Toon posts:

Psu (Antec tpq-1000) stuk of doe ik iets doms?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DerdeRots
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-07-2021
Ik heb een Antec antec tpq-1000. Half modulair.

* Deze heeft 2 x 6+2 pci-e non modulair en 2 x 6 pin modulair. Echter mis ik veel kabels aangezien ik deze psu lange tijd terug tweedehands heb gekocht. Maar doet al jaren z'n werk.

Inmiddels wil ik echter extra videokaart toevoegen. En hiervoor 6 pin naar 2 x 6+2 pin gekocht. Alles aangesloten en zodra ik PC aandoe gaat deze voor fractie van seconde aan en dan niks. Als ik kabel uit gpu haal (maar nog wel in psu laat) dan start die gewoon op.

Mijn vragen : Heb ik een speciale kabel nodig ofzo? Is het niet mogelijk om van 6 pin psu naar 8 pin te gaan? Of is mijn psu gewoon (gedeeltelijk) stuk? En als ie stuk is zou het een zekering kunnen zijn van binnen of is het dan gewoon klaar /prullenbak?

Dank voor je reactie.

Beste antwoord (via DerdeRots op 28-02-2021 14:35)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
DerdeRots schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:42:
En hiervoor 6 pin naar 2 x 6+2 pin gekocht.
Is dat een kabel met de juiste pinout aan de voedingkant? Zoniet dan maak je kortsluiting als er iets op aangesloten wordt.

Maar eh...ik zou maar eens afscheid nemen van die voeding want is al een jaar of 14 oud.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
DerdeRots schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:42:
En hiervoor 6 pin naar 2 x 6+2 pin gekocht.
Is dat een kabel met de juiste pinout aan de voedingkant? Zoniet dan maak je kortsluiting als er iets op aangesloten wordt.

Maar eh...ik zou maar eens afscheid nemen van die voeding want is al een jaar of 14 oud.

• DerdeRots
Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Dacht dat 6 pin universeel was. Hoe kan ik deze pinout controlleren?

• Uszka
  • Nu online
Doormeten met een multimeter als de voeding aan staat. Wat de pinout aan de kant van de videokaart is is makkelijk te googlen.

Maar zoals gezegd, 14 jaar oud zal niet betrouwbaar meer zijn. Welke videokaart wil je er op aansluiten?

• DerdeRots
Een tweede 7950 3gb voor crossfire. Oud besje dat zeker. Maar heeft dr werk altijd goed gedaan.

Gezien de leeftijd zal dan het moeilijkste zijn denk ik om de juiste kabel zien te vinden als ik het eenmaal weet. Misschien is het idd wel tijd om naar vevanging te gaan kijken.

Puur voor de ervaring/leermoment. Kun je instructie of online gids lid aanraden waar ik kan zien hoe pinout psu door te meten?

Anoniem: 91868

DerdeRots schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:42:
Een tweede 7950 3gb voor crossfire. Oud besje dat zeker. Maar heeft dr werk altijd goed gedaan.

Gezien de leeftijd zal dan het moeilijkste zijn denk ik om de juiste kabel zien te vinden als ik het eenmaal weet. Misschien is het idd wel tijd om naar vevanging te gaan kijken.

Puur voor de ervaring/leermoment. Kun je instructie of online gids lid aanraden waar ik kan zien hoe pinout psu door te meten?
Niet al te lang geleden heb ik dat zelf gedaan. Met deze video erbij ging het prima. Je hebt wel een multimeter nodig.

YouTube: YouTube
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee