Toon posts:

BSOD Windows 10 waarschijnlijk HDD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Napalm1432
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn pc, namelijk dat ie zo nu en dan ineens een BSOD krijgt (blue screen of death).
Wanneer de computer vervolgens probeert op te starten geeft deze aan de HDD niet te kunnen vinden.
Na een aantal keer uit en aan doen doet ie het weer, en start alles normaal op.

Vandaag ook wat anders geprobeerd, namelijk wanneer ik de BSOD krijg, computer uit laten gaan, dan de stroom van de HDD losmaken en weer verbinden, wanneer ik dan de pc opstart herkent ie altijd de HDD.

Is dit een probleem met de HDD of de voeding?

Windows 10 Pro
Intel Core I5-3470 3.20GHz
8GB geheugen
ST500LM0 <-HDD
NVIDIA GeForce GTX 680

Meer info nodig? dan hoor ik dat graag :)

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

test je HDD
welke voeding gebruik je en hoe oud (merk en type)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33
Koop gelijk een echte SSD en be done with it. Die SSHDs waren een tijdje prima omdat SSDs duur waren, dat argument is nu niet meer aan de orde.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:43
Als eerste: Backup veilig stellen!

Dan gaan troubleshooten. Probleem is dat het nu nog heel veel kan zijn. Welke meldingen zie je in EventViewer bij de BSOD. SSD kopen en kijken of daarna het probleem opgelost is?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Napalm1432
@Hackus de voeding is een ingebouwde voeding van dit model: HP Envy Phoenix 810-102ed

Ik zal morgen even testen met een andere harde schijf die ik heb liggen, kijken of daar hetzelfde probleem mee ontstaat.

EDIT: Eindelijk kunnen lezen wat er voor info op de BSOD staat.
Stop code: UNEXPECTED_STORE_EXCEPTION

[Voor 20% gewijzigd door Napalm1432 op 25-02-2021 14:06]

• Napalm1432
Getest met een andere harde schijf, hele weekend op laten draaien, en geen BSOD gehad.
Vanmorgen verwisseld met de originele harde schijf, en meteen krijg ik dat die niet herkent wordt, en na paar keer opnieuw aanzetten die pas werkt.

Probleem ligt in dit geval dus bij de harde schijf (voor hen die tegen hetzelfde probleem aanlopen).

Nog even een opmerking op de reactie van @NimRod1337 Ja ssd's zijn goedkoper dan dat ze waren, maar na even rond te kijken, blijven ze toch een stuk duurder dan een standaard hdd, en voor mensen met een kleiner budget is het verschil kwa prijs dus wel een argument wat aan de orde is.
Bewijs me vooral het tegendeel als je een ssd voor een vergelijkbare prijs van een hdd vind :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33
Wat je heel goed zou kunnen doen is een gebruikte Samsung 840, 850 of 860 EVO hier scoren. Zoiets als dit: V&A aangeboden: Samsung 840 EVO 120GB dan heb je in elk geval kwaliteit gezien deze SSD's nauwelijks slijten. Ik weet niet hoeveel data je hebt en of dat allemaal weer op die schijf moet of dat je nog wat mobiele opslag voor handen hebt? Als deze nu kapot is kan je er ook weinig meer afhalen denk ik.

120 GB is groot zat voor Windows 10 helemaal als je externe opslag ernaast gebruikt (mobiele hdd of extra disk in je pc). Een 500 GB diskje vind je al voor een tientje: V&A aangeboden: Seagate Barracuda, 500GB

[Voor 26% gewijzigd door NimRod1337 op 01-03-2021 11:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:35
SSD Vraag & Aanbod heeft natuurlijk ook een regelmatig aanbod.
Ook is eventueel een kleinere SSD in combinatie met een gewone HDD een logische optie.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Napalm1432 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:08:
Getest met een andere harde schijf, hele weekend op laten draaien, en geen BSOD gehad.
Vanmorgen verwisseld met de originele harde schijf, en meteen krijg ik dat die niet herkent wordt, en na paar keer opnieuw aanzetten die pas werkt.

Probleem ligt in dit geval dus bij de harde schijf (voor hen die tegen hetzelfde probleem aanlopen).

Nog even een opmerking op de reactie van @NimRod1337 Ja ssd's zijn goedkoper dan dat ze waren, maar na even rond te kijken, blijven ze toch een stuk duurder dan een standaard hdd, en voor mensen met een kleiner budget is het verschil kwa prijs dus wel een argument wat aan de orde is.
Bewijs me vooral het tegendeel als je een ssd voor een vergelijkbare prijs van een hdd vind :)
Heb je al HDD gekocht, dan is het toch klaar ?
500GB SSD is natuurlijk duurder dan 500GB HDD

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee