Op woensdag 15 augustus 2001 03:51 schreef bitbyter_ het volgende:
ik wil het wel 's proberen, iedereen zegt dat het eng is, en dat er mensen gek van geworden zijn,
nou, ik weet zeker dat ik mezelf onder controle heb, en ik wil het gewoon wel 's meemaken,
Ik heb het vele malen gedaan, er is niets engs aan.
Dit onderwerp komt ongeveer eens in de maand voorbij. Meestal bij volle maan
Er is nog NOOIT iemand geweest die met harde feiten kwam over het bestaan van geesten. Ongeveer 60% van de 'uitkomsten' kan je zonder meer verklaren doordat degene die om de uitkomst vroeg het antwoord eigenlijk al wist en naar de bekende weg vraagt. Hij legt dus alles uit op de manier die het beste 'klopt'. Een 30% van de uitkomsten komt gewoon door toeval. Als in nu al de uit mijn hoofd de kruisjes van het toto formulier van 2017 week 43 opnoem weet ik zeker dat er een paar goed zijn. En dat terwijl ik niet eens weet welke ploegen er dan in de competitie zitten. Laat staan wie er tegen wie speelt. Dat kan ik dan verklaren met Zie je wel, een geest heeft het me verteld. De uitkomsten die niet kloppen heb ik zeker verkeerd om begrepen.
En dan heb je nog de 10% waarbij er dingen uitkomen als: Er gebeurd een ongeluk met Marian. En dan hoor je een maand later dat de zus van de broer van de huisbaas van de bakker van de trap is gevallen. En laat ze nu net Marjo heten. Natuurlijk kloppen dat soort uitspraken. Als je maar goed in de kennissenkring van je kennisenkring gaat zoeken vind je duizenden mensen en daar zit altijd wel een Mar.... bij. En wat is een ongeluk? Onder een auto komen? Uitglijden in de tuin? Of koffie morsen?
1, het is echt
2, ze hebben samen een verhaal verzonnen

Mogelijkheid 3, ze hebben volstrek normale dingen door een sterk gekleurde bril gezien, verkeerd uitgelegd en een tikje aangedikt.
Glaasje draaien is voor iemand die er nuchter naar kijkt onzin en verspilde moeite.
De tafels en stoelen die door de kamer vliegen zijn heel makkelijk te verklaren. Mensen die gestrest zijn tijdens het draaien schrikken zicht wezenloos als er bv in de kamer er naast iemand een glas uit zijn handen laat vallen. Van schrik springen ze op HELP EEN GEEST!!. Probeer het maar eens, je stoel vliegt echt een meter naar achteren en valt om. Dan schuift hij nog een halve meter over de grond.
Bij het vertellen later krijg je dan dingen te horen als, ik schrok zo toen de geest mijn stoel onder me uit trok. Hij lag wel 3 meter verderop. En in de kamer ernaast vlogen de glazen door de lucht. Het is niet eens veel anders dan wat er echt gebeurd is. Alleen hier en daar een halve seconde in de tijd verschoven. En de anderen die in de kamer zaten weten het niet eens zeker. Ze hebben de stoel zien vallen (vliegen) Ze hebben het gebroken glas gezien en ze hebben iemand horen gillen.
De grap is dat als er niets gebeurd tijden een sessie dat er niemand over praat. En in de paar gevallen dat er wel wat gebeurd dikt iedereen het lekker aan en verelt het door. Het wordt dan steeds fraaie en enger. Maar ik heb in al die jaren nog nooit iemand gezien die het echt zelf meemaakte. Het was altijd van horen zeggen.
Sterk bijgelovige mensen leggen alles uit als HELP ER ZIJN GEESTEN. En voor hen kan het dus schadelijk zijn. Het enige is dat ze het zichzelf aandoen. En er zijn vast ook wel mensen die zelfmoord pleegden na het glaasje draaien. Ook dat is niet bijzonder. De meeste daarvan waren al met die gedachte bezig en gebruikte het draaien om iets te weten te komen. En bovendien: Er zijn ook mensen die zelfmoord pleegden na het eten van aardappels, of na het drinken van een glas cola.
Dus doe het maar niet
Of je hebt er niets aan
Of je maakt jezelf overstuur