Ervaring met een endoscoop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stino99
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 11:52
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met de aanschaf van een goede endoscoop voor een beetje redelijke prijs?
Ik heb een trap met een 'lege' ruimte daaronder en ik heb een gaatje in de muur geboord om te kijken wat er nu precies achter zit. Volgens de splitsingsakte zou dit stukje ruimte onder de trap bij mij horen maar voor ik de muur eruit zaag wil ik even zeker weten dat het niet in gebruik is en er geen elektriciteitsbedrading aan de andere kant van de muur hangt (en wat erachter zit).

Nu had ik een endoscoop uit China besteld voor een luttele 5 euro maar dat (had ik kunnen weten) was het natuurlijk weer net niet. de resolutie is te laag en nog belangrijker: de ledjes geven zo weinig ligt dat je pas wat ziet als je erop zit met het cameraatje en daarna wordt het een soort gokspelletje om te raden wat je nu precies ziet...

Ik zoek dus een endoscoop met 1080 resolutie en sterke ledjes.
het liefste op mobiel aansluitbaar want ik vind een handheld erbij wat overdreven.
20-50 euro is het budget.

Heeft iemand ervaring?
ik zag ook 1080 resolutie op aliexpress staan maar er wordt niks gezegd over het aantal lumen van de ledjes wat mij dan weer aan het twijfelen brengt.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

CEA > AZ

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 18:43
Kun je niet beter gewoon een endoscoop/spouwkijker huren bij Boels ofzo? Ipv chinacheap spul. Dan heb je tenminste iets wat pro's ook gebruiken.

• stino99
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 11:52
Naj_Geetsrev schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:27:
Kun je niet beter gewoon een endoscoop/spouwkijker huren bij Boels ofzo? Ipv chinacheap spul. Dan heb je tenminste iets wat pro's ook gebruiken.
Ja dat zou kunnen maar ik heb liever iets permanents; ik verwacht later dit jaar ook nog eens een endoscoop te moeten gebruiken om erachter te komen hoe een systeemplafond in mijn badkamer is vastgemaakt. dus kopen zou mijn voorkeur hebben.

nu heeft bosch ook een inspectiecamera van 80 euro maar ik twijfel of dit nu zoveel beter is dan dat ding dat ik nu heb. vreemd genoeg lijken deze producten niet verkocht te worden met een vermelding van het aantal lumen dat de ledjes erin produceren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27

Bob Popcorn

Plop!

Kun je niet beter een extra gat boren voor een sterkere lamp? Ik gok dat geen enkele endoscoop genoeg licht geeft om de andere kant van een ruimte te zien, dan zou hij namelijk zichzelf verblinden.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

2 gaatjes, 1 waar een redelijke zaklamp wat licht doorheen kan krijgen en 1 waar je telefoon camera tegenaan duwend doorheen kan kijken?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1