Als men stopt met het uitzenden van fm via de ether zijn er hier in huis een stuk of vijf radio's/receivers werkloos. Van twee zou ik dat erg vinden. Ik ben aan die dingen gehecht.
Ik loop al een tijdje met het idee rond om een fm-modulator aan te schaffen, maar dan heb je één zender om weer te geven. Ik wil een apparaatje dat een zender of 4 (liever 8 natuurlijk) tegelijk de coax in pompt.
Je ziet video's van mensen die een paar Raspberry Pi's nemen waarmee ze tv-signalen omzetten en via het netwerk beschikbaar maken voor alle computers in huis, maar ik zie nergens iets iemand die een Pi neemt en meer dan één signaal genereren die dan at random beschikbaar zijn.
Alle suggesties zijn welkom, want ik zou het echt cool vinden om mijn pre-receiver en mijn receiver te kunnen blijven gebruiken. Ik snap dat het omzetten van DAB+ of internetradio niet perfect zal klinken. Boeit me niet. Het is het idee dat telt.
Alvast bedankt voor de links.
Ik loop al een tijdje met het idee rond om een fm-modulator aan te schaffen, maar dan heb je één zender om weer te geven. Ik wil een apparaatje dat een zender of 4 (liever 8 natuurlijk) tegelijk de coax in pompt.
Mijn vraag
Wie kan me op weg helpen? Bijvoorbeeld met een link naar uitleg hoe ze dat doen (deden?) bij kabelmaatschappijen? Ik vind mezelf best goed in googlen, maar ik kan niks vinden.Je ziet video's van mensen die een paar Raspberry Pi's nemen waarmee ze tv-signalen omzetten en via het netwerk beschikbaar maken voor alle computers in huis, maar ik zie nergens iets iemand die een Pi neemt en meer dan één signaal genereren die dan at random beschikbaar zijn.
Alle suggesties zijn welkom, want ik zou het echt cool vinden om mijn pre-receiver en mijn receiver te kunnen blijven gebruiken. Ik snap dat het omzetten van DAB+ of internetradio niet perfect zal klinken. Boeit me niet. Het is het idee dat telt.
Alvast bedankt voor de links.