Toon posts:

Excel: html code genereren voor link

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2022
Mijn vraag

Ik wil Excel (of Google Sheets) een HTML link code laten generen met als input de url en de anchor.

Dus concreet input is:
url: https://www.mijnwebsite.nl
Anchor: Mijn mooie website

Ik wil dat excel deze input omzet in
<a href="https://www.mijnwebsite.nl">Mijn mooie website</a>

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel of Google Sheets

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Normaal zou ik dit doen met de functie CONCACATE of TEKST.SAMENVOEGEN maar omdat in een a href gebruik wordt gemaakt van " / quotes werkt de formule niet.

Iemand een idee om mij te helpen?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Beste antwoord (via kaiiestan op 24-02-2021 13:45)

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59
kaiiestan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:21:
Ik krijg vreemd genoeg de url er niet in. Ik heb exact hetzelfde overgenomen. Vanwege de NL versie van Excel met Tekst.Samenvoegen ipv Concat maar verder exact hetzelde.... wat doe ik fout.

Screenshot:
[Afbeelding]
Kijk naar zijn edit, je moet 4 quotes gebruiken ipv 3
En vergeet de afsluitende tag > niet ;)
code:
1
=TEKST.SAMENVOEGEN("<a href=";"""";B1;""">";B2;"</a>")

[Voor 8% gewijzigd door CyPh op 24-02-2021 13:27]

Uw advertentie hier?

Alle reacties

• CyPh
Je kunt toch ook single quotes gebruiken in je html?

code:
1
<a href='https://www.mijnwebsite.nl'>Mijn mooie website</a>

[Voor 42% gewijzigd door CyPh op 24-02-2021 12:04]

Uw advertentie hier?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:05

g0tanks

Moderator CSA
De oplossing is om driedubbele quotes te gebruiken:
code:
1
="""mijnwebsite.nl"""

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:05

g0tanks

Moderator CSA
Correctie, het moeten er vier zijn:

De buitenste twee " vertellen Excel dat het om tekst gaat. De tweede " zorgt ervoor dat Excel negeert wat erna komt. De derde " is wat je terugziet in de tekst.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• kaiiestan
Ik krijg vreemd genoeg de url er niet in. Ik heb exact hetzelfde overgenomen. Vanwege de NL versie van Excel met Tekst.Samenvoegen ipv Concat maar verder exact hetzelde.... wat doe ik fout.

Screenshot:

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• CyPh
kaiiestan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:21:

Screenshot:
[Afbeelding]
Kijk naar zijn edit, je moet 4 quotes gebruiken ipv 3
En vergeet de afsluitende tag > niet ;)
code:
1
=TEKST.SAMENVOEGEN("<a href=";"""";B1;""">";B2;"</a>")

[Voor 8% gewijzigd door CyPh op 24-02-2021 13:27]

Uw advertentie hier?

• kaiiestan
Thanks CyPH dat was hem! dank voor alle hulp!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee