Toon posts:

Goede logviewer voor online log files

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-03 09:52
Ik zoek een goede log viewer/parser die online log files kan openen, liefst gratis en open source.
Dan bedoel ik dus log files die op het intranet staan met een pad zoals: http://intranet/xxx_dat_qa/xxx_yyy803.log

Gewoon een simpele client applicatie, dus niet een server opzetten etc, ook niet lokaal op mijn pc.
Een Windows of cross-platform applicatie.
Ik heb al een beetje gezocht, LogBert en TailViewer bekeken, maar deze lijken niet log files via HTTP te kunnen openen.

Nu open ik de log files dus via de browser, maar dan ben ik niet meer op de regel waar ik laatst was en dat is lastig.

Extra functionaliteit die gewenst is: onze log files zijn standaard Log4J, maar komen van OpenVMS systeem (ja, zo oud!) en worden gewrapped op 120 chars, dus ik zou dat voor parsen willen kunnen aanpassen.

[Voor 7% gewijzigd door Chris_147 op 24-02-2021 09:40]

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:17

g0tanks

Moderator CSA
Waarom wil je direct een online bestand kunnen openen? Gaat het om de tijd die je bespaart omdat je het dan niet handmatig hoeft te downloaden? Eventueel is een alternatieve oplossing een PowerShell-scriptje dat het voor je downloadt en opent.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Chris_147
Dat, het gaat namelijk meestal niet om 1 log file, maar tientallen.
Onze applicatie is een hoop kleine Java programma's, dus als ik een bericht inschiet, moet ik tientallen online log files bekijken.
Die kan ik dan telkens downloaden en openen, of in browser tab openen en refreshen na mijn actie.
Liever een applicatie waarin ik al die files kan openen en die automatisch gerefreshed worden.

• Chris_147
Correctie, TailViewer kan kennelijk wel http://... bestanden openen, maar spijtig genoeg niet updaten/refrshen
Nu nog iets vinden voor het wrappen op 120 chars

[Voor 15% gewijzigd door Chris_147 op 24-02-2021 11:54]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee