Toon posts:

MacbookAir speakers werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NLHester
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-11-2022
Beste Helden,

Mijn vraag/probleem:

De interne speakers doen t niet meer.
(Bluetooth earpiece wel)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Na het lezen van de uitleg ontdekte ik dat de int speakers niet in de lijst staan.
Alleen AirBeamTV audio in de input & output lijst als default??
dit komt van Samsung TV Mirror App, die ik gister heb ge-uninstalled.
Met behulp van (nieuwe) CleanMyMac X.App

Het lukt me niet AirBeamTV te verwijderen van de lijst.
Vraag 1: hoe lukt dat wel?
vraag 2: Hoe krijg ik de de interne speakers weer werkend / in de lijst?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung TV Mirror App, CleanMyMac X.App

Screenshot in bijlage.

Alvast dank voor het wonder!

Groet, Hester

Alle reacties

• NLHester

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze schermafbeelding is niet van je Systeemvoorkeuren. Pak die er eens bij en laat eens zien wat daar onder "geluid" staat in het tabblad "uitvoer".

• NLHester

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• NLHester
Hallo,
Nog steeds is dit probleem onopgelost.
een eerder antwoord heb ik de duim gegeven. Bedoelt als een goed idee...
Heb ge-reset (2x) omdat eerste keer de Mac niet was aangesloten op t lichtnet.

Ik heb ook al contact met 'AirBeamTV team'. Die hebben ook re-set gesuggereerd.
Wat dus niet helpt.

Iemand anders nog tips?

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Wat als je bij "audio devices" op het +'je linksonder drukt? Kun je dan wel weer de interne speaker toevoegen?

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 17:38
Je zou kunnen uitsluiten of het een hardware of software probleem is door op te starten van een USB stick met een Linux distro (Linux Mint bijvoorbeeld).
Als de speakers het daar ook niet doen, weet je dat er fysiek iets mis is met het apparaat. Doen ze het wel ligt aan de software.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Airbeam heeft eigen uninstall instructies. Die al doorlopen?
https://www.airbeam.tv/kn...e-airbeamtv-audio-driver/

Maar Airbeam zou mogen blijven staan, er hoort alleen een audio device bij te staan. Plusje inderdaad al geprobeerd bij Audio Devices?

[Voor 47% gewijzigd door kaassouffle op 13-03-2021 17:19]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Baardhaas schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 01:03:
[...]

Je zou kunnen uitsluiten of het een hardware of software probleem is door op te starten van een USB stick met een Linux distro (Linux Mint bijvoorbeeld).
Als de speakers het daar ook niet doen, weet je dat er fysiek iets mis is met het apparaat. Doen ze het wel ligt aan de software.
Succes daarmee op een Mac... dat gaat dus niet.

Wat gebeurt er als je een nieuwe gebruiker aanmaakt op je Mac en daar inlogt? Is de interne speaker dan ook nog steeds weg?

• Baardhaas
Icephase schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:53:
[...]
Succes daarmee op een Mac... dat gaat dus niet.
Hoe bedoel je dat? Want je kunt Mac's prima laten booten vanaf een USB stick met Linux. Misschien op de nieuwe generatie mac's met de M1 chip niet, daar heb ik geen ervaring mee.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Baardhaas schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Hoe bedoel je dat? Want je kunt Mac's prima laten booten vanaf een USB stick met Linux. Misschien op de nieuwe generatie mac's met de M1 chip niet, daar heb ik geen ervaring mee.
Goh... weer wat geleerd! Dit wist ik écht niet. Het vereist wel wat handelingen via een third party tooltje zie ik, maar het kan. Maar werkt alle hardware dan wel ‘normaal’? Sommige api’s zijn best wel proprietary dacht ik? Anyway, op de nieuwe M1’s zal dit lijkt me toch echt niet werken. Geen idee of TS zo’n nieuwe Macbook heeft of een Intel-exemplaar trouwens?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baardhaas
Icephase schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:23:
Het vereist wel wat handelingen via een third party tooltje zie ik, maar het kan.
Image downloaden en met Rufus o.i.d. op je usb stick zetten. Valt best mee.
Icephase schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:23:
Maar werkt alle hardware dan wel ‘normaal’?
Camera's en microfoons werken niet op elk model. Schijven met HFS+ zijn direct benaderbaar, APFS helaas niet. SMART info is wel gewoon uitleesbaar. Je kan diverse voltages uitlezen, benchmarks/stresstests draaien, etc. Het is zeker niet perfect, maar je kan aardig wat zaken testen op je MAC, buiten Apple's eigen besturingssysteem om.

De TS heb ik overigens al een poosje niet meer gezien in dit topic. Maar om toch nog iets ontopic toe te voegen: Als je de chime hoort bij het aanzetten weet je in feite ook al dat je speakers werken. Kan je mijn gedoe met een USB-stick verder negeren.

• NLHester
AirBeam is gestopt te reageren.
Apple support heeft een uur mee gekeken en concludeerde dat hardware niet meer reageert.

Gek genoeg was geluid (loosheid) ook het mankement op mn vorige iPhone.
Alleen met oortje kraakte het en
telefoneren lukte wel via whatsapp.

Dit is niet een nieuw vraag, enkel een aanloopje om iedereen te bedanken.

@Baardhaas @Icephase @FuaZe @Greatsword @kaassouffle

Tot de volgende!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:24
NLHester schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:27:
AirBeam is gestopt te reageren.
Apple support heeft een uur mee gekeken en concludeerde dat hardware niet meer reageert.

Gek genoeg was geluid (loosheid) ook het mankement op mn vorige iPhone.
Alleen met oortje kraakte het en
telefoneren lukte wel via whatsapp.

Dit is niet een nieuw vraag, enkel een aanloopje om iedereen te bedanken.

@Baardhaas @Icephase @FuaZe @Greatsword @kaassouffle

Tot de volgende!
Misschien een late reactie. Maar ik heb jaren geleden bij mijn MacBook Pro dit ook gehad. Geen geluid.

Heb je wellicht de Headphone jack gebruikt? Soms gebeurd het namelijk dat je de jack er uit trekt maar je Mac niet registreert dat ie er uit is.

https://discussions.apple.com/thread/3694502

[Voor 57% gewijzigd door aschja op 18-06-2021 12:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-03 12:10

rvanpruissen

rePear.it

aschja schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Misschien een late reactie. Maar ik heb jaren geleden bij mijn MacBook Pro dit ook gehad. Geen geluid.

Heb je wellicht de Headphone jack gebruikt? Soms gebeurd het namelijk dat je de jack er uit trekt maar je Mac niet registreert dat ie er uit is.

https://discussions.apple.com/thread/3694502
Normaal blijft dan 'headphones' zichtbaar bij de apparaten. Maar het is een poging waard om een paar keer met een koptelefoonstekkertje erin/eruit te raggen.

• NLHester
Thanx @aschja @rvanpruissen voor de tip.
Ik druk en trek regelmatig mijn jack in/uit t gaatje.
Maar dat heeft nooit geholpen.
Heb wel geluid op headphone.

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 19:46
Via: https://discussions.apple...d=23351368022#23351368022
I did not realized that it could be something else than settings; that it could be hardware.
I saw in sound setting that the Digital Out/Optical digital-out port was selected when headphone was unplugged.
I tried with tooth pick, ... Not worked.
I bought a Dry Air Spray. Sprayed inside and immediately Built-in speakers came back in sound setting. So, just a dust issue.

Misschien het proberen waard ?

• NLHester

:) Probleem Opgelost

De' Internal Speakers' staan weer in de lijst, en maken weer lawaai.
Ik zou graag vertellen hoe en wat, maar ik heb echt GEEN idee.

@Greatsword @Baardhaas @Icephase @aschja @FuaZe @sypie @kaassouffle @rvanpruissen @tweazer
Dank voor jullie tips en suggestie's. _/-\o_

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee