Toon posts:

Waterschade: telefoon in de plee, scherm kan niet feller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-03 11:52
Hello,

Mijn telefoon is gisteren de wc in gevallen na het pissen :D . Het betreft een Xiaomi note 9 pro. De telefoon is vervolgens onderworpen aan een aantal beproevingen. Ik heb hem meteen onder de kraan gespoeld uit een paniekreflex :/ . Daarna ben ik er met wat alcoholdoekjes mee overheen gegaan. De telefoon stond gewoon aan en leek het doen (ik las ooit dat deze telefoons zonder certificaat water bestendig zijn? dat klopt dus niet). Maar er was wel een donkere schaduw die langzaam wegtrok op m'n scherm. Vervolgens heb ik overal alcohol op gesprayd (ook in de usb poort |:( ) uit hygiene overwegingen en heb ik dat in laten trekken..

Halfuurtje later was de schaduw op het lcd scherm groter. Ik heb mijn telefoon toen op de vensterbank gezet (volle zon). Uurtje later was ie aardig warm geworden (ja ja hitte hoort niet, maar uitzonderlijke omstandigheden) en zag ik condens sporen op de frontcam.
Ik wilde mijn mobiel uitschakele nmaar dat lukte niet omdat het scherm inmiddels te donker was. Let wel: ik kon nog vaagjes mijn app tray zien maar omdat het shut off screen van Xiaomi zwart is, kon de vliegtuigstand, reboot, mute en power icoontjes niet onderscheiden |:( .

Dus heb ik 'm een paar uur in bakje met (droge :+ ) rijst laten wachten. Telefoon was inmiddels uitgevallen, ik had dat eerst niet door en wilde alleen even het scherm bekijken. En bij het unlocken kreeg ik 'plots' een boot scherm. De boot verliep succesvol, behalve de super lage helderheid niks geks aan de hand (ohja een waarschuwing over m'n koptelefoon). Het was inmiddels donker genoeg in het huis om 'm zelf weer uit te schakelen ondanks het donkere scherm.

Ik heb hem toen op advies van een vriend uit het rijst gehaald en voor een tafelventilator geplaatst. Daar staat ie nu al sinds de avond. Inmiddels ook m'n simkaart eruit gehaald en dat klepje open gelaten (was nog droog maar misschien help het) Ik ga 'm nog een dag en een nacht voor de tafelventilator laten staan in de hoop dat het helpt met het drogen.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Hoe kan het zijn dat alles (fingers crossed) nog lijkt te werken maar dat mijn LCD scherm zo donker is? Is dat iets wat vanzelf weg gaat of is er een kortsluiting geweest bij de backlight?

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Wacht maar tot het allemaal gaat oxideren. Dan is er nog meer wat niet werkt.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00
Dus je hebt eigenlijk zo'n beetje álles gedaan om je telefoon verder om zeep te helpen, ipv gewoon je telefoon direct uit te zetten, in rijst te leggen en dan een paar dagen wachten?

Ik zou zeggen; bestel maar vast een nieuw scherm op Ali, en begin te sparen voor een nieuwe telefoon als deze het uiteindelijk echt begeven heeft....

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je hebt er inderdaad echt ALLES aan gedaan om je telefoon zo kapot mogelijk te krijgen.

De enige echte kans die je nu hebt is even een guide opzoeken hoe die telefoon open gaat, en dan alles demonteren en drogen/schoonmaken met alcohol.

Daarna met wat mazzel weer een (tijdelijk?) werkende telefoon.

Mijn Xiaomi Redmi 3 (ever so long ago!) was in de zee gevallen en heeft daarna nog prima geleefd na zo'n schoonmaakactie, maar telefoons waren toen nog wat eenvoudiger te openen.

• TTMJ!
MoiZie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:43:
Dus je hebt eigenlijk zo'n beetje álles gedaan om je telefoon verder om zeep te helpen, ipv gewoon je telefoon direct uit te zetten, in rijst te leggen en dan een paar dagen wachten?

Ik zou zeggen; bestel maar vast een nieuw scherm op Ali, en begin te sparen voor een nieuwe telefoon als deze het uiteindelijk echt begeven heeft....
Even een serieus vraagje, maar wat is het (behalve de spoelactie) wat ik niet had moeten doen :P ? Op de vensterbank laten liggen onder de zon vocht te laten verdampen) en een tafelventilator laten zitten waren serieuze tips die ik las. Kutte is dat ik m'n mobiel eerder moest uitschakelen toen het nog kon maar ik had de verbinden naar m'n desktop nog even nodig v/w werk.

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

• TTMJ!
ChinaGeek schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:40:
Wacht maar tot het allemaal gaat oxideren. Dan is er nog meer wat niet werkt.
Dat is waar. Hoe kan ik dit proces tegen houden? Hij staat nu nogsteeds voor de ventilator dus hopelijk neemt het vochtgehalte snel af. Maar als ik er nog een halfjaar mee vooruit kom ben ik blij, al dan niet met een halfwerkende tel.

• TTMJ!
Weet iemand wat er precies stuk is gegaan waardoor het scherm wel werkt maar ie zo donker is? Scherm zelf reageerde ook nog op touch namelijk

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:52
TTMJ! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:40:
[...]

Even een serieus vraagje, maar wat is het (behalve de spoelactie) wat ik niet had moeten doen :P ? Op de vensterbank laten liggen onder de zon vocht te laten verdampen) en een tafelventilator laten zitten waren serieuze tips die ik las. Kutte is dat ik m'n mobiel eerder moest uitschakelen toen het nog kon maar ik had de verbinden naar m'n desktop nog even nodig v/w werk.
  • Ik heb hem meteen onder de kraan gespoeld uit een paniekreflex :/
  • Daarna ben ik er met wat alcoholdoekjes mee overheen gegaan
  • Vervolgens heb ik overal alcohol op gesprayd (ook in de usb poort |:( ) uit hygiene overwegingen en heb ik dat in laten trekken
ehm, dat ongeveer?
TTMJ! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:44:
Weet iemand wat er precies stuk is gegaan waardoor het scherm wel werkt maar ie zo donker is? Scherm zelf reageerde ook nog op touch namelijk
Waarschijnlijk je backlight

[Voor 14% gewijzigd door Schumaster op 24-02-2021 16:47]

• TTMJ!
Serieuze vraag: wat is het probleem met de alcohol?Edit: want iemand hierboven zegt dat ik 'm zelfs moet openen en schoonmaken met alcohol

En wat zijn mijn volgende stappen: meteen nu openen? Ik zelf wil m liever nog even een dag of 2 voor de ventilator laten en te kijken of ie dan nog werkt.

[Voor 17% gewijzigd door TTMJ! op 24-02-2021 16:48]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
TTMJ! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:40:
[...]

Niet spoelen, niet met alcohol gaan sprayen, niet in direct zonlicht leggen.

Het enige dat je moet doen is 'm meteen uitzetten en in een droge omgeving leggen, het liefst van die kattenbak vulling want die zuigt heel goed vocht op. Hygiëne e.d. kun je later nog bekijken, maar dat is pas relevant als je zeker weet dat je telefoon veilig is, en als het om alleen water en urine ging is het zo erg nog helemaal niet; er werd heel lang gedacht dat urine steriel was.

Dus meteen uitzetten, in een (luchtdicht) afgesloten bak met iets dat vocht opneemt (rijst is daar niet eens zo heel goed in, maar het zorgt wel voor een goede droge basisomgeving), en dan na een paar dagen hopen dat hij niet aan de binnenkant helemaal kapot is. Dan kun je nog kijken of je 'm open schroeft en vanbinnen schoonmaakt met alcohol, maar zeker niet zomaar mee gaan lopen knoeien, dan heb je grote kans dat je het alleen maar verder verspreid.

• Oon
  • Niet online
TTMJ! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:47:
Serieuze vraag: wat is het probleem met de alcohol?

En wat zijn mijn volgende stappen: meteen nu openen? Ik zelf wil m liever nog even een dag of 2 voor de ventilator laten en te kijken of ie dan nog werkt.
Ik denk dat wat je nu doet weinig uitmaakt. Ik zou 'm nu opendraaien en met alcohol en een wattenstaafje alles schoonmaken dat je schoon kan maken. Maar met de acties die jij doorlopen hebt is de kans heel erg groot dat het te laat is en er corrosie is aan de binnenkant, dan ga je 'm zelf echt niet gemaakt krijgen zonder de juiste apparatuur

• TTMJ!
Het kutte is dat ik op internet had begrepen nav verschillende youtube video's dat ie onofficieel waterbestending was voor een aantal minuten. Check voor de grap note 9 pro watertest waar meerdere reviewers werkende toestellen laten zien. Klopt dus achteraf niks van. Het was natuurlijk niet mijn plan om 'm de wc in te dumpen dus handelde vanuit dat uitgangspunt.

• ChinaGeek
TTMJ! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:52:
Het kutte is dat ik op internet had begrepen nav verschillende youtube video's dat ie onofficieel waterbestending was voor een aantal minuten. Check voor de grap note 9 pro watertest waar meerdere reviewers werkende toestellen laten zien. Klopt dus achteraf niks van. Het was natuurlijk niet mijn plan om 'm de wc in te dumpen dus handelde vanuit dat uitgangspunt.
Zelfs waterdichte telefoons zijn niet altijd even waterdicht.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je hebt een budget telefoon die geen officiële IP certificering heeft en niet spatwaterdicht is, dus :w

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
ChinaGeek schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:53:
[...]

En niet elke niet-"waterdichte" telefoon is kapot na een paar druppels water

@MoiZie rijst helpt vrij weinig

[Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 24-02-2021 17:05]

• ChinaGeek
418O2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:04:
[...]

Is er iemand die dat beweert?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 02:36
418O2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:04:
[...]

Mijn iPad mini heeft een keer een hele nacht in een bakje water gelegen (had hem in de bakfiets laten liggen). Het water liep uit de oplaadpoort. Dit was nog het niet waterdichte model. Je zag de waas zo zitten achter het scherm.
Uiteraard meteen uitgezet en een paar dagen in een bak rijst gelegd. Hij werkt nog steeds perfect.

• TTMJ!
ChinaGeek schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:53:
[...]

Ook niet urinedicht ;(

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij waterschade: Ten 1e altijd eerst uitzetten, en zsm openmaken en de batterij afkoppelen !

Nooit met kraanwater afspoelen, gebruik IPA om te reinigen.

[Voor 14% gewijzigd door Hackus op 24-02-2021 18:50. Reden: hoe te openen]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TTMJ!
Hackus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:29:
Bij waterschade: Ten 1e altijd eerst uitzetten, en zsm openmaken en de batterij afkoppelen !

Nooit met kraanwater afspoelen, gebruik IPA om te reinigen.
True. Maar het is echt een reflex omdat ie in de urine viel. Stom mja blijven mensen.Hopen dat ie het overleeft. Anders mag ik voor het eerst gaan klussen met een scherm

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TTMJ! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:43:
[...]

True. Maar het is echt een reflex omdat ie in de urine viel. Stom mja blijven mensen.Hopen dat ie het overleeft. Anders mag ik voor het eerst gaan klussen met een scherm

Schermpje

[Voor 15% gewijzigd door Hackus op 24-02-2021 18:53]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:32
@TTMJ! als het goed is , is urine redeljik steriel , als daar veel bacterien leven zou ik even langs je huisarts gaan :P

voor rest: bestel vast een nieuwe mobiel, want levertijd is erg lang.

• Oon
  • Niet online
TTMJ! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Het zou heel erg vreemd zijn als hij het gewoon overleeft. Urine is bijna steriel, maar je WC-water niet, en als je 'm niet opengemaakt hebt en nu alleen blootstelt aan meer lucht (zuurstof) dan zal alles aan de binnenkant flink beschadigd zijn.

Of je nou op YouTube zag dat hij een niet-officiële waterbestendigheid heeft of niet, die telefoon is gewoon niet waterdicht. Zal vast tegen een druppeltje regen of vochtige badkamer kunnen zoals vrijwel iedere telefoon, maar dit gaat wel verder dan dat.

• TTMJ!
99ruud99 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:54:
@TTMJ! als het goed is , is urine redeljik steriel , als daar veel bacterien leven zou ik even langs je huisarts gaan :P
Volgens mij is dat echt niet juist maar meer een geloofje van vroeger :9

• TTMJ!
Oon schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:55:
[...]

als je 'm niet opengemaakt hebt en nu alleen blootstelt aan meer lucht (zuurstof) dan zal alles aan de binnenkant flink beschadigd zijn.
Die begrijp ik even niet. Zou je dit kunnen uitleggen? Want het oogt tegenstrijdig. Die ventilator zet ik erop omdat ik last dat dat het meest effectieve is - lucht verplaatsing om te drogen.

• Oon
  • Niet online
TTMJ! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Die begrijp ik even niet. Zou je dit kunnen uitleggen? Want het oogt tegenstrijdig. Die ventilator zet ik erop omdat ik last dat dat het meest effectieve is - lucht verplaatsing om te drogen.
Het probleem is dat je met een ventilator niet de binnenkant van de telefoon droogt, tenzij je 'm openhaalt. Oxidatie vindt plaats wanneer zuurstof en vocht contact hebben met metaal.

Een ventilator op een dichte telefoon zetten doet weinig/niks om oxidatie tegen te gaan, daarom direct openen. Daarnaast is het dan ook belangrijk dat je luchttoevoer een hele lage luchtvochtigheid heeft, anders dan ben je alsnog zowel zuurstof als vocht aan het toevoegen

• TTMJ!
Oon schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:16:
[...]

Het probleem is dat je met een ventilator niet de binnenkant van de telefoon droogt, tenzij je 'm openhaalt. Oxidatie vindt plaats wanneer zuurstof en vocht contact hebben met metaal.

Een ventilator op een dichte telefoon zetten doet weinig/niks om oxidatie tegen te gaan, daarom direct openen. Daarnaast is het dan ook belangrijk dat je luchttoevoer een hele lage luchtvochtigheid heeft, anders dan ben je alsnog zowel zuurstof als vocht aan het toevoegen
Interessant en ik begrijp wat je zegt maar dit artikel claimt toch anders: https://www.gazelle.com/t...h-rice-galaxy-everything/

Telefoon openen wordt daar wel genoemd trouwens, maar ik bedoel meer qua luchttoevoer

[Voor 5% gewijzigd door TTMJ! op 24-02-2021 19:53]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TTMJ! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Interessant en ik begrijp wat je zegt maar dit artikel claimt toch anders: https://www.gazelle.com/t...h-rice-galaxy-everything/
Jouw aangehaalde vergelijking zou misschien kunnen opgaan als het 'water' in je toiletpot uit zuiver (gedestilleerd) water had bestaan. Leidingwater / drinkwater is dat sowieso al absoluut niet en aangezien je er ook net in had staan/zitten te pissen zaten er nog véél meer zouten / zuren in het water van je WC toen je telefoon er in terecht kwam 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TTMJ!
Will_M schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:53:
[...]

Jouw aangehaalde vergelijking zou misschien kunnen opgaan als het 'water' in je toiletpot uit zuiver (gedestilleerd) water had bestaan. Leidingwater / drinkwater is dat sowieso al absoluut niet en aangezien je er ook net in had staan/zitten te pissen zaten er nog véél meer zouten / zuren in het water van je WC toen je telefoon er in terecht kwam 8)
Het was absoluut een van mijn betere pismomenten 8)

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-03 14:44
@TS: alle tips die ik zou geven, zijn al voorbij gekomen. Ik wil je wel de complimenten geven voor je houding en OP. Het leest lekker weg, is eerlijk en luchtig. Complimenten!

En ik hoop uiteraard dat je telefoon het (door een wonder als het even kan) toch overleeft ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20
Beter was om 'm direct uit de plee in de rijst te leggen. En dan een paar dagen later de rijst opeten :Y)

Nee, rijst trekt niet veel vocht aan. Als je wat silica gel zakjes kan vinden die samen met je telefoon in een bakje leggen helpt beter.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:03
Dit heb je gehad, nu even denken naar de toekomst.

De kans is 99 procent dat je telefoon er binnenkort mee ophoudt. De geest geeft. Overlijdt. Stopt. En de vraag is, kun je dan nog bij je spullen?

Dus: richt als de sodemieter je Google Backup in. Heb je een SD kaartje erin? Haal die eruit, backup hem ergens waar je wil. Zorg dat je belangrijke dingen eraf zijn nu het nog kan.

Scherm vervangen heb je geen fluit aan. Het oxideert aan de binnenkant, op de printplaatjes, op het mainboard. Dan krijg je kortsluiting omdat er twee dingen opeens met elkaar kunnen verbinden en dan is het klaar.

• TTMJ!
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:47:
Dit heb je gehad, nu even denken naar de toekomst.

De kans is 99 procent dat je telefoon er binnenkort mee ophoudt. De geest geeft. Overlijdt. Stopt. En de vraag is, kun je dan nog bij je spullen?

Dus: richt als de sodemieter je Google Backup in. Heb je een SD kaartje erin? Haal die eruit, backup hem ergens waar je wil. Zorg dat je belangrijke dingen eraf zijn nu het nog kan.

Scherm vervangen heb je geen fluit aan. Het oxideert aan de binnenkant, op de printplaatjes, op het mainboard. Dan krijg je kortsluiting omdat er twee dingen opeens met elkaar kunnen verbinden en dan is het klaar.
Belangrijkste vind ik mijn foto's en whatsapp berichten en die staan allemaal al in de cloud :). Ik heb slechte ervaringen met SD-kaarten en Android die gebruik ik dus niet. Ik zou nog voor de zekerheid mijn Downloads folder willen plunderen om er zeker van te zijn dat ik niks mis, maar er stond niks belangrijks op dacht ik.

Is het niet te vroeg om te zeggen dat het scherm vervangen geen zin heeft? Kost maar 20eu op ali zonder frame.

• TTMJ!
een hoop gefriemel maar ziet er wel makkelijker uit dan ik dacht ! (hoeft ook niet helemaal netjes te lukken).
maar wat is dat doorzichtige spul wat ie gebruikt? Dat andere is waarschijnlijk een speciaal zwart lijm wat valt te googelen, maar dat ketchupflesje?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:48
Waas achter de frontcamera is vocht. Heb ik ook met mijn OP6 gehad. Die zou ook waterdicht zijn. Een regenbui is echter niet zo goed voor deze smartphone.

Telefoon open maken en schoonmaken. Overigens doet m'n telefoon het nog prima na ~11 maanden, maar vocht is natuurlijk wel een sluipmoordenaar.

• ChinaGeek
hoi1234 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:03:
Waas achter de frontcamera is vocht. Heb ik ook met mijn OP6 gehad. Die zou ook waterdicht zijn. Een regenbui is echter niet zo goed voor deze smartphone.

Telefoon open maken en schoonmaken. Overigens doet m'n telefoon het nog prima na ~11 maanden, maar vocht is natuurlijk wel een sluipmoordenaar.
Ah, goed te weten dat dat vocht is.
Ik had de indruk dat TS dacht dat het om volkerenmeel ging.

• TTMJ!
Zal ik 'm nu alsnog openen? Of maakt dat inmiddels niet uit? Instinctief wacht ik liefst nog even tot vanavond om 'm dan aan te zetten en te kijken of er nog hoop is.

• WEBGAMING
  • Laatst online: 11:32
Vanavond is hij hoe dan ook nog niet helemaal droog, maar ja, als hij toch al aan stond maakt het waarschijnlijk ook niet meer uit.
Ik weet niet precies hoe lang het duurt, maar ik zou hem eerder een week, of nog langer laten liggen. Vocht in een afgesloten telefoon is er echt niet zomaar uit.

Ga er maar gewoon vanuit dat hij kapot is. Ik zou ook absoluut geen scherm bestellen, dikke kans dat het dan nog niet werkt, en al werkt het zal het moederbordje het ook niet lang meer uithouden. Geld wat je hier in stopt is gewoon weggegooid geld.

De alcohol is in principe prima, maar niet als hij aan staat natuurlijk.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

99ruud99 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:54:

voor rest: bestel vast een nieuwe mobiel, want levertijd is erg lang.
Steriel of niet is urine wel zwaar corrosief.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• TTMJ!
Ik heb 'm weer even aangezet (hij stond zoals al gezegd al uren aan na het voorval). Alles lijkt het nog te doen. Alleen het scherm is nog steeds ERG donker ondanks dat ie op max helderheid staat (wel minder donker dan eerst vreemd genoeg :S) behalve tijdens het booten - dan werkt het scherm gewoon normaal. Snel weer uitgeschakeld en weer aan gezet:

Bootscherm met REDMI en daarna MIUI werken gewoon goed. Daarna is het helemaal zwart.

Opnieuw geboot. Opeens werkt het scherm perfect maar ik zie wel nog 'schaduw' (water?), zie ik ook mijn wallpaper, en dan is ie weer weg maar de telefoon was nog eventjes aan want de vibratiemotor reageerde even op mijn input...

optimistische take: ik denk dat misschien de batterij gewoon leeg is. Maar opladen durf ik niet aan

• WEBGAMING
:F

• TTMJ!
Nevermind, die staat nog op 65% :+

Ik ga 'm proberen te openen. why not, we zijn toch al zo ver

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
FYI: urine is steriel, dus al dat alcohol gedoe haalt weinig uit ;) Tenzij je een nummer 2 had gedaan natuurlijk, dan wordt het anders :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• WEBGAMING
Dat het steriel is is allemaal leuk, zoals anderen al gezegd hebben, het is wel zout, zuur, en corrosief. De plas er af (of uit) wassen met alcohol is absoluut geen slecht idee.

Maar, dat moet je niet doen als de accu nog aangesloten zit, en helemaal niet als het apparaat nog aan staat.

[Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 25-02-2021 20:14]

• TTMJ!
Ik heb de telefoon geopend lieve tweakers-hivemind. De plastic volume-rockers lijken tijdens dat proces te zijn gesneuveld :'). Maar dat is geen ramp, vraag me wel af hoe dat kon gebeuren, misschien teveel hefboom toegepast aan die kant.

Anyway, zal ik de speaker, batterij en camera modules ook eruit halen of is alleen de achterkant eraf voldoende om iig op die manier het toestel te laten drogen? Leuk: ik kan 2-3 mini druppels gedroogd vocht zien op de batterij, maar dat is misschien gewoon m'n gehijg hah

Inmiddels heb ik het scherm uit elkaar gehaald en helemaal verneukt in dat proces ;( :D
Foto's komen morgen

[Voor 10% gewijzigd door TTMJ! op 26-02-2021 00:55]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee