Goede logviewer voor online log files

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
Ik zoek een goede log viewer/parser die online log files kan openen, liefst gratis en open source.
Dan bedoel ik dus log files die op het intranet staan met een pad zoals: http://intranet/xxx_dat_qa/xxx_yyy803.log

Gewoon een simpele client applicatie, dus niet een server opzetten etc, ook niet lokaal op mijn pc.
Een Windows of cross-platform applicatie.
Ik heb al een beetje gezocht, LogBert en TailViewer bekeken, maar deze lijken niet log files via HTTP te kunnen openen.

Nu open ik de log files dus via de browser, maar dan ben ik niet meer op de regel waar ik laatst was en dat is lastig.

Extra functionaliteit die gewenst is: onze log files zijn standaard Log4J, maar komen van OpenVMS systeem (ja, zo oud!) en worden gewrapped op 120 chars, dus ik zou dat voor parsen willen kunnen aanpassen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris_147 op 24-02-2021 09:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:13

g0tanks

Moderator CSA
Waarom wil je direct een online bestand kunnen openen? Gaat het om de tijd die je bespaart omdat je het dan niet handmatig hoeft te downloaden? Eventueel is een alternatieve oplossing een PowerShell-scriptje dat het voor je downloadt en opent.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Dat, het gaat namelijk meestal niet om 1 log file, maar tientallen.
Onze applicatie is een hoop kleine Java programma's, dus als ik een bericht inschiet, moet ik tientallen online log files bekijken.
Die kan ik dan telkens downloaden en openen, of in browser tab openen en refreshen na mijn actie.
Liever een applicatie waarin ik al die files kan openen en die automatisch gerefreshed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Correctie, TailViewer kan kennelijk wel http://... bestanden openen, maar spijtig genoeg niet updaten/refrshen
Nu nog iets vinden voor het wrappen op 120 chars

[ Voor 15% gewijzigd door Chris_147 op 24-02-2021 11:54 ]