Vraag

• bhietbrink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-02 18:25
Hallo,

Een aantal jaren geleden was de harde schijf van mijn PC kapot waardoor ik vele foto's uit mijn jeugd ben kwijtgeraakt. Nu kwam ik er vandaag tijdens het opruimen achter dat deze nog op mijn oude iPod Classic staan. Graag zou ik deze foto's hier vanaf willen halen. Je begrijpt al dat dit niet zomaar gaat.

Itunes herkent mijn iPod niet meer, met een oudere versie van iTunes kan ik alleen op de computer mijn muzieknummers zien en niet mijn afbeeldingen. Zelf heb ik een programma gevonden welke .ithmb bestanden kan uitpakken, helaas zijn de afbeeldingen dan wel erg klein en voorzien van watermerk.

Hebben jullie voor mij de oplossing om deze afbeeldingen gewoon uit mijn iPod Classic te kunnen halen? Alle tips zijn welkom.

Alle reacties

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:16
https://www.wikihow.com/Transfer-Photos-from-iPod-to-PC

Heb je misschien wat aan bovenstaande?

• bhietbrink
Helaas werkt dit niet, wanneer ik hem in disk mode zet zie ik hetzelfde als bij normaal inpluggen, het zijn nog steeds .ithmb files. Ik heb dit geprobeerd terwijl de iPod aangesloten is en zie hetzelfde, maar ook wanneer ik eerst de iPod afkoppelde van mijn laptop en daarna in diskmode zette maar zie geen verschil.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of nog andere opties voor mij? Ik heb dit een aantal jaar geleden geloof ik ook geprobeerd maar ben er toen rap mee gestopt. Nu ben ik toch wel nieuwsgierig of het wel mogelijk is.

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-03 05:45

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Wellicht is een bezoekje aan de Apple store een optie? Je kunt de Appel helpdesk ook bellen, lijkt me toch dat zij hier een oplossing voor hebben. Als alternatief zou je kunnen proberen of je wat hebt aan iMazing https://imazing.com/

• bhietbrink
haagsepracht schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:51:
Wellicht is een bezoekje aan de Apple store een optie? Je kunt de Appel helpdesk ook bellen, lijkt me toch dat zij hier een oplossing voor hebben. Als alternatief zou je kunnen proberen of je wat hebt aan iMazing https://imazing.com/
Contact gehad met Apple, zij gaven aan dit apparaat niet meer te ondersteunen. Ik kan mij uit het verleden herinneren dat mijn iPod het niet meer deed na een vernieuwde versie van iTunes. Ik gaf aan of ze voor de neanderthalers met een iPod Classic niet een nog oudere iTunes versie beschikbaar wouden stellen zodat dit probleem waarschijnlijk opgelost was. Apple kon mij niet verder helpen dan hun pagina waarop werd uitgelegd hoe je foto's van alle recentere apparaten kon halen, hierna konden ze mij niet verder helpen.

Zelf heb ik verder gezocht en kwam in de Apple community een thread tegen waarin ze naar het programma Compu Clever ithmb viewer verwezen. Deze kon inderdaad mijn bestanden openen. Om te converteren moet je helaas wel geld betalen, dit heb ik maar gedaan om voor eens en altijd de oplossing te hebben voor dit probleem, 5 euro armer maar wel gelukkig met de oplossing! Het programma is hier te vinden voor de mensen die hetzelfde probleem ervaren: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mooi dat het op deze manier opgelost is. Waarschijnlijk had je net een Neanderthaler versie van iTunes ook vooruit gekund, die zijn zo links en rechts nog wel op internet te vinden.

Inmiddels heb je je backups wel op orde?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee