• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Dit topic is voor de dingen die we de volgende drie weken gaan doen om links zoveel mogelijk publiciteit te geven. Hou elkaar hier op de hoogte en wissel goede ideeën uit.

Activiteiten waar we wel een paar spandoeken of mensen die het mooi uit kunnen leggen kunnen gebruiken, zijn hier natuurlijk van harte welkom!

En laten we vooral de social media niet vergeten. Zijn er hier ook mensen die het leuk vinden om er bijvoorbeeld een youtube-kanaal voor te maken?

Slagzinnen, stukjes in de kranten of het informeren van lokale televiesiekanalen zijn natuurlijk allemaal welkom.

Laten we eens kijken of we een verschil kunnen maken ;)

Hierbij een korte introductie:

In welke wereld willen wij wonen? In de wereld waar we allemaal hard werken om rijk te worden? Heb je anders in Nederland eigenlijk nog recht op een menswaardig bestaan? Zonder toeslagen kan de helft van onze bevolking niet eens meer leven. En zelfs dan kunnen tweeverdieners tegenwoordig geen onderdak meer betalen. Pas met twee modale inkomens of meer kun je tegenwoordig meedoen met de rest van de maatschappij.

Want, we moeten hier tegenwoordig ook de Amerikaanse Droom leven, of is het nou de Nederlandse Belofte? Je weet wel, dat als je maar hard genoeg werkt, je heel rijk kunt worden en iedereen uitlacht.

En als je dus niet mee kunt komen en minder dan modaal verdient, of maar 1 inkomen hebt, dan ben je een verliezer. Je werkt gewoon niet hard genoeg. En de mensen met een uitkering zijn het ergst. Want die hebben er gewoon geen zin in. Waarom zouden wij, de welgestelde Nederlanders, daar voor betalen?

Maar, dat doen jullie al. De mensen onder modaal, betalen netto geen belasting. Die krijgen meer aan toeslagen. En die worden weer betaald door jullie: de mensen die tussen modaal en ruim een ton verdienen. Jullie zijn de melkkoeien die overal voor moeten betalen.

Dat is natuurlijk onacceptabel! Waarom moeten wij daarvoor betalen?

Omdat de bedrijven al 40 jaar meer winst moeten maken. En de makkelijkste manier om dat te doen is ze minder salaris te laten betalen. En dan moet iemand anders er maar voor zorgen dat al die mensen niet dakloos worden. Want dan kun je niet meer fatsoenlijk over straat lopen, zonder er over te struikelen. En het is ook slecht voor de economie, want dan kunnen ze geen geld meer uitgeven aan levensmiddelen en zo. Jullie houden de winst van de bedrijven op een acceptabel hoog peil met jullie subsidies!

[Voor 58% gewijzigd door SymbolicFrank op 25-02-2021 00:49]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SymbolicFrank schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 00:40:
Dit topic is voor de dingen die we de volgende drie weken gaan doen om links zoveel mogelijk publiciteit te geven. Hou elkaar hier op de hoogte en wissel goede ideeën uit.

Activiteiten waar we wel een paar spandoeken of mensen die het mooi uit kunnen leggen kunnen gebruiken, zijn hier natuurlijk van harte welkom!

En laten we vooral de social media niet vergeten. Zijn er hier ook mensen die het leuk vinden om er bijvoorbeeld een youtube-kanaal voor te maken?

Slagzinnen, stukjes in de kranten of het informeren van lokale televiesiekanalen zijn natuurlijk allemaal welkom.

Laten we eens kijken of we een verschil kunnen maken ;)
Misschien is 't wel leuk om in de OP ook uit te leggen wat 'Links' is (én wat 'Rechts' dus anders zou moeten maken ten opzichten van 'Links') ?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:25
Drogredeneringen zoals whataboutisme zijn hier niet welkom

[Voor 187% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2021 09:40]

• SymbolicFrank
Dat er veel te weinig sociale huurwoningen zijn? Daar moeten we zeker mee aan de slag!

[Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2021 09:41]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je blijft je post aan het aanpassen?

Maar: Rechts / Extreem Rechts heeft (IMHO) vaak de gedachte dat alléén 'vroegâh alles beter was' en daarmee dus een té conservatief beleid.

Ben ik daarmee dan meteen extreem links?

[Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2021 09:41]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SymbolicFrank
Laat ik beginnen: ik heb het verhaaltje in de OP naar het SP team gestuurd, samen met een link naar dit topic en het Linkse politiek topic.

Verder ga ik morgen kijken of ik de lokale media (L1.nl) warm kan maken en welke andere linkse partijen ik kan bereiken.

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik zelf vind het vooral spijtig dat extreem rechts, rechts en centrisme sociaal is geaccepteerd, dat zijn de echte problemen in onze samenleving ;)

Zonder grappen, wat je nu doet is een appeal to moderation. "Extreem" is een woord zonder waarde. Slavernij afschaffen was ooit extreem, nu zien we dat als normaal. Wel, de meeste mensen.

Overigens komen de meeste vluchtelingen en migranten door rechts beleid. Laten we vooral de derde wereld opbouwen, in plaats van plat bombarderen, daar heeft iedereen wat aan!

[Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2021 09:41]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:05
Waarom staan links en rechts op 1 as en wat zijn de eenheden op die as ? En waarom is er maar 1 as?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:00

In welke wereld willen wij wonen? In de wereld waar we allemaal hard werken om rijk te worden? Heb je anders in Nederland eigenlijk nog recht op een menswaardig bestaan? Zonder toeslagen kan de helft van onze bevolking niet eens meer leven. En zelfs dan kunnen tweeverdieners tegenwoordig geen onderdak meer betalen. Pas met twee modale inkomens of meer kun je tegenwoordig meedoen met de rest van de maatschappij.
Ik stem links / progressief / etc (links vs rechts is een nogal plat uitgangspunt), maar met dit stukje tekst ben je mij al totaal kwijt.
De helft van onze bevolking kan zonder toeslagen niet leven? 2-verdiener kunnen geen dak boven hun hoofd betalen?
Wat is dit voor onzin?

Dit soort slachtofferrol gelul stoort mij aan (erg) linkse partijen, zoals bijvoorbeeld SP.
Prima dat er uitgelegd wordt hoe een partij of stroming de boel voor zich ziet, maar waarom moet er eerst geklaagd worden over hoe het al decennia gaat? De partijen die nu aan de macht zijn hebben toch ook gewoon kiezers verzameld en daardoor gewonnen? Het is geen dictatuur die de boel bepaald, dat zijn wij samen!
Dus als je het anders wilt, prima. Leg dan uit wat je wil en ga niet klagen over wat verkeerd is.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@Smobbo
Nou, je moet als partij toch wel duidelijk maken waar het huidige beleid fout gaat? Als voorbeeld de zorg: je kunt als partij zeggen dat je minder macht wilt voor de zorgverzekeraars maar het lijkt me dan wel van belang te vertellen dat partijen als CDA, VVD en D66 daarbij al twintig jaar dwarsliggen, vooral naar de kiezer toe.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:27
Omdat de bedrijven al 40 jaar meer winst moeten maken. En de makkelijkste manier om dat te doen is ze minder salaris te laten betalen. En dan moet iemand anders er maar voor zorgen dat al die mensen niet dakloos worden. Want dan kun je niet meer fatsoenlijk over straat lopen, zonder er over te struikelen. En het is ook slecht voor de economie, want dan kunnen ze geen geld meer uitgeven aan levensmiddelen en zo. Jullie houden de winst van de bedrijven op een acceptabel hoog peil met jullie subsidies!
Doe eens een bronnetje?

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:23
Doel topic = ‘links’ meer publiciteit geven. Waarom gaat het dan in links georiënteerde discussies, of draadjes zoals deze, zo vaak enkel over geld / inkomen?

Wat is het plan voor:

- Covid-19/20/21 crisis?
- Europa?
- Onderwijs?
- Klimaat?
- Zorg?
- etc etc

Het 1 kan niet zonder het andere.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Want, we moeten hier tegenwoordig ook de Amerikaanse Droom leven, of is het nou de Nederlandse Belofte? Je weet wel, dat als je maar hard genoeg werkt, je heel rijk kunt worden en iedereen uitlacht.
Dus hard werken moeten we niet willen belonen? Iedereen hetzelfde salaris ongeacht of je hard werkt of helemaal niet? Dat systeem hebben ze al meermaals geprobeerd maar werkt blijkbaar toch niet.

Try SCE to Aux

• D-e-n
  • Nu online
renegrunn schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:41:
Doel topic = ‘links’ meer publiciteit geven. Waarom gaat het dan in links georiënteerde discussies, of draadjes zoals deze, zo vaak enkel over geld / inkomen?

Wat is het plan voor:

- Covid-19/20/21 crisis?
- Europa?
- Onderwijs?
- Klimaat?
- Zorg?
- etc etc

Het 1 kan niet zonder het andere.
Ik vind juist dat linkse partijen vaak teveel hooi op de vork nemen. Natuurlijk is klimaat belangrijk en moet je opstaan tegen discriminatie. Maar uiteindelijk wil je zoveel mogelijk stemmen voor je programma. En dan zul je je qua publiciteit toch vooral op punten moeten richten waarover kiezers sowieso al open staan voor linkse ideeën. En dan zeg ik zorg, woningbouw en misschien arbeid.

@ImNotnoa
Hard werken wordt al decennia lang niet meer beloond. Het is anno 2021 "wat de gek er voor geeft" en je kunt tonnen binnenhalen door nutteloos werk waarbij je veel minder hard werkt dan de gemiddelde vuilnisman

[Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 25-02-2021 08:02]

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:28
SymbolicFrank schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 00:59:
[...]

Dat er veel te weinig sociale huurwoningen zijn? Daar moeten we zeker mee aan de slag!
Of moeten er meer betaalbaardere woningen zijn? Bedoel er zijn heel veel mensen met een grens dat ze te weinig verdienen voor koop, maar teveel voor sociale woning. ( zelf ook in die situatie gezeten jaren terug )
D-e-n schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:59:
[...]

Ik vind juist dat linkse partijen vaak teveel hooi op de vork nemen. Natuurlijk is klimaat belangrijk en moet je opstaan tegen discriminatie. Maar uiteindelijk wil je zoveel mogelijk stemmen voor je programma. En dan zul je je qua publiciteit toch vooral op punten moeten richten waarover kiezers sowieso al open staan voor linkse ideeën. En dan zeg ik zorg, woningbouw en misschien arbeid.
Ja zo erg mee eens. Juist door alle milieu regels hebben de bouw vertraagd en komen hierdoor vrij snel in de problemen. Je merkt nu al dat als er een nieuw project gestart wordt het vertraagd wordt door de milieu regels.

[Voor 46% gewijzigd door corporalnl op 25-02-2021 08:03]

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Die m.i. mega irritante slachtoffer geluiden zoals in de OP zijn precies de reden waarom veel mensen al niet eens meer luisteren naar de linkse partijen. Vertel eerst wat je wilt bereiken, hoe je dat wilt bereiken i.p.v. gelijk de gewonde Bambi te spelen!

• ImNotnoa
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:59:
[...]

@ImNotnoa
Hard werken wordt al decennia lang niet meer beloond. Het is anno 2021 "wat de gek er voor geeft" en je kunt tonnen binnenhalen door nutteloos werk waarbij je veel minder hard werkt dan de gemiddelde vuilnisman
Heb je een voorbeeld van zulk nutteloos werk wat ik (zonder hiervoor hard te werken tijdens een opleiding of studie) kan doen?

Try SCE to Aux

• D-e-n
  • Nu online
ImNotnoa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:10:
[...]

Heb je een voorbeeld van zulk nutteloos werk wat ik (zonder hiervoor hard te werken tijdens een opleiding of studie) kan doen?
Ik chargeer natuurlijk een beetje maar waarom verdien je in de marketing meer dan in de zorg? Waarom kun je tonnen verdienen door wat aandelen heen en weer te schuiven terwijl een gemiddelde onderwijzer in zijn uppie geen huis kan kopen?

De slogan "hard werken moet lonen" is in de meeste gevallen gewoon oplichterij want het dekt vrijwel nooit de lading. Je zult de maatschappij grondig moeten veranderen voordat dat überhaupt ooit in balans zou kunnen komen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:24
Wat dacht je van ongeveer 99% van de bn'ers?
Koningshuis?
Ik zie die niet achter een stinkende vrachtwagen lopen in de regen...
Ik hoef niet te melden wie meer verdient.

Tegelijkertijd is een linkse partij ook een ramp, kijk naar Utrecht.
Hier zijn de subsidies zeer hoog (2.3k voor stel met 1 kind, per maand. Na 5 jaar komt er nog 500 euro per maand bij). Als de mensen zelf aangeven "ik wil wel weer wat werken" zegt de gemeente: "niet doen, want je uitkering wordt gekort".
Wat ze ook vragen, want veel willen graag, gemeente zegt telkens nee je krijgt minder als je gaat werken. Werk zwart of blijf thuis.

HOE KAN DIT??? Veel van mijn buren kunnen geen Nederlands, en vragen aan mij waarom. Ik moet ze het antwoord verschuldigd blijven, maar maakt mij boos op links.

Mensen die in uitkering zitten en willen werken moeten mogen werken ZONDER dat ze netto minder over houden. Natuurlijk krijg je minder uitkering, maar niet minder totaal. Dat slaat nergens op.

[Voor 70% gewijzigd door 99ruud99 op 25-02-2021 08:24]

• ImNotnoa
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:20:
Wat dacht je van ongeveer 99% van de bn'ers?
Koningshuis?

Ik zie die niet achter een stinkende vrachtwagen lopen in de regen...

Ik hoef niet te melden wie meer verdient.
Het koningshuis gaat in 2021 45 miljoen euro kosten, zo'n 3 euro per kop dus.

En hoeveel belastinggeld van ons gaat er naar die BN'ers?

Try SCE to Aux

• 99ruud99
ImNotnoa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:24:
[...]

Het koningshuis gaat in 2021 45 miljoen euro kosten, zo'n 3 euro per kop dus.

En hoeveel belastinggeld van ons gaat er naar die BN'ers?
Ik zei niet dat het belastinggeld was. De vraag was "wie werken minder hard dan vuilnismannen en verdienen meer"

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:31
ImNotnoa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:10:
[...]

Ja hoor, ik zelf.

Ik ben gezegend met een goed stel hersenen waardoor ik tijdens mijn opleidingen nooit hard heb hoeven werken. Vervolgens heb ik met die diploma's een fijne kantoorbaan gekregen waarbij ik ook niet bijzonder hard hoef te werken. Althans, niet vergeleken met mensen aan de onderkant van de samenleving - dat werk in fabrieken, kassen en de schoonmaak ken ik alleen van vakantiebaantjes, maar dat is echt heel veel zwaarder dan wat ik nu doe. En als die mensen met zijn allen een week niet werken, gaan er op allerlei niveaus heel veel dingen fout. Als ik en mijn collega's een week niet werken, merkt de wereld dat niet.

En vervolgens krijg ik wel een veelvoud van het salaris overgemaakt elke maand, terwijl ik minder belangrijk ben voor de maatschappij en minder hard werk. De meeste mensen in mijn situatie gaan zichzelf dan maar sprookjes vertellen over hoe hard ze werken en hoe belangrijk hun functie is, om maar niet te hoeven toegeven hoezeer ze profiteren van een oneerlijk systeem dat in hun voordeel werkt.

Disclaimer: ik heb ook collega's die er wél oprecht hard voor werken of hebben gewerkt. Ze zijn een minderheid en hun functie is nog steeds niet belangrijk, maar ik zet het hierboven natuurlijk wel een beetje ongenuanceerd neer.

• ImNotnoa
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:25:
[...]

Ik zei niet dat het belastinggeld was. De vraag was "wie werken minder hard dan vuilnismannen en verdienen meer"
Oke,

Moet een BN'er net zoveel gaan verdienen als een vuilnisman nu doet? Of een vuilnisman net zoveel als een BN'er nu doet?

Want als een nachtportier straks 75k per jaar gaat verdienen gaat niemand meer vuilnisman willen zijn

Try SCE to Aux

• 99ruud99
Nee, er blijft gewoon verschil in inkomen, maar het tweede deel van de post (lees even terug, was hem nog aan het aanpassen) vind ik veel belangrijker.

Natuurlijk verdient een chirurg meer dan iemand die achter kassa zit. Maar iemand die achter kassa zit en dus werkt, moet meer verdienen dan wanneer diezelfde persoon thuis blijft.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-03 23:06
Smobbo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:26:
[...]

Ik stem links / progressief / etc (links vs rechts is een nogal plat uitgangspunt), maar met dit stukje tekst ben je mij al totaal kwijt.
De helft van onze bevolking kan zonder toeslagen niet leven? 2-verdiener kunnen geen dak boven hun hoofd betalen?
Wat is dit voor onzin?

Dit soort slachtofferrol gelul stoort mij aan (erg) linkse partijen, zoals bijvoorbeeld SP.
Prima dat er uitgelegd wordt hoe een partij of stroming de boel voor zich ziet, maar waarom moet er eerst geklaagd worden over hoe het al decennia gaat? De partijen die nu aan de macht zijn hebben toch ook gewoon kiezers verzameld en daardoor gewonnen? Het is geen dictatuur die de boel bepaald, dat zijn wij samen!
Dus als je het anders wilt, prima. Leg dan uit wat je wil en ga niet klagen over wat verkeerd is.
True de manier waarop het hier geschreven wordt is idd slachtoffer spelen, maar feit is dat we gewoon hard op weg zijn om een maatschappij te creëren waar we als mens niet meer aan kunnen voldoen. Een deel van de bevolking ondervindt daar nu al de gevolgen van en de rest kan voorlopig nog mee. Weliswaar met vele burn outs en psychische problemen als gevolg. Of dat nou links of rechts is is niet relevant.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:59

page404

Website says no

Ik ben niet "van links", eerder een rechts iemand die naar het midden is opgeschoven. Maar de argumentering dat extreem rechts (terecht) niet getolereerd wordt en extreem links wel is niet ergens op gebaseerd. Beide zijn vormen van radicalisme die maar bij een kleine groep geaccepteerd wordt, namelijk de extremisten die erin zitten. En als ik naar het huidige politieke klimaat kijk (grote rol van VVD/PVV in de 2e kamer, geflankeerd door SGP, CDA) dan is de rechterkant van het spectrum (incl de bijbehorende vreemdelingenhaat) aardig salonfahig geworden. In tegenstelling tot anarchisme en libertair communisme, wat uitingen zijn van wat jij links extremisme noemt.
[...]

knip
Hoe drijven specifiek de links stemmende hoogopgeleide tweeverdieners de woningprijzen op? Welk mechanisme zit daarachter volgens jou? Wat ik vooral lees is dat het namelijk te maken heeft met een schrijnend woningtekort in Nederland, veroorzaakt door al 20 jaar gewoonweg te weinig huizen bouwen. Dan ontstaat krapte en het is een economisch gegeven dat bij hoge vraag en laag aanbod de prijzen stijgen.
knip
Dit is een behoorlijke populistische stelling die iedere keer weer opduikt maar gewoonweg niet waar is. Als er een meter water in mijn huis staat en ik haal 3 emmers weg is mijn probleem nog net zo groot. Hetzelfde met de woningmarkt, waar een chronisch tekort van meer dan 330.000 woningen is. Echte asielzoekers zijn er al minder dan 20.000 per jaar. Dat stelt dus letterlijk niets voor tov het aantal benodigde woningen.

Ja, er komen migranten Nederland binnen. Populisten willen doen geloven dat dit allemaal Syrische vluchtelingen en andere "gelukzoekers" zijn, maar een groot deel komt gewoon uit Europa of andere delen van de wereld en vaak zijn het kenniswerkers (expats) die na enkele jaren weer terug gaan of integreren en hier blijven. Deze mensen krijgen heus geen voorrang op een huurwoning. Dus je stelling dat de woningnood door immigranten veroorzaakt wordt is niet echt houdbaar.

[Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2021 09:47]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• TheDudez
  • Laatst online: 10:34

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Zo als ik het lees heeft de topic starter een huis probleem. En ja het klopt dat we een huizen probleem hebben. Maar dat komt ook door links. Nederland groeit gewoon te hard en dat komt door emigratie. En nee ik heb het niet over geluks zoekers er komt ook een hoop uit Europa. Er moet een rem op en er moeten meer huizen gebouwd worden. Of we moeten zorgen dat we meer land er bij krijgen.

Usenet handleidingen

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-03 23:06
TheDudez schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:49:
Zo als ik het lees heeft de topic starter een huis probleem. En ja het klopt dat we een huizen probleem hebben. Maar dat komt ook door links. Nederland groeit gewoon te hard en dat komt door emigratie. En nee ik heb het niet over geluks zoekers er komt ook een hoop uit Europa. Er moet een rem op en er moeten meer huizen gebouwd worden. Of we moeten zorgen dat we meer land er bij krijgen.
Gelul. Bevolking in 2020 groeide met 67108 mensen. Dat is echt peanuts op een land als Nederland. Dat is inclusief immigratie, emigratie, sterfte en geboorte.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:46
Je bedoelt immigratie?

Dit lijkt mij vooral een rechts beleid - goedkoop arbeidskrachten in en rond Europa hier binnenslepen.

• TheDudez
  • Laatst online: 10:34

TheDudez

Usenet stofzuiger!

https://www.rtlnieuws.nl/...nederland-bevolking-groei

https://www.cbs.nl/nl-nl/...t-komende-50-jaar-groeien

En dit is precies het probleem van links. laat dat

Er wonen relatief veel mensen in Nederland op dit kleine stukje land. Als je dit vergelijk met een hoop andere landen.

Rtlz had ook nog een mooi filmpje over de verwachte groei van Nederland. Kan deze alleen even niet vinden.
gebruikershaes schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Gelul. Bevolking in 2020 groeide met 67108 mensen. Dat is echt peanuts op een land als Nederland. Dat is inclusief immigratie, emigratie, sterfte en geboorte.

[Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2021 10:14]

Usenet handleidingen

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:35
We moeten links stemmen om dit op te lossen maar wat zijn de oplossingen? Dat mis ik een beetje.

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-03 19:01
Ipv een rem op immigratie (al zie ik Europeanen die in Europa werken liever niet als immigranten) of meer kans erbij krijgen.... wait for it... kunnen we ook kleiner gaan wonen.

Heerlijk hoor dat iedereen een tuintje en eigen voordeur met halletje moet hebben. Maar waarom vinden we het zo moeilijk om 2-3 kamer appartementen te maken met fatsoenlijke gezamenlijke ruimten die tuin/zolder/schuurtje vervangen? Zal allemaal wel prettiger zijn om met z’n tweetjes en een baby/kind of 2-3 een huis te hebben, maar kids kunnen ook gewoon een kamer (leren) delen. En paps en mams kunnen ook wel met de trein of deelauto naar opa en oma buiten de stad, scheelt ook parkeerruimte en hebben we ook meer ruimte om buiten direct voor de deur dingen te doen. Gooi er misschien wat meer wooncommunities bij waar je een grote keuken deelt ofzo en wat senioren die niet opa en oma zijn maar er wel wonen wel eens op de kids willen passen als het maar flexibel blijft.

Niet acceptabel? Ok, dan moeten we het hebben over wat dan minimaal is qua woonruimte vóór een stel of familie. En ook waarom het sterker delen van voorzieningen niet mag of kan werken. Waarom is dat niet sociaal en economisch haalbaar maar het opofferen van groene ruimte voor sociale woningen of ontzeggen van kansen aan (oost) Europeanen om in NL te werken of ondernemen wel?

• D-e-n
  • Nu online
Ik weet niet wat TS wil maar laten we het wat mij betreft ontopic houden. Er is al een topic over de linkse politiek waar inhoudelijk gediscussieerd wordt over wat links wil of moet willen. Dit topic lijkt me vooral een "actie" topic? Wat kun je zelf bijdragen aan het aan de man brengen van linkse politieke partijen?

Genoeg argumenten waarom je meer macht zou willen wensen voor linkse partijen. Zie ook dat andere topic. Maar om het daar hier dan weer over te hebben lijkt me een stap terug.

[Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 25-02-2021 09:20]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat een vreemd topic. Als eenzelfde topic geopend zou worden met de titel "Samen in actie voor rechts!" heb je de poppen aan het dansen, maar dat terzijde, oproepen tot een bepaalde stemrichting op dit forum vind ik echt verre van chique. Dit is een discussieforum, geen propagandamedium.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar wat wil je nu precies in de actie doen? Buiten dat het al meteen 2 pagina's discussies zijn, waar al een topic voor loopt, zal je voor zo'n actie toch eerst allemaal enigzins dezelfde kant op moeten staan?

In actie voor links? Voor wat precies? Een probleem is nog makkelijk aan te stippen, maar hoe 'actie' communiceer je dan precies de oplossing, als daar blijkbaar het grootste discussiepunt zit? Of one-liners (slogans..) 'we hebben een probleem', zonder gewoon 'dit is de oplossing' gaan roepen, eigenlijk het rechts-methodiek te gaan toepassen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-03 11:32
Immigratie is wel een onderdeel van het probleem, vind ik. Het CBS verwacht dat we in in 2038 19 miljoen Nederlanders hebben en in 2068 20 miljoen Nederlanders (bron) Dat komt, zegt het CBS, door immigratie en stijgende levensduur. De oppervlakte blijft natuurlijk gewoon hetzelfde, maar in vijftig jaar komen er wel 2,5 miljoen man bij. Ik vind het dan ook niet gek dat er wel naar het immigratie-punt gekeken wordt in de woningcrisis.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Soccer98 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:24:
Immigratie is wel een onderdeel van het probleem, vind ik. Het CBS verwacht dat we in in 2038 19 miljoen Nederlanders hebben en in 2068 20 miljoen Nederlanders (bron) Dat komt, zegt het CBS, door immigratie en stijgende levensduur. De oppervlakte blijft natuurlijk gewoon hetzelfde, maar in vijftig jaar komen er wel 2,5 miljoen man bij. Ik vind het dan ook niet gek dat er wel naar het immigratie-punt gekeken wordt in de woningcrisis.
Maar zonder die bevolkingsgroei kunnen we de vergrijzing weer niet bekostigen ;)

• page404
  • Laatst online: 10:59

page404

Website says no

pagani schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:24:
[...]

Maar zonder die bevolkingsgroei kunnen we de vergrijzing weer niet bekostigen ;)
Je zegt het met een knipoog, maar de ironie is dat er steeds grotere groepen mensen immigratie zien als de oorzaak van veel problemen ("Nederland is vol", hoe lang horen we dat al?), maar dat zonder die immigratie de echte problemen nog veel groter worden. De gevolgen van vergrijzing zijn enorm, waarbij niet alleen qua arbeid maar ook qua lasten de jongeren een steeds groter deel van de kosten voor de ouderen moeten dragen. Dat zijn namelijk echt grote en zorgelijke issues in dit land.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:35
page404 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Je zegt het met een knipoog, maar de ironie is dat er steeds grotere groepen mensen immigratie zien als de oorzaak van veel problemen ("Nederland is vol", hoe lang horen we dat al?), maar dat zonder die immigratie de echte problemen nog veel groter worden. De gevolgen van vergrijzing zijn enorm, waarbij niet alleen qua arbeid maar ook qua lasten de jongeren een steeds groter deel van de kosten voor de ouderen moeten dragen. Dat zijn namelijk echt grote en zorgelijke issues in dit land.
Vergrijzing opvangen door immigratie is zoals lenen om schulden te betalen, je stelt het uit maar het moet toch een keer betaalt worden. Beter lijkt het me om naar de geld (=schuld) creatie te kijken, deze vraagt een oneindige groei.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En deze gaat dicht. We doen hier in principe niet aan werving en de topic start gaat erg die kant op. Verder zijn de reacties en de toon hier ook van een dusdanig niveau dat er ook geen discussie uit gaat komen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee