Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Psu (Antec tpq-1000) stuk of doe ik iets doms?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DerdeRots
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 28-02 14:35
Ik heb een Antec antec tpq-1000. Half modulair.

* Deze heeft 2 x 6+2 pci-e non modulair en 2 x 6 pin modulair. Echter mis ik veel kabels aangezien ik deze psu lange tijd terug tweedehands heb gekocht. Maar doet al jaren z'n werk.

Inmiddels wil ik echter extra videokaart toevoegen. En hiervoor 6 pin naar 2 x 6+2 pin gekocht. Alles aangesloten en zodra ik PC aandoe gaat deze voor fractie van seconde aan en dan niks. Als ik kabel uit gpu haal (maar nog wel in psu laat) dan start die gewoon op.

Mijn vragen : Heb ik een speciale kabel nodig ofzo? Is het niet mogelijk om van 6 pin psu naar 8 pin te gaan? Of is mijn psu gewoon (gedeeltelijk) stuk? En als ie stuk is zou het een zekering kunnen zijn van binnen of is het dan gewoon klaar /prullenbak?

Dank voor je reactie.

Beste antwoord (via DerdeRots op 28-02-2021 14:35)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:09
DerdeRots schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:42:
En hiervoor 6 pin naar 2 x 6+2 pin gekocht.
Is dat een kabel met de juiste pinout aan de voedingkant? Zoniet dan maak je kortsluiting als er iets op aangesloten wordt.

Maar eh...ik zou maar eens afscheid nemen van die voeding want is al een jaar of 14 oud.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
DerdeRots schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:42:
En hiervoor 6 pin naar 2 x 6+2 pin gekocht.
Is dat een kabel met de juiste pinout aan de voedingkant? Zoniet dan maak je kortsluiting als er iets op aangesloten wordt.

Maar eh...ik zou maar eens afscheid nemen van die voeding want is al een jaar of 14 oud.

• DerdeRots
Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Dacht dat 6 pin universeel was. Hoe kan ik deze pinout controlleren?

• Uszka
Doormeten met een multimeter als de voeding aan staat. Wat de pinout aan de kant van de videokaart is is makkelijk te googlen.

Maar zoals gezegd, 14 jaar oud zal niet betrouwbaar meer zijn. Welke videokaart wil je er op aansluiten?

• DerdeRots
Een tweede 7950 3gb voor crossfire. Oud besje dat zeker. Maar heeft dr werk altijd goed gedaan.

Gezien de leeftijd zal dan het moeilijkste zijn denk ik om de juiste kabel zien te vinden als ik het eenmaal weet. Misschien is het idd wel tijd om naar vevanging te gaan kijken.

Puur voor de ervaring/leermoment. Kun je instructie of online gids lid aanraden waar ik kan zien hoe pinout psu door te meten?

Anoniem: 91868

DerdeRots schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:42:
Een tweede 7950 3gb voor crossfire. Oud besje dat zeker. Maar heeft dr werk altijd goed gedaan.

Gezien de leeftijd zal dan het moeilijkste zijn denk ik om de juiste kabel zien te vinden als ik het eenmaal weet. Misschien is het idd wel tijd om naar vevanging te gaan kijken.

Puur voor de ervaring/leermoment. Kun je instructie of online gids lid aanraden waar ik kan zien hoe pinout psu door te meten?
Niet al te lang geleden heb ik dat zelf gedaan. Met deze video erbij ging het prima. Je hebt wel een multimeter nodig.

YouTube: YouTube
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True