Toon posts:

Nieuwe voeding voor bestaand systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een systeem waarbij ik problemen had met mijn GPU. Na een topic hier te hebben gemaakt werd ik erop gewezen dat een 2e 8-pin kabel wellicht een oplossing zou zijn. Toen trof ik de eerste 8-pin kabel aan:

En de aansluiting op de PSU:

Deze voeding is nog geen 2 jaar oud, dus hoop het binnen de garantie nog af te kunnen handelen, echter heb ik weinig zin om lang zonder voeding te zitten, dus ben ik opzoek naar een nieuwe (fatsoenlijke) voeding.

De voeding moet in ieder geval voldoen aan de volgende eisen:
- Krachtig genoeg voor mijn huidige systeem
- Krachtig genoeg voor een eventuele overstap naar een RTX3080 in de toekomst
- Modulair
- Betrouwbaar
- Minimaal 80 plus gold
- Snel geleverd, liefst morgen
- Liefst niet meer dan €100, maar dit is geen harde eis, ik betaal graag iets meer als het dan ook een stuk beter/betrouwbaarder is.

Mijn huidige systeem:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 235,35€ 235,35
1MoederbordenMSI MPG Z390 GAMING EDGE AC€ 174,85€ 174,85
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming Trio€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenSharkoon Pure Steel RGB Zwart€ 84,90€ 84,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,81€ 31,81
1Geheugen internTeam Group Xcalibur Phantom Gaming RGB TF8D416G3600HC18EDC01€ 199,01€ 199,01
1VoedingenSeasonic Focus Plus 650 Gold€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCorsair Force MP510 960GB€ 177,60€ 177,60
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 213,87€ 213,87
Totaal€ 1.117,39

Ik heb zelf al in de pricewatch gekeken, maar er zijn er nog al wat natuurlijk en ik weet niet goed waar ik op moet letten om een situatie zoals met de vorige voeding te voorkomen. Ik heb zelf de volgende kandidaten gevonden:
pricewatch: Corsair RM650 (2019)
650W dus, of is het verstandig om te kijken naar minimaal 750W?

Dan zou dit een optie zijn:
pricewatch: Corsair RM750 (2019)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Beste antwoord (via miicker op 24-02-2021 16:26)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:02
be quiet Straight Power 11.

Alle reacties

• miicker
  • Niet online
En is er een reden dat je de RM750i adviseert in plaats van de RM750 die ik plaatste?

• Uszka
RMi is een stuk beter. Kwalitatief betere componenten, beter fan, digitaal instellen van 12v rails en starttoerental van de fan, 12v multirail en daarmee betere beveiligingen. De spanning en verbruik op de lijnen zijn digitaal uit te lezen.

[Voor 15% gewijzigd door Uszka op 24-02-2021 12:05]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

miicker schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:00:
[...]

En is er een reden dat je de RM750i adviseert in plaats van de RM750 die ik plaatste?
De RM is van mindere kwaliteit. wat is je budget eigenlijk ?

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W voldoet prima met RTX 2080S trio. neem aan dat je niet snel je GPU gaat vervangen voor RTX3080/3090

[Voor 30% gewijzigd door Hackus op 24-02-2021 12:06]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• miicker
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:05:
[...]

De RM is van mindere kwaliteit. wat is je budget eigenlijk ?
Staat in de OP, liefst max 100€, maar ik ben wel bereid er iets meer aan uit te geven

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

miicker schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:06:
[...]

Staat in de OP, liefst max 100€, maar ik ben wel bereid er iets meer aan uit te geven
pricewatch: MSI MPG A650GF dan is dit de juiste aankoop

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
Beste keuze tot €100 zijn pricewatch: MSI MPG A650GF en pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt. Voor nu voldoende.

• miicker
  • Niet online
@Hackus @Uszka oké bedankt! En 750w voor max 130 euro? (de RMi vind ik echt wat te duur).
Welke raden jullie dan aan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
be quiet Straight Power 11.

• miicker
  • Niet online
Heb hem besteld, ben benieuwd :)

• miicker
  • Niet online
@Uszka @Hackus Ik heb hem inmiddels binnen en ben hem aan het installeren. Echter vraag ik me nu dus af hoe ik hem het beste kan aansluiten om de problemen die ik eerder had te voorkomen.

Er zitten verschillende kabels bij voor de GPU. Kan ik beter VGA kabel 2 en 3 aansluiten, of kan ik VGA kabel 1 (links op de foto) aansluiten?

De VGA kabel 1 heeft 1 aansluiting op de PSU en verloopt naar 2 kabels voor de GPU. De kabel heeft echter aan de PSU kant wel meer connectoren dan VGA kabels 2 en 3.
Hier de connectoren van VGA kabel 1 (PSU kant)

Hier de connectoren van VGA kabel 2&3 (PSU kant)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
VGA kabel 1 heeft in totaal 12 pinnen aan de voedingzijde, terwijl kabel 2 & 3 samen op 8 x 2 = 16 pinnen zitten. Puur gebaseerd op het aantal pinnen aan voedingzijde zou ik dan voor de laatste optie kiezen, al verwacht ik dat beide opties gewoon uitstekend zullen werken :)

• Uszka
2 aparte kabels omdat je de videokaart dan op 2 aparte 12v rails aansluit. 2 en 3 gebruiken dus.

• miicker
  • Niet online
Thanks! Ik sluit hem voor de zekerheid gewoon aan met twee kabels :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee