijn er nog veel meer dingen..
Ik noem dat geen bewijzen totdat jij ze hier post. :P :) :z

• hetisik

hetisik

als jij zegt dat je dat dan niet direct kan weten, h9oe zit het dan met alle andere vastgelegde materialen, foto's, en theorien en meetingen, en ga zo maar verder??

(voor ortep).

8 )

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 15 augustus 2001 15:17 schreef hetisik het volgende:
als jij zegt dat je dat dan niet direct kan weten, h9oe zit het dan met alle andere vastgelegde materialen, foto's, en theorien en meetingen, en ga zo maar verder??
Ok een laatste briefje als reactie hierop. Het onzin gehalte wordt me iets te hoog.

Theorieen zijn geen bewijzen
Ik gaf je mijn theorie over de roze dinosauriers al.

De foto's zijn nooit duidelijk en worden nooit onder gecontroleerde omstandigheden gemaakt in aanwezigheid van onafhankelijke waarnemers.

Welke metingen?
Als je iets meet wat je niet direkt kan verklaren, dan is dat nog geen bewijs van geesten. Het is alleen een bewijs van het feit dat je niet goed weet wat je meet.

Een dikke 100 jaar geleden konden ze meten dat een electroscoop ontladen werd. Je zou kunnen zeggen dat geesten de blaadjes naar elkaar drukten. Pas later konden ze aantonen dat dat kwam door electrisch geladen deeltjes die uit radio actief materiaal kwamen.

Trouwens nog veel eerder konden ze meten dat die blaadjes uit elkaar gingen staan als je met een lap over een barnsteen wreef. Je zou kunnen verklaren dat dat de geesten daar voor zorgden. Maar nu weten we gewoon dat het statische electriciteit is.

-plop uit-

• hetisik

hetisik

ja daar heb je gelijk in, maar alsnog, dasn zouden een heleboel dingen die de wetenschap bedacht heeft ook niet kloppen, denk maar eens zoals jij nu dacht

8 )

Verwijderd

Vraagje tussendoor: wie hadden er allemaal hun vinger op het glas? Jij ook?

Verwijderd

Topicstarter
huh ja ik en nog 3 vrienden/vriendinnnen van me....hoezo??

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Op woensdag 15 augustus 2001 14:49 schreef mietje o.a. het volgende:
Ik heb glaasjedraaien honderden malen "getest", met verschillende personen. Aangezien er nooit iets angstwekkends gebeurd is, ga ik ervan uit dat mensen die wel "doordraaien" dat aan zichzelf te danken hebben, ze verwachten een angstwekkende ervaring en autosuggestie doet de rest...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een beetje opvat als "men zegt dat als je met 200 km/u over de snelweg raast, dat je je dan morsdood rijdt. Nou heb ik dat al vele malen gedaan, en ook vrienden van me, en niemand is er aan doodgegaan. Dus is het niet waar."

Snappie?
Ik vind het persoonlijk geen goed argument om aan te nemen dat geesten niet zouden bestaan. Goed, alleen maar verhalen via-via aanhoren doet de geloofwaardigheid ook niet ten goede, maar ik zou als ik jou was ook de ervaringen van mensen eens van de andere kant bekijken.
Het is namelijk wel degelijk zo dat er mensen zijn die na één of meerdere keren glaasje draaien psychiatrische hulp nodig hebben gehad. En die stelling is ongetwijfeld te bewijzen, alleen niet door mij :P
Ik vind eigenlijk dat je een beetje te voorbarig conclusies trekt, maar goed, da's je goed recht ;)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:53 schreef hetisik het volgende:
nee, elvinky, je snapt me nog niet goed, ik zal het even anders uitproberen te leggen.
Ik zeg voor hun eigen bet wel, het is een waarschuwing , geen opdracht die ze moten gaan volgen, dus ik spreek mijzelf niet tegen. Een opdracht is verplicht, wijze met je vingertje, een een waarschuwing is iets er van zeggen, en mensen zelf laten bepalen wat ze er mee doen. En vooral dat testje, dat is alleen voor de mensen die toch de waarschuwing wil negeren, het klopt allamaal met elkaar ik geeft ze een waarschuwing en een waarschuwing mag je tegen de wind in slaan
ik hoop dat je het nu wel begrijpt.
Het is ik

Ortep, eigenlijk zeg je het helemaal goed, de geesten staan inderdaad niet in een rij te wachten tot dat iemand weer glaasje kan draaien. Ik zeg ook, ............
........ misschien grap over maar ik bedoel het serieus.
hetisik,

Je bent een flapdrol, maar je maakt me vreselijk aan het lachen met je blijkbaar eeuwige zoektocht naar bevestiging. :)
Ga zo door .... hehe

Verwijderd

Ik weet niet wat ik ervan moet denken...maar deze link is wel interessant.

http://www.lenting.nu/ouijabord/Ouijabord.html

Verwijderd

Ik heb in het verleden ook wel eens meegedaan aan een seance. Er is op zich niets engs aan, het is alleen wat vreemd dat dat glas uit zichzelf gaan bewegen. Maar wat wel bekend er van is is dat je entiteiten (geesten klinkt zo zweverig) met minder goede bedoelingen (zeg maar klopgeesten) in je huis kunt krijgen. En die krijg je ook niet meer weg. En verhuizen vrolijk mee als je verhuist. En ik zit niet te wachten op dergelijk gezelschap.

Op zich is het wel interessant. De laatste keer dat ik er aan meedeed was ik nog een kind, en de entiteit die zich manifesteerde via het bord had het steeds over "schakel uit". Bleek dat de versterker van de radio nog aan stond, en die verstoorde zijn gedachtegolven. Die entiteit bleek overigens mijn eigen vader te zijn, die al 20 jaar dood is. Toch eigenaardig. Maar ik waag me er niet meer aan.

Verwijderd

:) mocht je je na het glaasje draaien niet meer zo lekker voelen..
How do people come to be possessed by demons in the first place? "I believe God sometimes singles out certain souls for a special test of spiritual endurance, but more often people lay themselves open to possession by dabbling with black magic. Some are entrapped by a satanic cult. Others are the victims of a curse."

The symptoms of possession often include violent headaches and stomach cramps, but you must always go to the doctor before you go to the exorcist.

Verwijderd

1 woord: ONZIN.

[qoute]
nou dat noem ik toch echt wel bewijzen
[/quote]

Ik niet.
Ik heb zojuist nog een foto gemaakt in photosjop met een ufo erop.
Wie meten dat eigenlijk? Precies mensen die zich "paranormaal" begaafd noemen. Noem eens een wetenschapper; het liefst een sceptitie die het gemeten heeft. Null.

Gevaarlijk omdat je hebt gehoord van een (zwaar) aangedikt verhaal van iemand waar het fout is gegaan? Vergelijken met hard rijden is een foute vergelijking; vergelijk het met zwaar en flitsend fantaseren; een op het oog ongevaarlijke situatie.

Urban legends sterven maar moeilijk uit nietwaar. Hoaxes doen iedereen smullen omdat het zo onlogisch is dat het nog best zou kunnen ook...

Nee. Het is stemmingmakerij. Bangmakerij. Als je niet netjes je groenten opeet, komt de boeman je halen!

Maar je mag denken en vinden wat je wil. Maar laat anderen in hun waarde.

Futhermore (en dan stop ik): Terwijl iemand jou uit eigen ervaring ettelijke eigen pogingen kan voorleggen waar geen f#ck gebeurde, kan de ander slechts verhalen van via via oprakelen.

Maar kom bij mij maar glaasje draaien; ik zal dat dingetje wel een beetje over de tafel duwen ]) Boehahahaha!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Op donderdag 16 augustus 2001 16:23 schreef Masta-T het volgende:
Terwijl iemand jou uit eigen ervaring ettelijke eigen pogingen kan voorleggen waar geen f#ck gebeurde, kan de ander slechts verhalen van via via oprakelen.
Dan moet je toch maar dit topic nog eens goed doorlezen. Er zijn wel degelijk mensen die uit eigen ervaring vertellen en zeer zeker dingen hebben meegemaakt.
Ik vind jou niet echt in de positie (niemand eigenlijk, behalve de ervaarder zelf) om voor iemand anders te bepalen dat ie het niet heeft meegemaakt en dat het maar als onzin afgedaan moet worden.

Maar er is natuurlijk een verschil tussen iets lezen en iets willen lezen, een soort oostindisch blind dus en je eigen interpretatie erop loslaten... ;)

Verwijderd

Het lijkt me wel spannend om een keertje te proberen, glaasjedraaien. Alleen als ik dit soort verhalen allemaal hoor begin ik toch een beetje te twijfelen..

WAAROM verschillen de meningen van iedereen zo erg? Sommigen hebben het meerdere malen geprobeert en nooit wat gemerkt, terwijl iemand anders weer tijdens de 1e keer al meteen vanalles heeft rond zien vliegen..

Dat KAN toch helemaal niet.. Er moet toch een verband tussen zitten? Zouden sommigen gewoon niet genoeg met hun gedachten erbij zijn.. of verzinnen anderen hele verhalen omdat ze een te grote fantasie hebben..

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 17:56 schreef Demolition-Man het volgende:
huh ja ik en nog 3 vrienden/vriendinnnen van me....hoezo??
Nou een mogelijk ideetje is dat je vriend(inn)en op een of andere manier je gedachten konden lezen en dat zij je op een of andere manier stuurden. Ik denk dus aan het idee van een soort gedachtenlezen, door communicatie via het glas, maar het is maar een idee van me, ik weet het eigenlijk ook niet.

Ook vraag ik me af of je dode oom dat antwoord (ooit) heeft geweten. Zo nee, dan moet moet die informatie wel van jou afkomen, via je oom of via de anderen. Zo ja, dan zou de informatie echt van de geest van je dode oom af kunnen komen.

Je zegt ook dat het in je 1tje zelden lukt, hoe zou dat nou komen? Misschien omdat er dan niemand is om jou te sturen. Dit zou erop duiden dat het principe van glaasjedraaien is besloten in de mensen die aanwezig zijn.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

iig, hun geloofde er natuurlijk niet in, 2 van die giebelige 14 jarige meisjse, maar toen ze eenmaal bezig waren, gebeurde er allemaal rare dingen, ze hoorden, bv een paard steigeren, en die zou dus ook naar binnen gestormd zijn, het gekke is, is dat ze allebij hetzelfde verhaal vertelden (afzonderlijk)
sorry hoor, maar als ik ging glaasje draaien en ik zou ineens een paard binnen zien stormen, zou ik daar psychisch echt niet stabieler van worden ... integendeel zelfs. En dat is niet omdat ik een zwakke geest heb ofzo, want ik ben op zich best nuchter van aard.

Mother, will they like this song?

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

ik zou denk ik niet psychotisch worden, het zou alleen een "bevestiging zijn" van dingen die ik denk zeg maar.

ik zou het heel graag 's meemaken
maar niemand die durft, ik ga het niet alleen doen, als ik iets meemaak, en ik maak het in m'n 1tje mee,

niemand die me geloofd!!!, je moet het met minimaal 4 man, na kunnen vertellen :(

ik HOOP dat ik een paard hoor steigeren, en al die shit ;)

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

owja, ik heb ff rondgezocht op internet, en ik kwam een interessante site tegen

http://www.ping.be/aura-oasis/index.html

allemaal ervaringen van mensen

ik krijg er gewoon kippevel van

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 01:40 schreef bitbyter_ het volgende:
owja, ik heb ff rondgezocht op internet, en ik kwam een interessante site tegen

http://www.ping.be/aura-oasis/index.html

allemaal ervaringen van mensen

ik krijg er gewoon kippevel van
Jij kippenvel, ik lachstuipen :) Dennis de Hondt spreekt zichzelf zowat op elke pagina van zijn website tegen.
Het gevaarlijkste

Dit is trance. Ga bij spiritisme nooit in trance! Nochtans zal je ervaren als je regelmatig aan Ouija-bord, planchetteschrijven, automatisch schrift of mediamiek ontvangen, doet; dat dit fenomeen je zeer moe maakt en dat je soms je ogen nog nauwelijks kan openhouden. Indien dit gebeurt, kunnen ze soms je lichaam binnen. Alleen de slechte zullen dit doen, bijv, een alcoholieker om vlug een fles cognac uit te drinken; iets dat hij in zijn toestand niet meer kon doen. Zo vormen verslavingen dikwijls de reden waarom iemand ergens weer eens een lichaam wil bezitten (ook een rookverslaafde, bijv.) Met andere woorden, dit kan eindigen in gesleten persoonlijkheid.
Dus als je geesten oproept, zorg dan dat je niet de geest van een overleden verslaafde te pakken krijgt! Die gaat je lichaam binnen om zijn verslaving nog eens uit te leven, en daar krijg je een gespleten persoonlijkheid van.

En meneer de Hondt claimt ondertussen rustig dat het allemaal wetenschappelijk verantwoord is :z

Verwijderd

2 mogelijkheden

1, het is echt
je hoort het heel vaak en glaasjedraaien ben ik eigenlijk doodsbang voor, ik hoorde 1x van iemand dat ze op kamp waren en het deden.
de geest zei tegen een meisje, over # weken ga jij dood.........
op haar verjaardag viel ze van de trap, nek gebroken :(

Verwijderd

Alweer "hear say", of kende je dat meisje persoonlijk? Anders zijn het indianenverhalen.

Nogmaals, ik heb honderden malen glaasje gedraaid. Natuurlijk heb ik ook gevraagd wanneer ik zou sterven, en naast dat ik telkens verschillende datums kreeg, zijn al die datums al voorbij. Ik zou al meer dan 6 jaar dood moeten zijn.

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

ok, laat ik het zo zeggen

ik krijg kippenvel, van de ingezonden stukken, van de (meeste) mensen die iets ingezonden hebben

sommigge komen best geloofwardig over, maarja, controleren kun je het nooit :(

ow en btw, ik ken die meisjes persoonlijk

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
[topic=41408/1/25]

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Op zondag 19 augustus 2001 13:04 schreef Matsie het volgende:
[topic=41408/1/25]
En Matsie, nog een meisje genaamd Alice tegengekomen daaro?

• Matsie
Op zondag 19 augustus 2001 14:53 schreef Crusader het volgende:

[..]

En Matsie, nog een meisje genaamd Alice tegengekomen daaro?
nee jammer genoeg niet. ikk hoorde wel iemand zeggen (waren nieuw in onze groep daar) dat ene alice en jasper al weg waren. ik d8: ja, daar heb ik ook nix aan! :P

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Volgende keer beter ;)
Geesten hebben het ook niet altijd bij het juiste eind hoor :)

• Matsie
Op zondag 19 augustus 2001 20:45 schreef Crusader het volgende:
Volgende keer beter ;)
Geesten hebben het ook niet altijd bij het juiste eind hoor :)
ja die geest lult gewoon man
ik ga hem nog een keer oproepen en hem dan op zijn flikker geven :P

Pagina: 1