Toon posts:

Clone hardrive naar iso via bootable USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn vraag
Mijn zoek-skills zijn roestig en ik ben te lang uit deze wereld. Ik moet kopieën maken van de harde schijven van 41 laptops. Daarvoor zoek ik een simple tool die een image schrijft naar externe HD. Zijn genoeg tools te vinden die dit kunnen maar die willen allemaal geïnstalleerd worden. Ik wil simpel met een usb stickje booten en kloon van HD wegschrijven naar image op externe schijf.

Mag prima een betaalde tool zijn.

Clonezilla kan dit, echter kan de gemaakte image niet gemount worden en dat is in dit geval wel handig.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
TrueAcronis, veel te veel van het goede en ik kan niet vinden of ik deze kan starten van een boot usb
Clone zilla. perfect maar graag iets soortgelijks waarvan de gemaakte image gemount kan worden in verkenner.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Acronis TrueImage kan dat prima. En een paar tientjes (perpetual license, de jaarlijkse incl cloud opslag lijkt me niet relevant) is toch niet te veel van het goede voor 41 laptops? Reken uurloon x duur maar even uit.

zoeken bij google naar 'mount clonezilla image' suggereert overigens dat je die wel kunt mounten, maar ik heb dat nooit geprobeerd dus kan daar weinig over zeggen.

Edit: en een oudje als DriveImage XML kan booten via WinPE

[Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2021 15:50]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:48:
Acronis TrueImage kan dat prima. En een paar tientjes (perpetual license, de jaarlijkse incl cloud opslag lijkt me niet relevant) is toch niet te veel van het goede voor 41 laptops? Reken uurloon x duur maar even uit.
Kosten zijn zeker niet het probleem, wat ik las kan Acronis een recoveryboot cd maken om een gemaakte image terug te zetten. Ik haalde er niet uit dat je vanuit dire recovery usb ook images kunt maken. Ik ga het testen.
zoeken bij google naar 'mount clonezilla image' suggereert overigens dat je die wel kunt mounten, maar ik heb dat nooit geprobeerd dus kan daar weinig over zeggen.
Ook gelezen, echter zit degene die ze gaat mounten niet in de buurt en heeft deze weinig verstand van dit soort zaken.

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 20:08
Acronis True image via een boot cd is prima spul.
Help af en toe vrienden / kennissen / familie om oude laptops een 2e leven te geven door de HDD te vervangen door een SSD.

In mijn rescue trommeltje zit een Acronis 2015 boot-cd, usb/sata converter en een externe USB disk.
Zou dit rescue kitje ook graag aangevuld willen hebben met een bootable USB stick.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om het Acronis 2015 boot iso-bestand op een bootable USB stick te krijgen

Zowel Rufus als WinUsb geven aan dat dit geen geldig boot image is.
2021 Acronis boot image (ISO) is wel probleemloos over te zetten naar een bootable USB stick, werkt prima, maar zonder licentie niet bruikbaar omdat clonen en image aanmaken / terugzetten niet mogelijk is.

Wil best eenmalig een paar tientjes uitgeven voor een werkende versie, maar een jaarabonnement gaat het niet worden. Heb net als Roland alleen een bootable USB stick nodig.

Vind Acronis TrueImage fijn werken en heeft dus mijn voorkeur.

Tips over een nieuwe USB / SATA adapter zijn ook welkom, de huidige begint wat kuren te vertonen.
Is dit wat: https://www.conrad.nl/p/l...er-a-usb-30-au0013-673168

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

V2015 is voor een eenmalig bedrag te upgraden. Edit: perpetual, zonder jaarlijkse betaling voor de cloud opslag

[Voor 107% gewijzigd door F_J_K op 27-02-2021 22:35]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49

Milmoor

Footsteps and pictures.

terabyteunlimited.com heeft nerdy software en goede support toen ik dat nodig had.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 20:08
F_J_K schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:32:
V2015 is voor een eenmalig bedrag te upgraden. Edit: perpetual, zonder jaarlijkse betaling voor de cloud opslag
Dank voor de tip, had hier overheen gekeken.
Licentie van Acronis is upgegrade.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee