Toon posts:

Platenspeler verbinden met Sonos soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vinylfan
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-05-2021
Goedemorgen allen,

hier even een technische vraag van een a-technisch persoon.

Ik wil mijn platenspeler met ingebouwde voorversterker verbinden met mijn Sonos playbar. Nu is het probleem dat de Sonos alleen een optical in heeft. Zou het mogelijk zijn om het singnaal van de platenspeler met een omvormer om te zetten naar een optisch signaal?

En zo ja, is het dan ook mogelijk om er nog een soort schakelaar tussen te zetten? Dit zodat ik kan wisselen tussen het geluid van mijn platenspeler en de televisie die ook op de soundbar zit.

Ik hoor graag jullie reacties!

Beste antwoord (via Vinylfan op 25-02-2021 14:08)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:31
https://www.allekabels.nl...-optisch-of-coaxiaal.html

Alstu :)

Met een beetje zoekwerk wss ook nog wel goedkoper te vinden... maar met bovenstaand apparaat kan het.

Let er wel op als je nog verder gaat zoeken dat je de juiste te pakken hebt, dit soort apparaten zijn doorgaans 1-wegs, oftewel ze doen analoog->digitaal OF digitaal-> analoog, vrijwel nooit beide... en zover bij mij bekend zijn de meeste die je vind digitaal->analoog, oftewel wat je dus niet moet hebben.

[Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 24-02-2021 09:19]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:31
https://www.allekabels.nl...-optisch-of-coaxiaal.html

Alstu :)

Met een beetje zoekwerk wss ook nog wel goedkoper te vinden... maar met bovenstaand apparaat kan het.

Let er wel op als je nog verder gaat zoeken dat je de juiste te pakken hebt, dit soort apparaten zijn doorgaans 1-wegs, oftewel ze doen analoog->digitaal OF digitaal-> analoog, vrijwel nooit beide... en zover bij mij bekend zijn de meeste die je vind digitaal->analoog, oftewel wat je dus niet moet hebben.

[Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 24-02-2021 09:19]

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:46
Het kan maar is het niet vreemd om het analoge signaal van een platenspeler te digitaliseren voor transport naar een versterker die het dan weer naar analoog geluid omzet. Je krijgt bij elke stap verlies van kwaliteit.
Een platenspeler hoort m.i. op een analoge versterker. Je hebt die platenspeler toch voor het "analoge geluid".

• Vinylfan
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-05-2021
Voor zover bedankt voor de reacties!

Ben het er uiteraard mee eens dat dit niet de mooiste manier is om de platenspeler aan te sluiten. Heb ook nog een andere platenspeler op een aparte kamer staan die ik op de "normale" manier heb aangesloten. Nu heb ik echter een tweede platenspeler voor in de woonkamer die ik vanwege het gemak en ruimtegebrek op de eerder genoemde manier wil aansluiten.

Hopelijk is er nog iemand met een anwoord op mijn vraag of het mogelijk is te schakelen tussen het geluid van de platenspeler en de televisie op de soundbar. Misschien dmv een soort schakelaar ofzo...?

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 20:55
Je kan de tulp aansluitingen op de av ingang van je tv aansluiten. Enige nadeel is dat de tv dan aan moet voor muziek te luisteren, maar bij de meeste moderne tv's gaan het scherm wel uit als er geen beeld is.

• Einknall
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-03 08:08
Zelf heb ik ervoor gezorgd dat de platenspeler draadloos naar mijn sonos systeem streamt. Ik heb de volgende guide gebruikt: https://www.instructables...Sonos-Using-Raspberry-Pi/

Verder heb ik de rega planar 1 > phono box met usb > raspberry aangesloten. Werkt helemaal naar behoren! Het is natuurlijk niet het pure geluid aangezien je een MP3 stream luistert.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee