Toon posts:

Nieuwe VR/game-pc tussen de €1600,- & €2000,-

Pagina: 1
Acties:

• IvoZ87
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14:46
Allereerst iedereen bedankt die de tijd wil nemen om dit door te nemen/ evalueren.
Ik ben, na een x aantal jaar game op m`n oude beestje, opzoek naar componenten om een nieuwe game-pc in elkaar te zetten. Graag zou ik de MSI RTX 3080 Gaming X trio 10G in de nieuwe set-up willen plaatsen, maar zoals iedereen ondertussen wel weet zijn deze kaarten niet/nauwelijks te verkrijgen. Ik wil dan ook mijn oude GTX 1070 nog even meenemen naar de nieuwe pc en, zodra de 3080 enigszins beschikbaar is tegen een normale prijs deze vervangen. Ook is de CPU in bezit.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Enkele games die ik (momenteel) speel: Escape from tarkov, WoW, Valorant, GTA5, Valheim, Cities skylines, F1 2020, Arma 3, PUBG, Witcher 3, MS flight sim 2020, red dead redemption 2 en nog heel veel meer. De bedoeling is om de meeste games op een zo`n hoog als mogelijk setting te draaien binnen mijn budget.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absoluut maximum of minimum maar tussen de €1600,- & €2000,-. Zou er een significant groot verschil qua performance dan kan er eventueel nog meer bij betreft euro`s. Assemblage ben ik van plan om zelf te doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, headset is al aanwezig. Primair scherm is een LG 27GL850 2560x1440 @144Hz. Secundair scherm in een oude 1080p 60Hz. Ook ben ik in bezit van een Full HD beamer (voor o.a. films en games met controller). Wellicht in de nabije toekomst een 4K scherm. Sowieso komt er, nadat de pc klaar is, een VR headset (valve index) bij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt. LET OP de AMD Ryzen 5 5600x is al in bezit.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 369,95€ 369,95
1MoederbordenMSI MAG B550M Mortar€ 139,-€ 139,-
1Interne harde schijvenSeagate IronWolf Pro, 4TB (ST4000NE001)€ 129,90€ 129,90
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 105,-€ 105,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X53€ 123,90€ 123,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZRC€ 130,60€ 130,60
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 144,90€ 144,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.248,25

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU is al een AMD. En qua merk videokaart graag de MSI RTX 3080 X Gaming trio 10G.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje RGB kan geen kwaad. Voor de waterkoeling heb ik gekozen omdat ik dit een stuk mooier vind dan zo`n groot koelblok. Mocht dit nou om de een of andere reden niet kunnen en er zou een koeltoren op moeten dan had ik de be quiet! Pure Rock 2 Zwart in gedachten.

Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst, maar de eerste paar jaar in principe niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik benieuwd of de gekozen componenten bij elkaar passen etc. Ook hoor ik graag jullie opmerkingen/aanpassingen en of ik bepaalde dingen niet goed doe. Iedereen die er de moeite voor wilt nemen, alvast bedankt! :)

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 11:24
Je moederbord en processor ondersteunen beide PCI 4.0 NVMe SSD's, dus als je wat budget over hebt zou ik overwegen om bijvoorbeeld voor de pricewatch: WD Black NVMe SSD SN850 500GB (zonder heatsink) te gaan

Dat is de helft van de opslag voor hetzelfde geld, maar wel een stuk sneller.
reviews: WD Black SN850-ssd - Prestatiekroon met slag om de arm

Ook heb je een ATX behuizing, dan is het wellicht ook de overweging waard om een ATX bordje te plaatsen: pricewatch: MSI MAG B550 Tomahawk

Ook wel iets duurder, maar net wat meer features waar je wellicht langer plezier van kan hebben qua toekomstige uitbreidingen enz.

• IvoZ87
Hi Edwin88,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik neem die MAG B550 Tomahawk zeker over in mijn lijst. Dom dat ik dat niet zag.

Wel had ik nog een vraagje betreft de WD black ssd. Het is een mooi ding met zeer goede specs maar, wat het uit betreft het gamen of ik de WD neem of de Kingston behalve laadtijden?

Thnx,
Ivo

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 11:24
IvoZ87 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:51:

Wel had ik nog een vraagje betreft de WD black ssd. Het is een mooi ding met zeer goede specs maar, wat het uit betreft het gamen of ik de WD neem of de Kingston behalve laadtijden?
Ik weet niet of je in alle workflows veel verschil zal merken met een snellere SSD, maar er zal wel een verschilletje zijn.

Mocht je nog veel andere zaken doen naast gamen, dan is het misschien wel interessant.

In mijn eigen workflow is snelle data-access wel belangrijk (frontend werk) en is files laden het enige wat ik de hele dag doe; elke seconde is een seconde :+

• IvoZ87
Edwin88 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:12:
[...]

Ik weet niet of je in alle workflows veel verschil zal merken met een snellere SSD, maar er zal wel een verschilletje zijn.

Mocht je nog veel andere zaken doen naast gamen, dan is het misschien wel interessant.

In mijn eigen workflow is snelle data-access wel belangrijk (frontend werk) en is files laden het enige wat ik de hele dag doe; elke seconde is een seconde :+
Ik denk dat het voor mij an sich niet veel uit zal maken betreft het gamen. Ik wil persoonlijk graag wat meer opslag ruimte, maar als het zo lees waar jij het voor nodig hebt dan snap ik dat helemaal. ;)

• IvoZ87
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 355,90€ 355,90
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 164,-€ 164,-
1Interne harde schijvenSeagate IronWolf Pro, 4TB (ST4000NE001)€ 129,90€ 129,90
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 103,35€ 103,35
1WaterkoelingNZXT Kraken X53€ 123,90€ 123,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZRC€ 136,75€ 136,75
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 144,90€ 144,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.264,60

Ik denk dat ik het hier dan bij gaat houden mits er niemand meer een opmerking of suggestie heeft.:)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:07
je zou nog de fractal meshify 2 compact kunnen pakken, mocht je die leuk vinden.

heb je echt 4 tb hdd nodig?

pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4BL beter, goedkoper.

je zou nog een msi voeding kunnen pakken van 750 W

• IvoZ87
99ruud99 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:13:
je zou nog de fractal meshify 2 compact kunnen pakken, mocht je die leuk vinden.

heb je echt 4 tb hdd nodig?

pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4BL beter, goedkoper.

je zou nog een msi voeding kunnen pakken van 750 W
Bedankt voor je input. Ik heb het bekeken maar ik denk dat ik bij de eerder genoemde componenten blijf. (Kwestie van persoonlijke smaak :p)

• IvoZ87
Iedereen bedankt voor het kijken en meedenken met in het bijzonder @Edwin88 en @99ruud99.

Ik heb vanavond de spullen besteld. Zodra ik allles up and running heb zal ik, voor de mensen die het leuk vinden, een paar foto’s plaatsen. :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee