Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraag over mijn LG 4K blurayspeler

Pagina: 1
Acties:

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-06 17:32
Ik heb een LG UBK80 4K blurayspeler. Prachtig compact ding en werkt uitstekend, maar nu heb ik een aantal Amerikaanse blurays die ik wil kijken en je raad het al: Error regiocode A.

Nu heb ik LG gecontacteerd en men zegt dat zij deze informatie niet delen met consumenten :? Dit lijkt mij nogal een vreemde gang van zaken, aangezien ik gewoon alle blurays moet kunnen kijken. Met een simpel foefje (via de remote of in de instellingen) moet je de regiocode VRIJ kunnen zetten. Dat kan met zowat elk model, maar ik kan over dit model niks vinden (misschien nog te jong of iets dergelijks).

Moet LG mij deze informatie geven?

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik gewoon gekochte blurays kan afspelen? Het lijkt mij dat het product (de blurayspeler) niet deugdelijk is op dit moment.

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Blu-rays kunnen regio A, B, C of geen regio (of allemaal) hebben. Dit is gelijkaardig zoals bij DVD's maar er zijn minder regio's. Er zijn spelers die er geen rekening mee houden en bij sommigen kan je via hacked firmware of een service menu de regio wijzigen maar dit kan niet bij allemaal.

Volgens Wikipedia is de regiocheck ingebouwd in de software van de speler en niet in de firmware van de optische drive zelf dus misschien komt er wel een manier om het te omzeilen voor jouw speler.

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:55:
Blu-rays kunnen regio A, B, C of geen regio (of allemaal) hebben. Dit is gelijkaardig zoals bij DVD's maar er zijn minder regio's. Er zijn spelers die er geen rekening mee houden en bij sommigen kan je via hacked firmware of een service menu de regio wijzigen maar dit kan niet bij allemaal.

Volgens Wikipedia is de regiocheck ingebouwd in de software van de speler en niet in de firmware van de optische drive zelf dus misschien komt er wel een manier om het te omzeilen voor jouw speler.
bij 4K zou de regio issue helemaal verdwenen zijn als ik me niet vergis?

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:58:
[...]

bij 4K zou de regio issue helemaal verdwenen zijn als ik me niet vergis?
Volgens mij zijn alle 4k blu-rays regiovrij maar gaat dit niet op voor de speler zelf. Een 4k speler zal dus nog altijd rekening houden met de regio van een non-4k blu-ray.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:02

DarkSide

theres no place like ::1

Wil je Blu Rays kijken of 4k Blu Rays?

De eerste is nog gebonden aan een regio lock.
En dan is het product gewoon deugelijk. Leuk dat je zelf disc koopt uit een andere regio.
Maar LG hoeft daar denk ik niet aan mee te werken.

4K heeft maar 1 regio en die moeten gewoon afspelen.

Zou verder dan gewoon op verschillende fora gaan kijken hoe je om het eerste issue heen kunt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Volgens mij zijn alle 4k blu-rays regiovrij maar gaat dit niet op voor de speler zelf. Een 4k speler zal dus nog altijd rekening houden met de regio van een non-4k blu-ray.
volgens mij moeten ze met de standaard van 4K UHD mee. dus ik denk dat dit niet kan.

dit is een goede. ik denk dat dat hij 1080P bluray probeert af te spelen.
DarkSide schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:01:

[Voor 26% gewijzigd door Farabi op 24-02-2021 14:02]

• CryptoNL
DarkSide schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:01:

En dan is het product gewoon deugelijk. Leuk dat je zelf disc koopt uit een andere regio.
Maar LG hoeft daar denk ik niet aan mee te werken.

4K heeft maar 1 regio en die moeten gewoon afspelen.

Zou verder dan gewoon op verschillende fora gaan kijken hoe je om het eerste issue heen kunt.
In dit geval een normale bluray. In de instellingen zie ik staan regio FR (Nederlandse discs vallen daar ook onder). Ik denk dat ik daar iets kan omzetten zodat het werkt, maar de vraag is wat. Het stoort mij wel dat LG net doet alsof het iets ILLEGAALS is, terwijl dat natuurlijk niet zo is. Punt is ook dat deze bluray niet in Europa te krijgen is dus dan moet ik hem wel bij onze Amerikaanse vrienden kopen als ik hem wil kijken :)

Ook lees ik veel over bepaalde toetsencombinaties indrukken op je remote, maar niets over dit specifieke model speler.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:02

DarkSide

theres no place like ::1

ik snap het niet helemaal.
Die regio lock is vervelend. Maar hij is er wel. En ook ik haalde die altijd van mijn DVD spelers af.
Omdat ik de Amerikaanse discs kocht die eerder uit kwamen en met DTS voorzien waren.

Maar het omzeilen van die lock mag volgens mij niet.
LG hoeft daar dus niet aan mee te werken.

En leuk dat er 1 disc is die niet in Nederland is uitgekomen.
Maar dat geeft volgens mij nog niet het recht om te eisen van LG dat ze het werkend moeten krijgen.

Die regio lock is, zeker in deze tijd, onzinnig.
We kopen onze spullen overal op het internet. En dan wil je niet gebonden zijn aan die lock.
Daarom is die eis ook weg bij de 4k verianten.

Kan je verder niet helpen.
Maar er zal vast wel ergens een forum zijn waar de toetsencombi bekend is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• CryptoNL
DarkSide schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:10:
ik snap het niet helemaal.
Die regio lock is vervelend. Maar hij is er wel. En ook ik haalde die altijd van mijn DVD spelers af.
Omdat ik de Amerikaanse discs kocht die eerder uit kwamen en met DTS voorzien waren.

Maar het omzeilen van die lock mag volgens mij niet.
LG hoeft daar dus niet aan mee te werken.

En leuk dat er 1 disc is die niet in Nederland is uitgekomen.
Maar dat geeft volgens mij nog niet het recht om te eisen van LG dat ze het werkend moeten krijgen.

Die regio lock is, zeker in deze tijd, onzinnig.
We kopen onze spullen overal op het internet. En dan wil je niet gebonden zijn aan die lock.
Daarom is die eis ook weg bij de 4k verianten.

Kan je verder niet helpen.
Maar er zal vast wel ergens een forum zijn waar de toetsencombi bekend is.
Ik wil de lock niet omzeilen. Ik wil van hun gewoon weten hoe ik hem kan unlocken. Omzeilen is wat anders en helaas gaat het niet om 1 disc, maar om - naar schatting - enkele honderden. Ik verzamel dat spul al jaren ;)

Daarnaast zouden ze je dan verplichten 4 verschillende spelers te kopen voor iedere regio ofzo? 8)7

[Voor 4% gewijzigd door CryptoNL op 24-02-2021 14:13]

• RobbieT
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Heb je een blu-ray speler in je computer zitten, zo ja dan kan rippen met MakeMKV ook een optie zijn. Dan heb je een digitale kopie van je schijf minus de beveiliging.

• CryptoNL
RobbieT schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:17:
Heb je een blu-ray speler in je computer zitten, zo ja dan kan rippen met MakeMKV ook een optie zijn. Dan heb je een digitale kopie van je schijf minus de beveiliging.
Nee heb ik niet, maar dat is ook geen optie met ruim 3.000 fysieke films en series :D

• RobbieT
  • Nu online
CryptoNL schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Nee heb ik niet, maar dat is ook geen optie met ruim 3.000 fysieke films en series :D
Dit is wat ik zo kan vinden:

1) Create a folder: Violet0000

2) Inside /Violet0000 create a subfolder: Rubicon

3) File "MontBlanc.dvd" file should contain 4 bytes of hexadecimal format, 17, 17,
8C, 00./

4) Save it in the Rubicon folder as a .dvd file called MontBlanc.dvd (note: DO NOT save it as a
text file. Change the file extension. If you cannot see the file extension, select "All File Types"
on the extensions tab of the download window)

5) Your folder stucture should be like this: /Violet0000/Rubicon/MontBlanc.dvd

6) Drag and drop the Violet0000 folder (/Violet0000/Rubicon/MontBlanc.dvd) to your prefered CDR
burner software.

7) Insert the CDR into your player. A black menu screen will appear with the current region code
and a place to select a new region code. Select 0 for universal region.

• CryptoNL
RobbieT schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:23:
[...]

Dit is wat ik zo kan vinden:

1) Create a folder: Violet0000

2) Inside /Violet0000 create a subfolder: Rubicon

3) File "MontBlanc.dvd" file should contain 4 bytes of hexadecimal format, 17, 17,
8C, 00./

4) Save it in the Rubicon folder as a .dvd file called MontBlanc.dvd (note: DO NOT save it as a
text file. Change the file extension. If you cannot see the file extension, select "All File Types"
on the extensions tab of the download window)

5) Your folder stucture should be like this: /Violet0000/Rubicon/MontBlanc.dvd

6) Drag and drop the Violet0000 folder (/Violet0000/Rubicon/MontBlanc.dvd) to your prefered CDR
burner software.

7) Insert the CDR into your player. A black menu screen will appear with the current region code
and a place to select a new region code. Select 0 for universal region.
Ja dat had ik ook gevonden, maar lees bij velen dat dat niet werkt en ik heb geen brander of wat dan ook. Het moet softwarematig kunnen in de instellingen, maarja LG werkt niet mee :'(

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:43
Op Amazon kom ik dit tegen:
Apparently for the UBK80, you need to make sure there is no disc in the player, and power it off completely. Then you press the corresponding button (button 1 for region A, button 2 for region B, and button 3 for region C) on the remote. The player automatically turns on and then you can insert a disc. I was able to switch regions no problem that way, but that brings me to why it's weird. I can tell this is an unused player because it's pristine, but the people who sell them are opening up the boxes and modifying them so they can play blu rays from any region. I can't complain because region free players are extremely overpriced, and this lands somewhere in the middle, plus my favorite 4k player was an LG. So, keep that in mind when buying it; it's new, but it has been opened and modified.

Maar volgens mij zijn dat gemodificeerde BD spelers.
De disc optie is de enige. Wat je zou kunnen doen is een V&A aanmaken met de vraag of iemand zo'n disc wil maken voor je?

• CryptoNL
Arunia schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:31:
Op Amazon kom ik dit tegen:
Apparently for the UBK80, you need to make sure there is no disc in the player, and power it off completely. Then you press the corresponding button (button 1 for region A, button 2 for region B, and button 3 for region C) on the remote. The player automatically turns on and then you can insert a disc. I was able to switch regions no problem that way, but that brings me to why it's weird. I can tell this is an unused player because it's pristine, but the people who sell them are opening up the boxes and modifying them so they can play blu rays from any region. I can't complain because region free players are extremely overpriced, and this lands somewhere in the middle, plus my favorite 4k player was an LG. So, keep that in mind when buying it; it's new, but it has been opened and modified.

Maar volgens mij zijn dat gemodificeerde BD spelers.
De disc optie is de enige. Wat je zou kunnen doen is een V&A aanmaken met de vraag of iemand zo'n disc wil maken voor je?
Thanks voor je input. Die beschrijving is een beetje wazig, want button 1 etc welke button bedoelen ze daarmee? Cijfer 1 werkte in ieder geval niet (net getest).

Ja dat zou ik nog kunnen overwegen inderdaad.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:43
@CryptoNL achteraf gezien inderdaad erg wazig. Lang gemeden dat ik hier mee heb lopen stoeien. Dvd tijdperk.
Nu een bd brander in de pc en rip ze eigenlijk voor op de server.

Maar die schijf als dat echt de oplossing is, dan is dat je beste optie.
Ik zou er in moeten duimen over hoe het werkt precies om zoiets te regelen.

• RobbieT
  • Nu online
CryptoNL schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:25:
[...]

Ja dat had ik ook gevonden, maar lees bij velen dat dat niet werkt en ik heb geen brander of wat dan ook. Het moet softwarematig kunnen in de instellingen, maarja LG werkt niet mee :'(
Een el-cheapo usb-dvd brander kost iets van €20 nieuw. Lijkt me een oplosbaar probleem.
Zonder gereedschap valt er niet veel te tweaken.

• CryptoNL
RobbieT schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Een el-cheapo usb-dvd brander kost iets van €20 nieuw. Lijkt me een oplosbaar probleem.
Zonder gereedschap valt er niet veel te tweaken.
Dat sowieso. Inmiddels wat meer informatie opgedaan en LG mag dit eigenlijk niet meer doen. We zien consoles en spelers tegenwoordig allemaal regiovrij zijn. Dit model komt uit eind 2018 en er is geen enkele legitieme reden dit te locken. Ze geven ook geen reden en dat zegt eigenlijk al genoeg. Als ze het niet willen oplossen dan stuur ik hem alsnog gewoon retour en koop ik wel een andere. Als het goed is contacteren ze mij hier nog over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Dat sowieso. Inmiddels wat meer informatie opgedaan en LG mag dit eigenlijk niet meer doen. We zien consoles en spelers tegenwoordig allemaal regiovrij zijn. Dit model komt uit eind 2018 en er is geen enkele legitieme reden dit te locken. Ze geven ook geen reden en dat zegt eigenlijk al genoeg. Als ze het niet willen oplossen dan stuur ik hem alsnog gewoon retour en koop ik wel een andere. Als het goed is contacteren ze mij hier nog over.
De bluray functie op consoles is ook gewoon nog regio-gebonden. Zoals al gezegd wat voor UHD Bluray geldt, gaat niet op voor normale blurays. Die eisen worden natuurlijk gewoon gesteld door de filmindustrie en alle nieuwe spelers (van niet-obscure merken) hebben ook nog altijd een regiolock voor bluray en dvd. Regiovrij voor bluray lijkt enkel dmv een hardwarematige aanpassing verkrijgbaar te zijn, via toetsencode is vrijwel altijd aleen voor dvd's (zo ook de optie met gebrande disc om hem op regio 0 te zetten).

[Voor 9% gewijzigd door apis29 op 09-03-2021 15:10]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True