Hello,
Mijn telefoon is gisteren de wc in gevallen na het pissen
. Het betreft een Xiaomi note 9 pro. De telefoon is vervolgens onderworpen aan een aantal beproevingen. Ik heb hem meteen onder de kraan gespoeld uit een paniekreflex
. Daarna ben ik er met wat alcoholdoekjes mee overheen gegaan. De telefoon stond gewoon aan en leek het doen (ik las ooit dat deze telefoons zonder certificaat water bestendig zijn? dat klopt dus niet). Maar er was wel een donkere schaduw die langzaam wegtrok op m'n scherm. Vervolgens heb ik overal alcohol op gesprayd (ook in de usb poort
) uit hygiene overwegingen en heb ik dat in laten trekken..
Halfuurtje later was de schaduw op het lcd scherm groter. Ik heb mijn telefoon toen op de vensterbank gezet (volle zon). Uurtje later was ie aardig warm geworden (ja ja hitte hoort niet, maar uitzonderlijke omstandigheden) en zag ik condens sporen op de frontcam.
Ik wilde mijn mobiel uitschakele nmaar dat lukte niet omdat het scherm inmiddels te donker was. Let wel: ik kon nog vaagjes mijn app tray zien maar omdat het shut off screen van Xiaomi zwart is, kon de vliegtuigstand, reboot, mute en power icoontjes niet onderscheiden
.
Dus heb ik 'm een paar uur in bakje met (droge
) rijst laten wachten. Telefoon was inmiddels uitgevallen, ik had dat eerst niet door en wilde alleen even het scherm bekijken. En bij het unlocken kreeg ik 'plots' een boot scherm. De boot verliep succesvol, behalve de super lage helderheid niks geks aan de hand (ohja een waarschuwing over m'n koptelefoon). Het was inmiddels donker genoeg in het huis om 'm zelf weer uit te schakelen ondanks het donkere scherm.
Ik heb hem toen op advies van een vriend uit het rijst gehaald en voor een tafelventilator geplaatst. Daar staat ie nu al sinds de avond. Inmiddels ook m'n simkaart eruit gehaald en dat klepje open gelaten (was nog droog maar misschien help het) Ik ga 'm nog een dag en een nacht voor de tafelventilator laten staan in de hoop dat het helpt met het drogen.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Hoe kan het zijn dat alles (fingers crossed) nog lijkt te werken maar dat mijn LCD scherm zo donker is? Is dat iets wat vanzelf weg gaat of is er een kortsluiting geweest bij de backlight?
Mijn telefoon is gisteren de wc in gevallen na het pissen

Halfuurtje later was de schaduw op het lcd scherm groter. Ik heb mijn telefoon toen op de vensterbank gezet (volle zon). Uurtje later was ie aardig warm geworden (ja ja hitte hoort niet, maar uitzonderlijke omstandigheden) en zag ik condens sporen op de frontcam.
Ik wilde mijn mobiel uitschakele nmaar dat lukte niet omdat het scherm inmiddels te donker was. Let wel: ik kon nog vaagjes mijn app tray zien maar omdat het shut off screen van Xiaomi zwart is, kon de vliegtuigstand, reboot, mute en power icoontjes niet onderscheiden

Dus heb ik 'm een paar uur in bakje met (droge

Ik heb hem toen op advies van een vriend uit het rijst gehaald en voor een tafelventilator geplaatst. Daar staat ie nu al sinds de avond. Inmiddels ook m'n simkaart eruit gehaald en dat klepje open gelaten (was nog droog maar misschien help het) Ik ga 'm nog een dag en een nacht voor de tafelventilator laten staan in de hoop dat het helpt met het drogen.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Hoe kan het zijn dat alles (fingers crossed) nog lijkt te werken maar dat mijn LCD scherm zo donker is? Is dat iets wat vanzelf weg gaat of is er een kortsluiting geweest bij de backlight?
i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W