Aankoop soundbar, zonder sub

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Voor mijn moeder, die een eind van me vandaan woont en die moet bestellen via internet, zoek ik het volgende.

Ik zoek een?
Een soundbar voor op een Philips 32PFL3258H LED TV maar zonder subwoofer (wil ze gewoon niet). Op de TV zit geen SPDIF uitgang, dys dat wordt al wat.

Wat is je budget?
Ik denk tot ong 150-200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ze kijkt natuurlijk TV maar ze luistert ook regelmatig radio (radio 5) via haar TV. Dus een beetje prettig geluid zou fijn zijn, maar ja, ze wil geen subwoofer. Ding komt onder de TV te staan, ook graag niet veel langer ivm ruimt

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik vind bijv dit ; pricewatch: JBL Bar 2.0 All-in-One

Een JBL, die BT dingen klinken ook wel fijn. Maar bij de SB is de bass niet in te stellen, weet ook dus niet hoe hij klinkt

Of deze ; pricewatch: Samsung HW-N400
Zie niet echt negatieve zaken, wel als aansluiting HDMI. Geen idee of dat goed is.

Welke vragen heb je hier nog over?
En dan het liefst ook nog iets dat na instellen klaar is, dus ook automatisch aangaat en weer uit.

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 24-02-2021 14:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:33:
Op de TV zit geen SPDIF uitgang, dys dat wordt al wat.
Als ik naar de specs van de tv kijk, heb je HDMI-ARC, een digitale audio-uitgang (coaxiaal) en een hoofdtelefoon ingang. Moet lukken dus.
Wat heb je zelf al gevonden?
Nog helemaal niks, want hier heb ik geen vertsand van. Ik heb een AVR-receiver.
Is natuurlijk wel heel kort door de bocht.
https://tweakers.net/home...MpMTvVNrAByzeDczDwlK4NaAA
Nog een beetje met de filters spelen en er zijn echt wel modellen die je kan overwegen en hier verder bediscussiëren. Graag de openingspost aanvullen met kanshebbers die je op het oog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
S1NN3D schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Als ik naar de specs van de tv kijk, heb je HDMI-ARC, een digitale audio-uitgang (coaxiaal) en een hoofdtelefoon ingang. Moet lukken dus.

[...]

Is natuurlijk wel heel kort door de bocht.
https://tweakers.net/home...MpMTvVNrAByzeDczDwlK4NaAA
Nog een beetje met de filters spelen en er zijn echt wel modellen die je kan overwegen en hier verder bediscussiëren. Graag de openingspost aanvullen met kanshebbers die je op het oog hebt.
Ik had idd al gekeken naar de filters en was idd net zo ver als jij nu. Maar vervolgens sla ik dus helemaal vast, want geen idee wat wat precies betekend voor me.MOet ik bij aantal speakers 2.0 ingeven of bij aantal kanalen?

edit ; speaker kanalen dus

Ik vind bijv dit ; pricewatch: JBL Bar 2.0 All-in-One

Een JBL, die BT dingen klinken ook wel fijn. Maar bij de SB is de bass niet in te stellen, weet ook dus niet hoe hij klinkt

Of deze ; pricewatch: Samsung HW-N400
Zie niet echt negatieve zaken, wel als aansluiting HDMI. Geen idee of dat goed is.

[ Voor 21% gewijzigd door maartend op 24-02-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Tazzios

..

Zelfs indien je bij beide 2.0 aanvinkt heb je nog genoeg keuze.

Optie:
pricewatch: Creative Creative Stage
aan te sluiten via:
hdmi arc, optical, bluetooth, 3.5mm koptelefoon.

De subwoofer hoef je bij deze niet perse aan te sluiten. klinkt het minder? ja, maar dat is met elke kleine soundbar zonder sub.

edit:
voor aansluiten is de 3.5mm koptelefoon het makkelijkst. Wil je anders moet je kijken of beide apparaten het ondersteunen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tazzios op 24-02-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Tazzios schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:01:
Zelfs indien je bij beide 2.0 aanvinkt heb je nog genoeg keuze.

Optie:
pricewatch: Creative Creative Stage
aan te sluiten via:
hdmi arc, optical, bluetooth, 3.5mm koptelefoon.

De subwoofer hoef je bij deze niet perse aan te sluiten. klinkt het minder? ja, maar dat is met elke kleine soundbar zonder sub.

edit:
voor aansluiten is de 3.5mm koptelefoon het makkelijkst. Wil je anders moet je kijken of beide apparaten het ondersteunen.
Thnx. Creative had ik gezien, maar heeft idd sub. (en als die dan binnenkomt, slaat de paniek toe en heb ik weer een online consult van een paar uur) Thnx voor je antwoorden over speakers, heb het nu idd. En als keuze dus die optelefoon aansluiting.

Ik gooi wel de prijs omhoog naar 200, want ze mag wel beetje geluid hebben

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 24-02-2021 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

maartend schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:13:
[...]
En als keuze dus die optelefoon aansluiting.
Dan zit je mogelijk wel met automatisch aan- en uitgaan met de TV. Niet elk apparaat schakelt in door een signaal op de analoge ingangen. HDMI CEC (wat je hebt als je ook ARC) kan daar wel voor zorgen (al werkt dat ook lang niet altijd vlekkeloos).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
FeaR schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:22:
[...]

Dan zit je mogelijk wel met automatisch aan- en uitgaan met de TV. Niet elk apparaat schakelt in door een signaal op de analoge ingangen. HDMI CEC (wat je hebt als je ook ARC) kan daar wel voor zorgen (al werkt dat ook lang niet altijd vlekkeloos).
Thnx. Maar heb het liever duidelij, dan niet vlekkeloos. Want laatste betekend vaak wel werkend, soms niet en dan ben ik weer de hulplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Tazzios

..

Met meer budget los je niet het natuurkundige probleem op dat je met een kleine diameter speaker kun je geen lage tonen produceren.
Dan kun je beter de soundbar omwisselen voor boekenplank boxen variant.

Maar alles zal al een stuk beter klinken dan de ingebouwde speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Thnx mensen, ik weet nu heo en wat. Nu maar een keuze maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Philips en ARC werkt echt alles behalve vlekkeloos. Ik heb het nu al bij meerdere Philips tv modellen gehad en als je specifiek gaat Googlen kom je er ook genoeg problemen over tegen. Nu ook weer bij een Philips oled854 hetzelfde verhaal. Het kan weken zo niet maandenlang vlekkeloos werken en opeens werkt het totaal niet meer en moet je de tv weer volledig resetten naar de oorspronkelijke firmware incl fabrieksinstellingen..

Mijn oplossing is zowel ARC als S/PDIF tegelijkertijd aansluiten want dan heb je altijd een failsafe waar je op kan terugvallen. Maar dat kan volgens mij bij jouw model niet? Ik zou eerst even naar wat ervaringen zoeken mbt jouw tv model en een soundbar voordat je geld gaat uitgeven.
Pagina: 1